Dochter (1) blijft regelmatig in adem hangen, stikt bijna

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chocoholic, Jul 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Als onze dochter (1jr) flink wil huilen, dan zou je normaal zeggen dat ze een teug adem haalt voordat die grote huil'schreeuw' eruit komt. Maar dit doet ze dus niet.
    Ze stokt haar adem totdat ze blauw aanloopt en door haar te laten schrikken haalt ze die grote teug adem waarna die schreeuw komt.
    Mjj krijg je niet zomaar gek, maar hier wordt ik wel een beetje angstig van. Het gebeurt regelmatig. In haar gezicht te blazen of knijpen helpt niet meer.

Iemand een oplossing?

2. lady89

lady89 Actief lid

Feb 1, 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    Op wat eng he.mijn zoon doet dat ook als hij flink huilt en stopt dan met ade men.deed hij al sinds de geboorte.zo eng.blazen help hier.niet.Ik pak hem dan op en troost hem.en hij komt r dan zelf uit.Ik probeer hem nie zo verdrietig te maken.eik ben te zacht voor m .omdat ik angst heb dat hij dat gaat doen.ei gelijk niet goed.alleen heb ik ook geen tips

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    zoek eens op breath holding spells. het is een heel bekend iets en op Internet kan je er best veel over vinden en ook tips.

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht

Idd zou dit even googlen en naar de huisarts voor tips en advies gaan

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Precies,daar zou ik ook even op googelen. Ziet er heel naar uit, ik heb ook wel eens een jongen gezien die dan even bewusteloos raakt. Sterkte!

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Breath holding spell, inderdaad. Dochter deed dat ook, tot flauwvallen toe. Het is erg akelig, maar eigenlijk kan er niets gebeuren. Drijven ze het zo ver dat ze echt flauwvallen, dan nemen de reflexen het onmiddellijk weer over en halen ze opnieuw adem. Maar ik weet, daar is de theorie. In de praktijk kreeg ik het ook elke keer benauwd. En ze deed het vaak... En lang...

7. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Dat deed mijn zusje ook veel. Toen werd verteld dat als ze eenmaal flauwvallen het lichaam zelf de ademhaling weer oppakt. Maar nog steeds lijkt het me een naar gezicht.

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Tnx voor de tips, ik ga meteen even googlen! Nu weet ik ook waarop.

9. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Gelezen en ja.. Dat is het dus. Meteen ook even onze gastouder ggeïnformeerd, al heeft ze het daar nog niet gedaan.
    Zal moeilijk worden om niet in te grijpen, je schrikt toch elke keer.

Tnx voor alle reacties, blijkt dat je gelukkig weer niet de enige bent ;)
    Ergens toch wel fijn dat het herkend worst en we op deze manier elkaar kunnen helpen.

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Je kan wel ingrijpen, door ze even uit het moment te proberen te halen. In het gezicht blazen helpt meestal wel. Maar verder kan je niet veel doen, behalve zorgen dat ze zich geen pijn kunnen doen moesten ze toch flauwvallen.

Ik nam haar dus altijd op de arm, blies in haar gezicht, en praatte rustig tegen haar. Soms kwam ze eruit, soms viel ze flauw. In het laatste geval had ik haar toch maar vast.. In zo'n situatie kwam ze daarna ook meteen weer bij, maar was ze dan meestal wel een half uurtje heel zielig, en wou ze alleen bij mij of papa zijn.

Share This Page