Hallo allemaal, Even een vraagje: Mijn dochtertje heeft een dubbele bilplooi, boven haar bilspleetje heeft ze een v-tje. Het kan geen kwaad en ze heeft niets aan haar heupjes, maar ik vroeg me af of dat plooitje weggaat, en zoja wanneer ongeveer? Grtz Suzy
Heb je haar heupjes wel laten controleren voor de zekerheid? Mijn oudste had het ook en die had heupdysplasie......maar mijn jongste heeft het ook en die heeft niks aan haar heupjes. Hier is het nog niet weg en de oudste is 3.5, jongste 15 mnd.
@Mamanama: Thnx voor je reactie! Mijn dochtertje is nu 1,5 jaar en iedere x op het CB worden oa haar heupjes nagekeken. Toen ze net geboren was hebben ze me al verteld dat het (wat betreft een heupafwijking) gaat om de plooitjes tussen de billen en de bovenbeentjes! Maar die van mijn dochtertje zit bovenaan haar billetjes en is gelijk! Echt een V dus! Maar ik vroeg me af of het ooit verdwijnt! Niet dat ze er minder mooi om is hoor, maar ik zat straks met haar in bad en vroeg het me af... Liefs Suzy
Ik moest wel lachen toen ik het las, haha.. Mijn moeder zei dat ik dat ook had als baby. Dus ik heb even goed gekeken en ik het is nog steeds wel een beetje te zien. Maar het valt niet op want ik wist het van mezelf niet eens!
Hier ook een meisje met een V-tje Wel een scheve... het ene pootje is langer dan de ander.. Ook geen heupdysplasie.. terwijl de kinderarts dat wel dacht te voelen bleek bij de (vervroegde) echo niets aan de hand
Hij was met haar beentjes aan het draaien en omschreef het alsof haar ene heupje anders in de kom 'glijd' dan de andere. Hij voelde dus verschil tussen links en rechts. Wij zagen het zelf ook, de draai was anders. Achteraf zei de kinderarts dat dit dus ws kwam door haar voorkeurshouding waardoor de ene kant wat verder was dan de andere kant zeg maar. Met kinderfysio is de voorkeurshouding weggegaan en later ook dat verschil in links en rechts. Het Vtje zit er nog wel gewoon
mijn dochter heeft ook zo'n v-tje, en daarnaast nog een plooi aan beide kanten (niet beide even diep, wel als ze op haar rug ligt) in het begin ben ik ervoor naar de huisarts geweest en de fysio heeft er naar gekeken (ik vroeg ernaar omdat ze zo "knakt" in haar gewrichten (ook knieen en enkels) maar de ha kon na allerlei onderzoeken niks verontrustends ontdekken en zei dat het knakken niks was. de fysio zei dat dat knakken kwam van lucht tussen het kraakbeen (alleen in de heupen klinkt dat zo ieuw) de fysio die ik een paar keer naar de heupen heb laten kijken kon ook niks verontrustends ontdekken. het is verder een volle baby en ze vond haar heel symmetrisch (ook al vond ik sommige plooien wat langer dan de andere zei ze dat soms ook het vet aan de ene kant iets dikker is dan aan de andere kant)
Louise heeft het niet en Tygo wel. Dat heeft hij van papa, die heeft ook een V, daarin voel je gewoon ook het staartbeentje zitten. Dus ik zeg altijd dat hij een staartje gehad zou moeten hebben