kan dit echt alleen door de kou komen ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nelly87, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry nog een vraag

kan dit alleen door de kou komen ??? terwijl al die tijd gewoon binnen is ???

Bijgevoegde bestanden:

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Dat denk ik wel.
    Afgelopen winter hadden wij 24/7 de verwarming op 20 graden.
    Tja, ons zoontje was natuurlijk pas geboren...
    Hij werd toen iedere ochtend met zwarte handen en voeten wakker..
    Zijn voeten zaten in een pyama met voetjes, in een slaapzakje onder een dubbele deken en laken, en nog zwart.
    Tegenwoordig heeft hij er niet zo'n erge last meer van, maar hier zie je het smorgens nog wel ooit.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik herken het niet moet ik zeggen.Ik weet niet hoe oud je kindje is.Onze baby heeft weleens van die wolkjes op haar handen maar verders niet zozeer op haar lijfje.Het kan natuurlijk ook te maken hebben met de dikte van de huid en hoezeer de bloedvaatjes er doorheen schijnen.
    Als je twijfelt zou ik eens informeren bij je huisarts of bij een eerstvolgende afspraak op het cb.

4. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is 20 maanden
    en zover ik weet heeft hij een dikke huid en zijn bloedvatjes zaten altijd heel diep (dat hoorde ik met het bloedprikken altijd )

ben toen straks bij een invallende dokter moeten komen omdat me zoontje een hartpatientje is maar die zei dat het gewoon door de kou komt
    en heb ook zijn temp gemeten en die 36.2 maar vind het een beetje vreemd

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heeft die dit dan altijd al gehad of is het iets van afgelopen dagen of weken?.
    Als hij iets met zijn hartje heeft zou het natuurlijk ook daardoor kunnen komen.
    Ik kan me niet helemaal vinden in de verklaring dat dit door de kou kan komen omdat die gewoon binnen verblijft en vooral bij een peuter van 20 mnd zou je dat niet meer kunnen verwachten.

6. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee dit heeft die nu nog geen week , verders nog nooit gehad .

ja dat dacht ik dus ook dat een kindje van 20 maanden zich zelf toch goed warm zou moeten kunnen houden

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Yup

8. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Als je zoontje hartpatient is waarom bel je dan niet even de kinderarts. Zie andere topic over blauwe handjes en voetjes. Bij gezonde kindjes kan dit misschien normaal zijn (wat ik niet vind) maar bij jullie is het anders en zeker even de KA hierover speken.

sterkte kim

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja kan heel erg goed! jou zoontje heeft veel energie ergens anders nodig dus dan gaat het warm houden soms wat moeilijker.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Hm ja ik zou toch ook even contact opnemen met een arts.
    Volgens mij heeft dit met de doorbloeding te maken dus zou ik extra voorzichtig zijn als je kindje een hartprobleem heeft.

Beter een keer te vaak gebeld dan te weinig! Je kunt altijd eerst even vragen toch of het daar mee te maken kan hebben.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als hij het plots heeft, zou ik toch even met de ka overleggen (of zei de invaller van de ka juist dat 't puur kou is?).

12. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    de invaller van de ka zei dat het winterhanden en voeten waren , maar ik hoorde weer als je winterhanden of wintervoeten had dat je dan rode plekken moest hebben en dat het zou jeuken , en daar heeft hij geen last van

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Vien heeft dit ook.. Ze word sochtends ook met onwijs blauwe lippen wakker ..puur door de kou

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    een slechte doorbloeding?? als je zoon hartpatient is, dikke huid en moeilijk te prikken klinkt wel als de doorbloeding niet optimaal is. dan ook sneller blauwe handen en voeten die kouder aanvoelen!

Deel Deze Pagina