Hoi, Dominique krijgt al best een tijdje om half 12 een broodje, meestal met een beetje fruithap er op of jam, vondt ze altijd heerlijk maar sinds een aantal dagen kauwt ze er op en als het een fijn gekauwde massa geworden is spuugt ze het weer uit. Net of ze het beleg er af haalt en het brood weer uitspuugt, herkennen jullie dit, en wat kan ik er aan doen, zal ik haar wel elke dag een broodje aanbieden of voorlopig eerst stoppen met brood? Henriette
Dat vindt hij hier ook nog steeds een leuk spelletje...helemaal nu hij door heeft dat de katten opeten wat hij op de grond gooit. Denk dat ze wil ontdekken hoe het brood aanvoelt.
Heel herkenbaar...we laten hem nu zelf iedere keer een stukje pakken. Hij knijpt het fijn, stopt het in zijn mond, haalt het er weer uit, stopt het weer terug enz. Het is een heel geklieder, maar uiteindelijk eet hij het wel op. Heel af en toe gooit hij een stukje op de grond en daar zeg ik wel iets van...lekker zelf laten spelen en ontdekken is het beste denk ik!
Ik duw elk stukje brood achter het wang met een vinger. Op die manier moet ze het meteen kauwen en spuugt ze het niet uit. Soms na een tijdje kauwen, werkt ze het inderdaad naar voren en wil ze het uitspugen. Ik druk het dan weer terug tussen haar kaakjes en meestal eet ze het dan gewoon op.
Ik sluit me bij krullebol aan, lekker laten ontdekken en verkennen. Ik zou gewoon iedere dag een broodje blijven aanbieden.
ik weet niet of het vanaf het eerste stukje is dat ze ze uitspuugd, maar hier begint ze ze uit te spugen op het moment dat ze gewoon niet meer wil, soms eet ze het gewoon helemaal op, maar soms heeft ze gewoon geen zin en als ze dan 4-5 keer een stukje uitgetuft heeft ben ik er gewoon klaar mee en eet ze maar niet verder, gewoon blijven geven en geen drama van maken hoor meis komt vanzelf wel weer goed
nee ik maak er geen drama van hoor, het lijkt er op dat ze het beleg er af kauwt en dan het hoopje brood weer uitspuugt, ze doet het trouwens ook met de stukjes in de groente, de stukjes legt ze op haar tong, en dan met haar bovenlip duwt ze de stukjes naar buiten, wel een leuk gezicht trouwens! nou ik blijf het broodje gewoon aanbieden vindt het ook megagezellig om met haar aan tafel te zitten en een broodje te eten! henriette