Sinds zondag heeft mijn dochter opeens veel minder poepluiers. Eerder heeft ze hier nooit problemen mee gehad: elke dag in ieder geval 1, soms wel 2 poepluiers. Ivm de Nutriton die we gebruiken is het ook altijd vrij dun. Nu had ze zondag een poepluier, en toen pas woensdag weer. Toen ook gelijk 2 keer zodanig dat we haar moesten verkleden, dus hard was het niet. Maar dat was woensdagochtend en sindsdien weer niets. Als ze er zelf geen last van zou hebben, dan zou ik me geen zorgen maken. Maar gisteren heeft ze van 17 tot 19 uur nonstop gehuild en geperst, en nog steeds niks...Wat kan ik doen om haar te helpen? Thermometer met vaseline heeft niets geholpen, fietsbewegingen maken, buikje masseren en badje ook niet..
Wij hebben hier ook last van gehad, vanaf de geboorte. Bij zoonlief is het hier pas beter gegaan toen ik "stuhlregulierende" potjes voeding uit Duitsland ben gaan geven. Het is wel gek dat het bij jou zo opeens is. Misschien toch even de huisarts bellen? De assistente kan vast aangeven hoe of wat en kan inschatten of je lanfgs moet komen.
Denk dat het aan de nutriton ligt, die staat er bekend om zulke problemen te geven. Je kan pure jbpm van Natufood kopen OF overstappen op een comfort flesvoeding als ze krampen en/of reflux heeft.
Ze krijgt Pepti, en doet het daar supergoed op, dus overstappen qua voeding is geen optie. Puur jbpm hebben we ook al eens geprobeerd en toen dronk ze haar flessen niet meer...
Glycerine suppo geven? Misschien is het gewoon eenmalig, dan zou ik niet beginnen prutsen aan haar voeding.
Of wat extra water door de fles proberen, misschien zit er toch wat hards in de weg. Ik deed dan meestal eerst 1x 10cc extra water, hielp dit niet bij de laatste fles 20cc.
Dit inderdaad. Of tussendoor een beetje lauw water geven. Hier heeft hij last van obstipatie. Eerst geprobeerd met een beetje extra water. Dit hielp eerst niet dus kindicol gehaald. Toen hij alles kwijt was ben ik daar weer mee gestopt. Nu gaat het super. Elke dag op zelfde tijd een flinke luier
Ik doe ook altijd 20cc meer water dan nodig is en sinds die tijd geen problemen meer...... Zou zeker ook even of cb opbellen of de ha.