Zelf eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strijkkraal, 30 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wanner begonnen jullie met het zelf laten eten van je kleine. Ik doe geen rapley, althans ik ben sinds een week of wee begonnen met haar zelf een stuk banaan te laten eten, en een reep meloen. En dat gaat goed (soms wat grote stukken en ze propt rustig door). Maar nu wil ik langzaam ook beginnen met avond hapje of stukjes brood.

Wanneer zijn jullie begonnen? Met wat en ook hoe?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier wel met 6 maanden begonnen door middel van Rapley. Zou dan ook nu eigenlijk gewoon gaan proberen hoe het gaat met bijv wortels, sperziebonen, pasta bijv fusili of andere iets grotere stukken, repen/stukjes aardappel, broodkorst om af te happen of stukjes brood. Hier ging het heel erg vanzelf, soms even zoeken hoe en wat, maar over het algemeen ging het heel snel en goed. Ik probeerde in eerste instantie vooral dingen die ze af moest gaan happen en geen stukjes want die propten ze bij elkaar. Maar redelijk vlot daarna gingen stukken ook goed. Kwestie van proberen aangezien het ene kind het andere niet is.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ze at zelf vanaf 6 mnd brood etc.
    Met 1 jaar en 1 maand at ze met lepel zelf ging eerst mis etc maar nu dus wil ze nooit gevoed worden wil zelf eten: lepel, vork groot klein maakt niet uit allees gaat super netjes en snel in mond.
    Op zich leerde ik dat nooit ik gaf altijd zelf en als ze lepel wilde afpakken gaf ik dat ook maar ik liet haar nooit knoeien of spelen ermee of met eten.
    Op bepaalde moment wilde ze zelf gewoon en niet anders en als ze klaar is gaat ze netjes lepelt op bordjes leggen en brengt dat in de keuken.

Ik vond fijn haar eten geven zo ben je sneller klaar hihi

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier idd wel met 6 maanden gelijk...dus eigenlijk van begin af aan. Zijn yoghurt sinds een maand of 2.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoe doe je dat dan met brood? Leg je dat dan voor je kindje neer en die pakt het zelf op?

6. Onje

Onje Niet meer actief

Liv krijgt vanaf een maand of 4 5 vaste voeding de eerste paar weken hapjes gegeven. Al snel begonnen met gewoon alles op het blad van de kinderstoel te leggen. Fruit brood eet ze dus al een tijdje zelf.
    Avondeten zoals pasta ed at ze ook snel zelf.
    Stampot enzo gaf ik hapjes en legde ik het vlees wel op haar blad van de kinderstoel neer.
    Nu sinds een paar dagen haalt ze eten dat ik geef op een lepel uit haar mond bekijkt het pakt het over in haar andere hand om het vervolgens weer in haar mond te stoppen.
    Dus sinds gister een bakje stampot voor haar neergezet en het ging verbazingwekkend goed.
    Als ik het op haar lepel deed pakte zij die en at het op. Veel ook maar haar handen in het bakje en dan eten maar goed ze mag lekker ontdekken.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Met 6,5 maand begonnen..toen een korstje in de hand. Na een week of 2 gewoon in kleine stukjes en per 2/3 stukjes voor de neus gelegd. Met een maand of 9/10 een boterham in vieren in de hand gegeven.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Korstjes krijgt ze idd al een tijdje, daar sabbelt ze dan op. Ik ga dan eens starten met stukjes op het blad te leggen.

Fruit krijgt ze voor een deel al in stukken, hard fruit dan nog niet (appel en zo)

Ik geef haar wel eens de lepel, maar die stopt ze dan zo ver in haar mondje dat ik 'm er eigenlijk weer uittrek. Misschien moet ik dat niet meer doen ...

9. tuc

tuc Niet meer actief

Appel is makkelijker als je hem in vieren snijd en dan hele dunne schijfjes. Even voorkoken kan ook. Lepel is nog wat moeilijk op deze leeftijd die doen ze vaak te ver. Daarom stukjes op haar bord en dan laten pakken.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier vanaf 6 mnd in vasthoudbare stukken en met 8 maand bord voor hun neus met alles in hapklare stukken en veel succes.

Colin wou nog wel eens gevoerd maar shannon weigert vanaf 8,5 mnd gevoerd te worden, eet prima hoor maar wel als ze het zelf doet.

Soep deed ik bij haar dan ook door de zeef , groente etc in een bakje en sap in een fles/tuitbeker.

Tot ruim een jaar aten ze alles met hun handen of kindervork, daarna lepeltje.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    vanaf 6 maanden. eerst een korstje brood en daarna gewoon stukjes brood voor haar neus. of ik prik wat aan een kindervorkje en dit geef ik in haar hand. eet ze het er zelf af.
    groente eet ze ook vanaf 6 maanden zelf met dr handjes. gewoon hele stukken op dr bordje. gaat prima.

Deel Deze Pagina