Ik heb momenteel een Maci Cosi Tobi en een babyzitje van Maxicosi in de auto voor mijn 2 kids. Mijn dochtertje wordt volgende week 3 en zij is zo'n 12 kilo en 95 cm lang. Mijn zoontje is 10 maanden en weegt zo'n 11 kilo en is denk ik iets van 75 cm lang. Mijn zoontje is dus bijna uit het babyzitje gegroeid en er moet een nieuwe autostoel aangeschaft worden. Maar ik zit heel erg te twijfelen uit welke groep ik er eentje moet kopen. Mijn dochtertje is net te klein voor een stoeltje uit groep 2/3, want die zijn vanaf 15 kilo zag ik. maar ja, hoe dan ook zal of mijn zoontje of mijn dochtertje over een krap jaar dat gewicht hebben. Dus ergens vind ik het zonde om voor een jaartje een autostoel uit de eerste groep te kopen. En die dingen zijn ook niet het goedkoopste.. Wat zouden jullie doen?
Ik zou toch een nr1 stoel kopen. De autogordels werken niet onder die 15 kilo, dus nr2/3 is niet veilig. Je kunt die 2e stoel altijd weer verkopen achteraf..
Babywinkels hebben ook nog weleens leuke stunts met een oude kleur, dat scheelt ook al een hoop geld! Alleen heb je dan geen hippe kleur, maar een minder populaire of gewoon zwart. Zou ook geen 2/3 nemen want daar weegt je dochter nog te weinig voor.
12 kilo is wel erg ver onder de 15. Als het nu een halve kilo was... ik zou toch een nr 1 stoel kopen.
De Tobi is tot 18 kilo, dus daar kan je dan nog heel lang mee vooruit. Eva weegt nu 12,5 kilo en groeit gemiddeld een kilo per half jaar, die kan dus ook nog net niet in de volgende stoel als Lisa uit de maxicosi is gegroeid, ik gok dat ze dan misschien net 14 kilo weegt. En bij een volgende stoel is 15 kg volgens mij echt minimaal en daarbij kan je met de Tobi tot 18 kg doen. Hier worden er straks weer 2 Priori's bijgehaald (dan hebben we er 4, in elke auto 2 )
Anders koop je een priori, die zijn "maar' 100 euro. Iig wel betaalbaar. Wij hebben deze ook en zijn er erg tevreden over.