Daar mag je best je mening over geven, maar misschien had je dat beter in een pb naar Merijn toe kunnen doen want het heeft totaal niet met het topic te maken. Dit ook niet dus ik trek mij ook weer terug.
Voor de mama's die in onzekerheid zitten omdat hun kindje dit vaccin onlangs heeft gehad: er zijn bijna 11.000 shots van dit vaccin gegeven en daarvan zijn er dus bijna 10.997 niet in zo'n afschuwelijk drama geëindigd. Misschien helpt dat wat om de boel te nuanceren. Los daarvan en ook los van de vraag of de dood van de kindjes na of door het vaccin kwam etc.: het is natuurlijk afschuwelijk om je kindje te verliezen en ik heb te doen met de drie betreffende gezinnen...
ik kom zelf uit harderwijk. Ik stond echt even te trillen toen ik hoorde dat er 2 van de 3 baby's uit harderwijk kwamen! Dan is het ineens wel heel dichtbij hoor!!
Milan krijgt volgende week weer zijn prikjes, maar toen ik dit bericht las ging ik toch wel even nadenken of dat ik dat nog wel wil. Vind het zo eng! Ik weet wel dat de kans dat het fout gaat klein is, en als hij de prikjes niet krijgt hij de kans heeft om ziek te worden. Maar toch...
sorry maar hier ben ik het absoluut niet mee eens. Het ligt wel degelijk aan de reacties van Merijn. ontopic: Verschrikkelijk wat er is gebeurt met die kindjes. Ik heb mijn kinderen wel laten inenten, maar met angst in mijn hart. Gelukkig hebben mijn kinderen nooit last gehad van de prikjes. Ik laat ze zeker niet inenten met de mexicaanse griepprik.
Mijn kindje is er voorlopig nog niet, maar ik denk nu wel al na over het inent gebeuren. Mijn honden laat ik al via een ander schema dan gebruikelijk enten omdat het bij honden vaak mis gaat als ze entingen voor verschillende ziektes tegelijk krijgen. Dus die krijgen maar 1 enting (voor 1 ziekte) per keer. Veel honden houden klachten aan hun entingen over. (allergieën, epilepsie, orgaanklachten etc.) Ook dat is niet wetenschappelijk onderzocht, maar het komt wel heel veel voor. Dat wetende staat het mij dus ook tegen om mijn kindje wel combi-entingen te laten geven. Maar ik heb geen idee of ze ook enkele vaccins voor kinderen hebben. Misschien weet iemand dat hier? Ik ben dus wel geïnteresseerd in alternatieve manieren van enten.
Maar kijk dan ook kritisch naar deze site. Ze verkondigen namelijk wel veel dingen waar helemaal geen (wetenschappelijk) bewijs voor is...
nee maar andere sites adviseren om de mexicaanse griepvaccinatie te nemen zonder dat er maar iets bekend is van de bijwerkingen.
Vaccinatie tegen de mexicaanse griep heeft toch niks te maken met de vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma? Want daar gaat de site van de de nvkp over. Bovendien: nee de bijwerkingen van de vaccinatie tegen mexicaanse griep zijn nog niet helemaal duidelijk, maar het vaccin is voor het grootste gedeelte gebaseerd op de "normale" griepvaccinaties die elk jaar worden gegeven. Het is een keus die gemaakt moet worden: wacht je me vaccineren tot alle bijwerkingen helemaal zijn uitgezocht en het helemaal is uitgetest (wat wel twee jaar kan duren ) of neem je de (steeds groter wordende) kans dat je ziek wordt door de mex griep en daar allerlei narigheid aan overhoud? Als je het dan helemaal door gaat trekken moet je maar niks meer eten, drinken, niet naar buiten gaan, want wie weet wat over 10 jaar weer schadelijk blijkt te zijn
Inderdaad.. en dan wil ik er dit even naast leggen voor alle ouders die weigeren te vaccineren: Bron: Wikipedia
Je kunt het RIVM bellen en vragen of jouw kindje een vaccinatie uit de serie heeft gehad die nu uit de handel is gehaald.. Ik heb dat vrijdag gedaan.. en mijn dochter heeft dus een prik uit de 'verkeerde serie' gehad.. Nou ik kan je zeggen ik schrok me dood.. En de manier waarop die vrouw het vertelde was ook niet echt leuk: 'Ja ze heeft hetzelfde lotnummer als het vaccin waar nu heibel over is..' Net of ze een prijs heeft gewonnen..
Jeetje wat een reactie zeg. neem aan dat je ook even flink kwaad bent geworden op dat mens. Je schrikt je toch lam als je dat hoort.
Ja, wij komen ook uit Harderwijk, kan toch bijna geen toeval zijn, twee baby's die bij hetzelfde CB hun inenting hebben gehad. Ik ben benieuwd of ooit boven tafel komt wat de oorzaak was..... Het is toch anders idd, het idee dat het zo dichtbij is en we met de baby daar ook naartoe moeten.
Super! Hartstikke bedankt voor de link. Ik hoor altijd ook graag de andere kant en gebruik dan mijn gezond verstand.
Ik vraag me dan af of er een fout kan zijn gemaakt in de bereiding van de spuiten. Kan een vaccin 'bederven' als het te lang uit de koeling is voordat het wordt geinjecteerd ofzo? Of waren de naalden besmet met iets anders? In dat geval heeft het niets met de batch van het vaccin te maken, maar met dat specifieke cb...