Dreumesmelk nutrilon

Discussie in 'Voeding' gestart door Pomm, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Toen mijn zoontje een jaar werd wilde ik overstappen van opvolgmelk naar gewone melk. Echter, hij leek hier slecht op te reageren. Een paar nachten achter elkaar werd hij wakker en gilde het uit van de pijn in zijn buik, hij overstrekte helemaal en na een paar harde winden had hij een volle luier.
    Nooit heeft hij dit eerder gehad, zelfs niet als baby zijnde.
    Het cb zei dat het onwaarschijnlijk was dat hij zo heftig reageerde op de melk, als hij deze reactie nooit op opvolgmelk heeft gehad. Toch adviseerde ze om te stoppen en over te stappen op dreumesmelk. Sindsdien heeft hij geen krampen meer gehad snachts.

Mijn vraag is eigenlijk, zijn er meer moeders gestopt met het geven van gewone melk en overgestapt op dreumesmelk om dezelfde reden?

Omdat mijn zoontje geen klachten heeft op andere zuivel wil het met de tijd wel weer een keer proberen...

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Iemand?

3. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoon reageerde ook sterk op pure koemelk (en niet op kv). Ik heb toen kv nr2 gegeven tot 18mnd (meer voedingsstoffen en minder suiker als dreumesmelk), en toen overgestapt op geitenmelk. Dat gaat prima.

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Bedoel je opvolgmelk nummer 2?

5. adi

adi Niet meer actief

Yep, die va 6mnd.

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Oke, bij nutrilon werkt dat net anders, daar is het opvolgmelk nummer 3 geloof ik...

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Klopt vanaf 10 maanden mag je nr 3 geven.

Deel Deze Pagina