Welke beker vanaf +/- 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Met welke (tuit) beker beginnen jullie vanaf +/- 6 maanden om de kleine thee, water of zo te geven?

2. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee.
    Wij hebben een tuit beker maar dit lijkt veelste hard te gaan

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    ik lees ook mee, tuitbekers schijnen sowieso niet zo goed te zijn voor het (komende) gebit.

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik geef het uit een oefenbeker van Difrax. Water en thee werd in het begin wel een natte boel, maar inmiddels gaat het best goed.
    Ik geef ook pap uit het bekertje te drinken, dat is wat dikker en is makkelijker om te oefenen.

5. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb je idd een tuitbeker , rietjes beker of zn oefen beker.
    Een rietjesbeker begrijpt ze hier niet..

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rietjesbeker snapte zoon hier pas vanaf ruim een jaar. Voor die tijd de meest simpele tuitbeker met harde tuit van de hema (dus zonder antilek). Daar steoomde het niet heel hard uit, maar hoefde zoon ook nog niet té veel moeite te doen.

En open beker af en toe een slokje, maar dan vooral uit mijn beker of glas. Weld goed een doek er onder houden ;)

Wat betreft tuitbeker slecht voor het gebit: dit heeft vooral te maken met zoete dranken. Vaak laat je een tuitbeker op tafel staan en neemt een kind elke keer tussendoor een slok. Dat is een enorme aanslag op het gebit. Dus óf zoete dranken in 1x op laten drinken of water/ongezoete thee geven, want daarbij maakt het niet uit als ze elke keer slokjes drinken

7. tuc

tuc Niet meer actief

hier een oefenbeker van difrax, ik sla de tuitbeker over. Mijn dochter kon het meteen heel goed en met 10/11 maanden al helemaal zelfstandig met neerzetten ed, mocht het bij mijn zoontje minder makkelijk gaan, gebruik ik tussendoor ook een rietjesbeker maar geen tuit of fles iig.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb een tuitbeker antilek van Nuby maar die snapt ze nog niet.

9. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja die hebben wij ook !

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier ook geen tuit- of rietjesbeker gehad. Meteen begonnen met oefenbeker van Difrax en op kdv zelfs een glas. Sinds een maandje drinkt hij nu echt goed zelfstandig en kan hij ook goed een (normale) beker/glas oppakken en weer neerzetten.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De ikea bekertjes, die je per 6 in allerlei kleuren kan kopen.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de difrax oefenbeker en een merkloze oefenbeker gebruikt. Dat ging prima! Zo leren ze gelijk uit een open beker drinken. Voor de momenten dat ik echt knoei-vrij wilde blijven (lange autorit e.d.) gebruikten we een 360 graden beker.

Een rietjesbeker hebben we nu pas, omdat ik dat in sommige situaties (o.a. weer in de auto) handiger vindt.

13. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Hier een tuitbeker van de Hema. En dat gaat heel goed.

14. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een gewone beker. Al het andere dat ik aanbied wordt heel erg hard weg geduwd. Een gewone plastic beker vindt hij interessant. Misschien wel omdat het heel erg lijkt op wat wij doen :)

Deel Deze Pagina