Hoi meiden, Ons meisje van 12 weken knaagt al 2 weken heel erg op haar vingers/handjes. Ze deed dit nooit. We voelen iets hards bovenin haar tandvlees maar is het niet veel te vroeg voor tandjes? Geen koorts/spuitluiers. Het enige dat we merken is dat ze minder graag drinkt. Hebben jullie ideeen?
Bij ons was dit ook zo maar rond de 3 maanden gaan ze hun handjes enz ontdekken en dat doen ze via de mond. Erop sabbelen, bijten en veel kwijlen. Meestal komen eerst de onder tandjes. Is ook totaal geen rare vraag ofzo want ik denk al 2 maanden dat er tandjes aankomen
Hier was dat ook zo, ze had zelfs witte puntjes waarvan we dachten dat het tandjes waren, maar het was echt het ontdekken van haar handjes.. Tandjes kwamen later.
Hier hetzelfde. Ook de witte puntjes. Bij 3 maanden-afspraak gevraagd bij cb. Inderdaad ontwikkeling van despeekselklieren.
Het is waarschijnlijk het ontdekken van de handjes, maar er kunnen zeker al tandjes komen. Bij mijn dochter kwamen de eerste 2 met 14 weken..
Hier ook rond die tijd veel sabbelen en bijten op handjes e.d. en ook witte puntjes, maar de tandjes kwamen pas met 6/7 maand
Tandje kan...maar het kan ff duren hoor! Hier zag ik met 3 maanden de tandjes onder door het tandvlees heen...cb zag het ook Maar het heeft nog 2 maanden geduurd voor ze er waren deze week zijn ze pas doorgekomen.
Sem doet sinds 3 maanden heeeel veel kwijlen en alles in zijn mond en overal op sabbelen/bijten. Nog steeds geen tandje te zien/voelen. De kinderarts zei dat het bij de ontwikkeling van de speekselklieren hoorde.
Mijn dochter kwijlde ook veel vanaf 3 maanden, de witte puntjes die ze had waren kalkafzettingen volgens het CB. De eerste echte tand kwam met 7 maanden door.