Drie baby's overleden na inenting

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by pcootje, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik zou, mocht je je zorgen maken, gewoon bellen hoor. Misschien kunnen ze je geruststellen...

Echt verschrikkelijk voor die ouders :(

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik heb dus het CB gebeld maar vanaf de centrale kunnen ze niet zien welke prik hij heeft gehad. RIVM ook gebeld en die weet echt bijna niks. Thomas heeft dinsdag zijn prik gehad en heb echt buikpijn nu!

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,817
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die gedachte heb ik ook hoor pfff.. ik controleer m'n meissie nu maar extra en verder probeer ik m'n gezonde verstand te blijven gebruiken en niet paniekerig te gaan doen.
    Ze hebben nu het zekere voor het onzekere genomen, dus de hele serie is er uitgehaald, dus als je nog moet gaan voor een inenting, denk ik dat het beter voor je kindje is om wel te gaan, dan om niet te gaan. Hoewel ik me kan voorstellen dat je eerst denkt van : No way dat ze mijn kind nog gaan prikken!
    Maar oke, dat is in eerste instantie.

Ik ben altijd al erg bezorgd geweest en haal me vanalles in m'n hoofd. Maar ik wéét, dat dat ook aan mijzelf ligt. Dus ik probeer gewoon zo veel mogelijk m'n verstand te gebruiken en kalm te blijven ... van het doemdenken, wordt niemand beter.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ah zeer verhelderend tussen al die andere berichten :)

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

RIVM verteld niet hoe de babies zijn overleden. HEt kan ook gewoon een hartstilstand zijn kan je nog zo goed opletten maar daar heb je dan niks aan. Ga morgen CB weer bellen of ze kunnen kijken welke hij heeft gehad dinsdag

6. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

om welke prik gaat het nou precies :$??

7. Kimmetje82

Sep 2, 2009
    33
    0
    0
    "Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft consultatiebureaus deze week opgedragen het middel met een bepaald partijnummer (D66977) voorlopig niet te gebruiken."

Bij RTL nieuws werd verteld dat ze gaan onderzoeken of het om een "(productie)fout" kan gaan! Daar wordt je toch helemaal ziedend van!!

Ik moet morgenvroeg met onze kleine meid naar het CB :(

8. Kimmetje82

Sep 2, 2009
    33
    0
    0
    Volgens het RIVM staat nog niet vast of de baby's door het vaccin zijn omgekomen. De zaak wordt onderzocht. De kinderen varieerden in leeftijd van drie tot zes maanden. Ze overleden anderhalf tot elf dagen na de vaccinatie.
    Volgens een woordvoerster van het RIVM komen er per jaar vijf tot tien meldingen binnen van overlijdensgevallen van baby's net na een vaccinatie. Omdat er in de laatste twee weken van oktober plotseling drie meldingen binnenkwamen, werd alarm geslagen.
    Het middel Prevenar wordt sinds 2006 gebruikt. Vele duizenden kinderen hebben het toegediend gekregen, aldus het RIVM. Er zijn nog nooit meldingen van ernstige bijwerkingen geweest, zegt het instituut.
    Twee van de drie kinderen kregen ook een vaccin tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio, hersenvliesontsteking en hepatitis B. De partijnummers van dit vaccin waren hetzelfde. Het derde kind kreeg eenzelfde prik, maar zonder het vaccin tegen hepatitis B.
    Volgens het RIVM gaan de pneumokokkenvaccinaties gewoon door, maar voorlopig wel met vaccins uit een andere productieserie.

Oftewel: 2 kinderen hebben DKTP-Hib-HepB vaccinatie gehad, en 1 kindje DKTP-Hib.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoezo word je daar ziedend van? Het heeft geen zin om op de feiten vooruit te lopen. Het feit dat ze het onderzoeken wil nog niet zeggen dat ze ook denken dat het aannemelijk is. Natuurlijk zetten ze alles op alles om te voorkomen dat er een productiefout optreedt. Ze willen alle mogelijkheden uitsluiten en dat is alleen maar goed. Ik vind dat ze kordaat hebben opgetreden door direct alarm te slaan en de hele partij terug te halen.

10. sa1980

sa1980 Actief lid

Apr 24, 2009
    430
    0
    0
    hoe weten jullie of jullie kindje een prik heeft gehad met dat serienummer? in mijn entboekje staat nl geen serienummer vermeld?

11. Kimmetje82

Sep 2, 2009
    33
    0
    0
    Absoluut, heb je helemaal gelijk in. Maar het nieuws dat er misschien bij deze partij van 110.000 dosis vaccins een fout gemaakt kon zijn, werd ik toch wel wat boos... Zoiets moeten ze toch van te voren ontelbaar vaak checken en niet achteraf..?

12. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dit is een quote van deze site. Vandaar dat de kindjes die in oktober zijn gevaccineerd, hoogstwaarschijnlijk de vaccinatie van die batch hebben gehad.

Het staat idd niet in het entingsboekje, dat dacht ik namelijk ook.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat wordt denk ik ook van tevoren (steekproefsgewijs) gecheckt, al weet ik dat niet 100 procent zeker. Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze het niet zouden doen. Deze extra check achteraf hoort denk ik echt bij de procedure na een melding van meer overleden baby's dan gebruikelijk. En je kunt er ook niet vanuit gaan dat er geen fout is gemaakt. Dat zullen ze sowieso moeten nagaan.

Laten we in ieder geval hopen dat het niet aan de vaccins heeft gelegen. Dat maakt het natuurlijk voor die ouders niet minder vreselijk dat zij hun kleintje zijn verloren, maar dan heeft het in ieder geval niet aan iets gelegen wat misschien voorkomen had moeten/kunnen worden.

Echt erg voor die ouders. Het lijkt me echt het meest vreselijke wat me zou kunnen overkomen :(

14. Ellen30

Ellen30 Actief lid

Nov 7, 2008
    160
    0
    0
    Mijn zoontje heeft zijn eerste prikje ook gehad in oktober, dus toen ik het hoorde maakte ik me wel zorgen. Het is inmiddels 2 weken geleden dus ik ga ervanuit dat het goed is. Je probeert je niet druk te maken maar dat doe je onbewust toch. Het gaat immers om je schatje toch! Ik wacht gewoon op meer nieuws zodat ik beter geinformeerd ben.

15. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,091
    1,072
    113
    Toevallig had ik deze morgen besloten om te stoppen met vaccineren bij mijn kind en komende kinderen.
    En nu dit..

Zo triest.. Je krijgt een gezond kind, en jij kiest er voor om dat gezónde kind te laten inspuiten met een of ander goedje, en je kindje overlijdt daaraan. :(

Pfff.. heftig hoor.

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

17. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

weet niet of mijn dochter hem van die partij gekregen heb de prik.
    Ze is 21-09 ingeent maar merk gelukkig niks aan haar.

Vind allemaal eng..

Momenteel vind ik veel dingen eng worden, die M-griep al, en dan dit weer..

Krijg er een naar/raar gevoel bij :(

Echt zielig voor die ouders zeg :(

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh goed dat je het even noemt, dat was ik alweer vergeten. Mijn zoontje krijgt over 1,5 maand de vierde.
    Ik vind dat wel lastig omdat ik zelf bijvoorbeeld tegen rode hond geen antistoffen heb aangemaakt na 2 inentingen. Wat nou als mijn zoontje die vierde wel echt nodig heeft... Hetgeen waartegen wordt ingeend zijn namelijk wel ziektebeelden die nu nog steeds heel erg spelen. Ik acht deze inenting dus nogal belangrijk (misschien belangrijker dan andere inentingen).

Maar goed, ik ga een beetje offtopic :)

19. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ja het is inderdaad vreselijk voor deze ouders en ik wens ze enorm veel sterkte.. Het is een gruwelijke fout maar gebruik het in godsnaam niet als excuus om niet te enten.. Zullen we er even naast leggen hoeveel kinderen in o.a. de derde wereld overlijden omdat ze geen toegang hebben tot vacinatieprogramma's? Of zelfs in onze 'beschermde' Westerse wereld? Je kind kan ook overlijden /zware lichaamelijke ongemakken oplopen aan b.v. de mazelen! En nee, dit is niet verdwenen in Nederland en Zweden (waar ik woon), het is zelfs sterk weer in opkomst omdat steeds meer mensen ervoor kiezen om niet te enten.
    Ik heb Elian twee maanden vroeger moeten enten deze zomer omdat ik met hem over Schiphol naar Nederland zou vliegen en er toenertijd o.a. in Luxemburg en Londen een kleine mazelen epidemie aan de gang was door o.a. nalatigheid in enten en mijn arts het me niet aanraadde om te reizen met een kindje wat nog niet ge-ent was.
    Niet enten betekend ook je kind (en andere kinderen die nog te jong zijn om ge-ent te worden) aan allerlei ziektes blootstellen die we bijna uitgebannen hadden met het nationale vaccinatie programma maar die nu wel weer in opkomst zijn omdat veel mensen denken: ja iedereen die ent wel, dus ik kies ervoor om mijn kind niet te laten enten.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

@ Merijn,..Het is een hele persoonlijke afweging inderdaad. Iedereen moet doen wat hij of zij goed acht voor haar kindje.

Share This Page