Sinds mijn zoontje vort 5x180/6 krijgt is hij gaan doorslapen tot ongeveer half 8 en zijn schema is ongeveer 7.30 11.30 15.30 19.00 22.30 Die van 22.30 is wel altijd wakker maken.. Maar als ik hem weg zou laten dan komt hij 's nachts weer aangezien hij sinds hij meer krijgt pas doorslaapt dus zal het wel nodig hebben om langere nacht te kunnen maken.. Dus mijn vraag wat is wijsheid.. Door laten slapen om 22.30 tot hij zelf komt en word dan waarschijnlijk weer nachtvoeding Of zo nog ff houden en als je met bijvoeden of rijstebloem of wat dan ook begint dan niet meer wakker maken om 22.30.. Wakker maken was toen op advies van cb omdat hij die voeding nodig had en anders zijn nachtritme van 20.00uur tot 3, 4 uur snachts was..
Waarom veranderen als het nu goed gaat??? Om hem eraf te laten vind ik persoonlijk nog erg vroeg (met waarschijnlijk als gevolg dat hij 's nachts weer komt...). 'Never change a winning team!' Zeker voorlopig nog even zo doorgaan zou ik zeggen, krijgt hij genoeg rust en voeding en jullie ook genoeg rust 's nachts! Prima toch? Overigens is het zo dat tot 6 maanden ook bijvoeding geen fles mag vervangen, al werk je uiteindelijk wel naar 4 flessen bij 6 maanden...
Hoef er ook geen voeding af maar hoort verschillende meningen over wakker maken.. Ene zegt laten komen wanneer hij wakker word en andere niet dus benieuwd naar jullie meningen..
Ons zoontje is ouder en krijgt om 23u nog steeds een fles welke hij helemaal leegdrinkt incl rijstebloem. Hij heeft dit echt nodig. Hij krijgt 5x180/6. Wij gaan die late fles pas eraf halen als we gestart zijn met bijvoeding en als we zijn 19u fles kunnen ophogen naar 210/7. Tis namelijk een vreetzakje, is 7,8kg en 65cm en das met alles boven gemiddeld (wel nog in de curve). Wel een tip, doe ik sinds een week en had ik eerder moeten doen: 's avonds niet wakker maken maar al slapende zijn flesje geven. En met weinig licht (licht overloop aan, die van zijn kamertje uit) en niet verschonen tenzij hij gepoept heeft. Een pamper redt dat in iedergeval.
Als hij met die fles verder de nacht lekker slaapt, zou ik het gewoon zo laten. Mijn jongste kwam echter alsnog in de nacht, en kreeg dan een fles teveel, daar hebben we dus wel gekozen om het hem verder zelf te laten regelen. En met 4 maand&6kilo kun je kijken wat er gebeurd zonder die fles, evt met rijstebloem in de 19.00 fles
hier ook telkens om 10 uur wakker gemaakt tot we de fles eraf gingen halen. never change a winning team!
Thnx lekker zo houden dus.. Begon te twijfelen omdat ik van veel hoorde '' je maakt hem toch niet wakker'' bla bla haha maar vind zo wel fijn
Heb niet alles gelezen maar wat je zou kunnen doen is de flessen overdsg om de 3 uur gaan geven (als je kindje hieraan mee werkt natuurlijk en zn flesjes dan ook al wil) zodat je toch die hoeveelheid geeft, dan kan is die laatste fles veel eerder. Wij hebben dit ook zo gedaan. Niet als doel om de late fles er af te krijgen maar gewoon omdat ons hongerlapje toen echt nog om de 3 uur kwam, bijkomend voordeel was alleen dat hij toen door ging slapen...