Dreumesmelk of gewone melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door zomaar, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gewone melk? Of toch Dreumesmelk?

1. Ik geef "gewone" melk.

2. Ik geef speciale dreumesmelk. (groeimelk)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Wat doen jullie of zouden jullie gaan doen als je kleintje 1 jaar is, geef je hem dan gewone melk of ga je door met het geven van speciale dreumesmelk?

Neem je dan houdbare of verse melk als je gewone melk geeft?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Groeimelk is beter aangepast aan voedingsbehoefte van je dreumes. Kost relatief helemaal niet zoveel meer. Bovendien heb ik niet altijd verse melk in huis (wel in huis maar soms over datum). En ik hoef geen aparte vitamines meer te geven. Voor mij genoeg redenen om nog even met groeimelk door te gaan.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tja eigenlijk ben ik een beetje illigaal want toen Kylian ruim 8 maanden was wilde hij zijn flesjes niet meer drinken en ben ik iom het cb overgestapt op gewone melk.

Wel adviseerden ze om er extra vit D bij te geven en dat doe ik dus nog steeds in de vorm van vit pillen (optimax)

Groetjes Anita

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Gewone melk. Als ze gewoon normaal eten enz hoeven er geen extra vitamines bij worden gegeven dan he. (behalve dan misschien vit. d, maar daar zijn de meningen over verdeeld)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier opvolgmelk nr.2 en dat blijven ze krijgen tot wij vinden dat ze genoeg eten om de opvolgmelk niet meer nodig te hebben. Dan gaan we over op iets van soyamelk ofzo.

Als ik trouwens moest kiezen tussen houbare en dagverse koemelk dan zou ik kiezen voor dagverse koemelk. En waarom? Tja mi gewoon net even wat minder toevoegingen ;) hoe hebben ze anders die melk zo lang houdbaar gekregen?

Maar dat is dus mijn/ons idee erover!
    Liefs, Hanneke.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Allebei. Ik vind het wel makkelijk dat ik niets toe hoef te voegen aan die groeimelk, ik heb het altijd in huis en door de verse melk ben ik nog wel eens heen. Tussen de middag krijgt ze een fles met groeimelk, als ik daar koemelk in doe, drinkt ze maar een paar slokken.
    's Ochtends krijgt ze vaak een papbord of fles met gewone koemelk. Kan ze toch wennen, want ik wil de komende weken of maanden die fles tussen de middag er wel af halen, maar nu geniet ze er nog zo van, dat ik het nog even zo laat (en moeder vindt het zelf ook gezellig knus zo met haar op schoot een flesje geven ;) ).

7. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hier gewone melk! Die andere melk soorten zijn naar mijn mening alleen maar geldklopperij !

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik gaf eerst gewone halfvolle melk vanaf een maand of 11. toch voelde ik mijn er niet geheel prettig bij omdat ik het idee ineens had dat alicia te weinig vitamines binne kreeg en vooral op de dagen dat ze slecht eet. ik ben daarom 1 beker gewone melk gaan geven en 1 beker dreumes melk voor me eigen gevoel. alicia drink alles prima dus voor haar is het geen punt en denk ook niet dat het heel veel uitmaakt wat je geeft

9. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier groei melk. En naar verhouding valt de prijs best mee. Plus ik hoef ook niet te letten op de extra vit. d

10. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Hier gewone, halfvolle verse melk. Bij oma krijgt hij houdbare melk, vindt-ie ook prima. Hij komt over het algemeen elke dag wel minimaal een half uur buiten, ik geef dus ook niets extra's moet ik zeggen.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Toevallig geen boer met melkvee bij je in de buurt die je verse melk wil verkopen?
    Is erg lekker, de room kun je erdoor roeren, eraf halen en kloppen (slagroom) of gewoon afscheppen en weggooien.

(het toevallig kennisen met een melkveehouderij dus wij halen wel eens verse melk ;) )

Groetjes Anita

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ja vind ik dus ook!
    Ik heb mijn zoontje tot 1 jaar en 2 weken BV gegeven.
    En met ongeveer 11,5 maand ben ik begonnen met het introduceren van gewone melk. Na het stoppen van de BV kreeg hij gelijk gewone melk ik de fles!

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn dochter heeft heel lang friso 3 gekregen, dit omdat ze ontzettend tenger was en bleef....ze krijgt dan toch net iets meer vitamines binnen, ze dronk toen trouwens ook gewone melk.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Groot verschil zit niet alleen in de vitamines maar ook in de vetten. Bij groeimelk zijn de dierlijke vetten eruit gehaald zodat je magere melk hebt. Daar zijn dan weer gezonde vetten (met omega's enzo) aan toegevoegd. Dat maakt dat voorlopig groeimelk blijf geven.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Och, ik heb die Bonbebe groeimelk en als ik zie hoeveel flessen ik uit 1 zo'n pak haal, dan maakt dat bar weinig uit met de prijs van koemelk uit een pak.

16. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    In het begin dreumesmelk, maar na 2 pakken overgestapt naar gewone melk. Eerst dacht ik dat het handig was zodat ze geen extra vitamine D hoefde te krijgen. Maar ze dronk bijna nooit 300 ML op dus moest ik het alsnog bijgeven. Dus kon ik net zo goed overstappen naar gewone melk. De vitamine D pilletjes pakt ze trouwens van mijn hand en eet ze zo op :)

17. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Hier groeimelk van nutricia. Vanwege D vitamine
    (hij drinkt nog 300-350ml p.d) maar ook vanwege andere vitamines
    en omdat het minder zout bevat.

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nog een argumente waarom wij groeimelk geven. We zitten nu 2 dagen zonder en Jarissa vindt gewone melk lang zo lekker niet. Ze eet en drinkt verder echt alles maar nu gaan de flessen maar half leeg.

19. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gewone melk, andere opvolg melken vind ik geld klopperij.
    vroeger was er ook geen opvolg melk en dreumis melk en we zijn er ook niet slechter op geworden.
    vit D druppels wat ze adviseren ook onzin vind ik, in boter zit ook vit D en als je geregeld buiten komt met je kind het ook aan.

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hier heb ik niets aan toe te voegen.......is ook mijn mening..

Doet dus niets af aan wat anderen vinden of doen....als je je beter voelt bij dreumes melk.. lekker doen... :D

Deel Deze Pagina