Eindelijk na ruim 8 mnd heeft mijn meisje geen nachtvoedingen meer nodig. Het is er alleen ingeslopen dat zij s nachts, meestal rond 2 en 3 uur, wakker wordt en dat ik haar dan bij me in bed neem. Daar slaapt ze dan weer heerlijk verder. Nu wil ik daar ook vanaf, omdat ik eindelijk wel weer gewoon wat hele nachten zou willen slapen maar bovenal omdat dit, zoals het nu gaat, de relatie tussen mijn man en mij ook niet ten goede komt. Maar hoe doe ik dit, hoe kan ik dat doorbreken. Probeer het nu al voor de tweede nacht maar het is echt een drama. Ze ligt hier bij mij op de kamer maar is nu bijv al weer 1,5 uur wakker. Zodra ik haar uit haar bedje haal en in mijn armen neem is ze vertrokken. Ik leg haar nu iedere keer weer neer, kus, speen maar binnen no time staat en krijst ze weer. Als ik bij haar blijf staan met mijn hand op haar hoofdje slaapt ze ook zo maar wederom wanneer ik deze weg haal gaan de sirenes meteen weer aan. Wie helpt mij die patroon te door breken?
Ik zou als je het het wil toch proberen vol te blijven houden met je hand op haar hoofd. Er komt een punt dat je wel weg kunt gaan en ze diep genoeg slaapt dasrvoor. Maar je moet er dus wel even doorheen, ies afleren is lastiger dan iets aanleren. Je zou een matras naast haar bedje kunnen leggen zodat je wel bij haar bent als ze wakker is geworden en niet wegkunt. Dan kun je in ieder geval een beetje slapen. Ok ook niet echt leuk voor je relatie maar voor je dochter een fijne manier van afbouwen en je wilt van je oude gewoonte af. Als ze eraan gewend is dat ze in haar eigen bedje gewoon kan blijven en jij er evengoed gewoon bent waar je dan ook bent, slaapt ze straks gewoon door en kun jij weer gewoon in je eigen bed.
Ik zou haar eens proberen op haar kaner in eigen bedje te laten slape . Dan is het de bed situatie ook duidelijk en doorbreek je het misschien