Overstappen op peutermelk of gewone melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door PlainJane, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik geef mijn dochter op dit moment geen flesvoeding meer, dus wordt het tijd voor bekertjes melk bij haar ontbijt en lunch.

Zij is geboren met een koemelkallergie, na een periode steeds kleine beetjes koemelk te hebben gegeven, ben ik er achter gekomen dat zij er geen last meer van heeft en nu wil ik dus gewone melk gaan geven.

Maar, is het dan beter om over te stappen op normale melk of peutermelk?
    Ik heb het idee dat de peutermelk geldklopperij is, maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk. :D

Groetjes ceejsje

2. Annaatje83

15 feb 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met dat idee (geldklopperij) ben ik ook gewone koemelk gaan geven. Ik geloof wel dat er in peutermelk meer voedingsstoffen zit, maar als je kind verder goed eet (brood, fruit, warm eten, etc) is dat niet nodig. Dan haalt je kind daar alles uit

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik geef nu al van de 3 keer melk 2 keer gewone halfvolle melk. Alleen de avondfles is nog peutermelk.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit dus. Mijn zoontje heeft nooit peutermelk gekregen... Drinkt altijd halfvolle melk nu.

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Volgens het cb hier kan je gewone melk nemen. Vooral je je kind gewoon gevarieerd eet.

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier gewone volle melk. Ik zou eerder vol geven dan halfvol.
    kindjes in de groei hebben nog erg veel aan de vetten die daar in zitten.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook gewoon melk vanaf een jaar. De peutervoeding zou ik alleen geven bij slechte eters, maar dan ook nog niet teveel(1 fles per dag), want ze moeten wel leren dat ze eten uit vaste voeding moeten krijgen ipv uit de melk..

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mijn dochter drinkt nog nutrilon 4. Eigenlijk zou ik al heel lang gewone melk willen geven. Maar ze eet verder echt heel weinig. Na 3 happen zit ze al vol. Ook is haar gewicht erg ondergemiddeld. Dus ze krijgt s avonds nog nutrilon 4. En heel soms s middags ook.

Maar als je kind goed eet verder zou ik echt wel gewoon melk doen!:)

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    oooh dat vroeg ik mij ook al af,
    maaar ik enk dat het voor ons wel peutermelk word ivm slechte groei
    denk dat ze daar net wat meer voedingstoffen uit pakt dan uit normale melk

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zelfs het cb geeft hier aan dat het geldklopperij is, haha.
    Gewone melk is echt prima.
    Ik heeft wel.eerlijk.toe dat onze dreumes nog nutrilon krijgt. Niet omdat ik denk dat het beter is, maar ze krijgt s avond nog een papfles en soms heb ik niet altijd gewone melk in huis. Aangezien een open pak nutrilon maar twee weken houdbaar is, doen we voor het gemak maar altijd nutrilon...

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Het cb hier zegt dat het beter is. MAar het cb heb ik geen hoge pet van op.

Ik vind het erg duur, maar geldklopperij, ik weet het niet. Ik weet dat het haar momentje is en dat ze het echt nog nodig heeft.

En gewone melk is helemaal niet zo goed als gedacht wordt, dus daar ben ik ook sceptisch in.

12. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    we blijven hier voeding nr 3 nog even geven en gaan niet over op gewone melk. wel krijgt de kleine man straks soja melk.

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hier ook zo zolang hij nog fles krijgt, daarna helemaal geen melk meer maar wel toetjes, kaas en boter.

14. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    inderdaad, kaas, toetjes en boter krijgt hij wel.

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier nog het blik stap 4 opmaken en dan over op gewone halfvolle melk volledig.
    Ik ga geen volle melk geven, hij haalt zijn nodige vetten voldoende uit andere producten. En aangezien ik een melk monster heb vind ik het met volle melk te gek worden. Drink dat zelf ook nooit.. Hier dus gewoon halfvol.

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij zijn met 11 maanden overgegaan op koemelk, dat peutermelk is geldklopperij ;) ka was het hiermee eens, als je ze gezonde maaltijden geeft is peutermelk overbodig

17. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu ook op halfvolle melk overgegaan. Maar meneer drinkt echt nog veel melk voor zijn leeftijd! Hoeveel geven jullie vanaf 1 jaar?

Hij krijgt er hier wel nog fantomalt doorheen,om extra aan te komen! Want hij eet super maar aankomen ging niet zo lekker, de afgelopen 6 maanden!

18. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Bij mij krijgt hij nutrilon bij zijn pap smorgens. Verder helemaal geen melk. Yoghurt, boter, zuivelspread of kaas moet voldoende zijn.

Veertje87 ze zeggen 300 ml zuivel per dag.

19. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het advies is 300 zuivel vanaf een jaar. Dus incluis zijn toetje en kaas.
    Max is 500 cc, deels vanwege de afbraak van de eiwitten en deels vanwege het verminderde hongergevoel voor andere voedingsstoffen (melk vult nogal).

Bij beide kinderen zijn we daarom 's avonds thee met een scheutje melk gaan geven. Dat scheelde hier zo'n 150-200 cc, voor ons het verschil van die 500 vs 300 cc

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met 11 maanden wilde hij 's morgens geen fles meer dus toen begonnen met een bekertje gewone melk bij z'n broodje en nu ook voor het slapen gaan nog een klein flesje warme gewone melk...geen moment getwijfeld eigenlijk en cb had het ook over gewone melk.

Deel Deze Pagina