Wanneer fruithapje?

Discussie in 'Voeding' gestart door Amigo1985, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden,

Ik ben vanmiddag begonnen met een fruithapje.. Nou heb ik misschien alleen een stomme vraag.. Wanneer geef ik hem het fruithapje, wat is het handigst?

Zijn schema ziet er alsvolgt uit:
    08.00 200 cc
    12.00-13.00 200 cc
    16.00 fruithapje
    18.00 200 cc
    23.00 200 cc met 3 eetlepels rijstebloem

Is dit logisch of is het beter om hem voor de fles van 12.00-13.00 het fruithapje te geven?

Bedankt alvast voor het reageren..

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Geen idee of het beter is maar ik zou fruit in de ochtend geven.

Binnenkort zul je waarschijnlijk groente willen geven op het tijdstip waar je nu fruit geeft? Dan zou ik tussen 08.00 en 12.00 uur fruit doen en rond 16.00 uur groente.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou 't fruit ook 's ochtends doen, ivm de groente, anders zit 't zo dicht op elkaar. Maar ik zou de groente gewoon geven rond de tijd dat jullie zelf ook avondeten, das toch veel logischer! Dan zijn ze daar alvast aan gewend als ze met de pot mee gaan eten, anders blijf je aan 't schuiven.

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij proberen groente ook bij het avondeten te geven maar als ze dan toevallig geen honger heeft is ze alleen maar aan het spelen. En soms is ze gewoon ook te moe....

Zijn er meer mama's die op verzoek voeden en hier moeite mee hebben?

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    MamavanSimone, ja hier ook op verzoek en dat is vanzelf goedgekomen hoor. Als ze niet wilde, dan wilde ze niet. Vond ik helemaal prima. Nu eet ze 's avonds altijd met ons mee en dan heeft ze ook flinke honger.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik gaf het fruit altijd s ochtends tussen de 2 flessen door.

En verder wat Linda zegt. Ik lees veel topics hier van mensen die op een "gekke"(in mijn ogen) tijd groente geven en dan als het kindje 1 is geweest niet meer terug kunnen omdat het kindje het zo gewend is. Ik gaf groente rond 6 uur. Maar ik voedde ook niet op verzoek, dus daar zal wel een groot verschil inzitten.

7. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Dit is precies hoe wij het nu ook doen! ;) Behalve de rijstebloem in de laatste fles, dat geven we niet.

Gr.
    Cybi

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier krijgt ze wel 's middags fruit.. Maarja ze gaat straks rond 12 uur groenten krijgen..

Wij eten zelf namelijk ook tussen de middag warm ;)

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt ze meestal 's middags fruit. Ze slaapt hier van 10-11.30 en van 14.30-16.30. Ze krijgt dan om 16.30u fruit en om 18.00 groente.
    Maar ze krijgt hier de laatste tijd vaak een mandarijn of wat druiven tussendoor. Komt er vaak op neer dat ze 's morgens of 's middags na de boterham nog wat fruit eet en 's middags na het slapen.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij zijn ook begonnen met fruit en dat gaven we in de ochtend.
    Nu is ons schema:

7.00u 200cc fles
    9.30-10u fruit (1 stuk)
    12.00u 200cc fles
    15.30u 200cc fles -> proberen we af te bouwen, krijgt nu ook af en toe thee (wil ze niet altijd)
    17.30u groente (200gr)
    19.30u 200cc fles met 2 EL rijstebloem

Wordt natuurlijk ook wel flexibel omgegaan met de tijden...
    Je moet toch zelf een beetje kijken wat bij jullie in het 'dagschema' past. Als je ook groenten gaat geven kun je ook naar de ochtend verhuizen met je fruit. Dat maakt toch niet veel uit....

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn van plan om met groente te beginnen en dat dan 's avonds (rond etenstijd) te geven. Ik denk dat we het na een tijdje fruit rond de lunch gaan geven en dan als laatste pap of brood gaan toevoegen in de ochtend. Op zich zou fruit / brood ook andersom kunnen, maar ik denk dat ik 's ochtends meer zin heb om een boterhammetje te smeren dan om fruit te gaa staan pureren. Ik geef borstvoeding en wil zeker in het bein gewoon melk blijven geven naast de bijvvoeding, dus niet bijvoeing in plaats va nmelk, zeg maar. Tussen twee momenten van bijvoeding za sowieso altijd nog een ewone melkvoeding zitten. Misschien dat ik (als hij er groot genoeg voor is) wel één voeding per dag uit een beker laat drinken i plaats an uit de borst of fles.

Deel Deze Pagina