Dreumessen eten amper ontbijt, wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Voeding' started by adi, Feb 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn eerste reactie was ook ( heb niet alle reacties gelezen) waarom geen papfles. ja het wordt tegenwoordig niet meer gewaardeerd als een kind langer als 10 maanden zijn flesje krijgt. maar ik doe er niet moeilijk over. onze jongste wordt in april 2 en krijgt s avonds voor het slapen gaan nog gewoon een aangelegde fles peutermelk en slaapt er prima op. de enige op de dag en hét momentje van mama en lars. hij wordt gewoon op een normale tijd wakker end an ontbijten we gewoon maar jij moet gewoon nog even een paar maanden zien te overbruggen denk ik. tot ze óf later wakker worden óf eerder willen eten. meestal regelt het zich vanzelf weer. gewoon een pafles dus zou ik zeggen.

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

en later ontbijten? niet om 7 uur maar om 9 uur?

3. adi

adi Niet meer actief

willen ze niet.

En later ontbijten hebben we nu van het weekend gedaan, en dat werkt wel goed. Dan zitten we met zn 5en gezellig om 9uur aan het uitgebreide ontbijt en dan eten ze heel leuk mee.

4. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

Dec 6, 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom laat hè ze dan niet gewoon om 9 uur hun ontbijt eten? Dat is dan toch ook prima. Krijgen ze dus wel hun broodje. Kan me voorstellen dat ze na een flesvoeding niet meteen weer hoeven te eten.

En gewone melk ipv flesvoeding?

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

voortaan later ontbijten dus.

6. adi

adi Niet meer actief

Omdat ze 2 dagen per week naar kdv moeten en we het dan niet redden met ontbijten om 9uur. Maar dan krijgen ze op die dagen gewoon melk, en kunnen ze daar om 09.30uur fruit eten. Daar had ik met name moeite mee, dat ze dan 's ochtends het echte ontbijt overslaan. Maar wat Dirksmama zegt is ook waar, fruit is ook ontbijt.

Mijn zoontje krijgt zelfs soyamelk, die is helemaal licht verteerbaar. Dat maakt niks uit. ook al hebben ze maar 30cc gedronken, ontbijten willen ze niet. Inmiddels denk ik dat het niet eens aan die melk ligt, maar gewoon eigenwijsheid. Sommige dreumessen willen geen avondeten, die van mij geen ontbijt.

En het leuke is dat de meiden elkaars gedrag kopieren, dus als eentje het niet wil, wil de ander het ook niet.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja dat is bij jou natuurlijk ook nog. je krijgt alles in het Quadraat. ( hoe schrijf je zoiets ) fruit is inderdaad ook eten. en je zou het nog even kunnen aangeven op het kdv maar blijkbaar hebben ze er zelf weinig hinder van anders hadden ze het al wel gemerkt daar. maar ik snap je wel hoor. ik zou het ook niet prettig vinden als ze hier zonder ontbijt de deur uit gingen.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan ook ontbijten met fruit, zeker, maar op kdv-dagen missen ze dan wel het ontbijt, want hoeveel fruit krijgen ze op het kdv, is dat een maaltijd of een tussendoortje?;)

Als mijn zoontje bij het opstaan melk heeft gedronken hoeft hij daarna geen cruesli met yoghurt (ons normale ontbijt) en krijgt hij in plaats daarvan fruit: een banaan met nog een ander stuk fruit, dat vind ik dan wel een volwaardig ontbijt. En op het moment dat we normaal gesproken dan fruithap doen, geef ik hem dan zijn graantjes. Ik sla het ontbijt of de fruithap dus niet over. Vind die allebei erg belangrijk.

9. adi

adi Niet meer actief

Ja ze missen dan inderdaad t ontbijt, dat is ook mijn hele probleem. Ik heb alleen geen oplossing, omdat ze geen ontbijt (naast melk) willen om 7uur 's ochtends. Ze krijgen op kdv net zoveel fruit als ze willen. Daar wordt alles in een schaaltje gesneden voor een kindje en als het op is mogen ze nog als ze willen.

Ik geef wel 's ochtends op het KDV aan of ze wel of niet hebben ontbeten. Dan letten ze op of ze wel voldoende fruit eten. Ze zitten daar namelijk niet in een kinderstoel maar op kinderbankjes waar ze gewoon weg kunnen lopen als ze niet meer willen. Het idee is dat een peuter zelfstandig mag beslissen wanneer die klaar is met eten, en als die een kwartiertje later nog een beetje wil, mag dat ook. (niet oneindig natuurlijk).

Maar ja,als je 1,5 bent, en je vriendje zit elders lekker te spelen dan is het heel verleidelijk om gewoon niks te eten en meteen te gaan spelen.

Share This Page