Zwanger worden door Zelfinseminatie met donorzaad

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Shawney, 14 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawney

Shawney Lid

13 apr 2022
    71
    127
    33
    Vrouw
    Hallo lieve dames,

Wat een fijn forum is dit zeg! Ik heb al veel mooie en helaas ook verdrietige verhalen gelezen en vind het mooi hoeveel lief en leed er met elkaar wordt gedeeld hier. Omdat onze kinderwens steeds concretere vormen begint aan te nemen, heb ik een account aangemaakt hier en lijkt het me leuk en fijn mijn vragen te kunnen stellen en met jullie te kletsen over alles wat zwanger worden, zwanger blijven en bevallen omvat. Dit voelt als een fijne en veilige plek.

Ik ben een lesbische vrouw van 27 jaar en ben nu ruim vier jaar samen met mijn vriendin. Wij willen heel erg graag een kindje en hebben de enorme mazzel dat wij een goede vriend bereid hebben gevonden zijn zwemmers aan ons te doneren. Afgelopen week hebben we het donorcontract getekend en we hebben de week dat mijn ei (als het goed is) komt, vastgelegd in onze agenda’s. Wij willen het doen via zelfinseminatie thuis. De donor komt dan naar ons toe en terwijl wij een rondje met de hond wandelen doet hij zijn ding. Als hij klaar is, zal mijn vriendin mij insemineren. Ik ben alleen nogal een control freak en wil alles lezen, weten en goed doen.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met deze manier van zwanger proberen te worden? Hebben jullie tips en tricks? Wat zijn bijvoorbeeld de beste ovulatietesten? Ik ben een leek in termen en afkortingen nu, maar verwacht daar de komende tijd meer over te leren. Ik weet dat zwanger raken niet vanzelfsprekend is en ken helaas van vriendinnen verhalen waarin het een lange lijdensweg kan zijn. Ik hoor graag jullie verhalen en dacht: dit is wel een mooi moment om mezelf voor te stellen op het forum. Ik hoor graag!

Liefs!

2. Debby90

Debby90 Lid

4 okt 2011
    50
    34
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels 1 dochtertje van een donor, ook via zelfinseminatie en ben nu beter voor een 2e. Zit te wachten tot ik over een paar dagen kan testen haha
    Stuur mij gerust even een pbtje, dan ga ik daar vanavond even rustig op reageren. Nu even druk maar vanavond heb ik tijd!

Shawney vindt dit leuk.
  3. Shawney

Shawney Lid

13 apr 2022
    71
    127
    33
    Vrouw
    Super spannend zeg! Ik ga voor je duimen. PB’tje is gestuurd ☺️

4. Marij1984

Marij1984 Lid

5 okt 2021
    32
    45
    18
    Vrouw
    Hoi,

Ik heb geen ervaring met een donor maar wel ervaring met zelfinseminatie.
    Wij gebruikten nadat het zaad binnen was de ferti lily cup. Soort van menstruatie cup maar dat zorgt ervoor dat je meer zaad binnen houdt. Wij waren na twee maanden zwanger, helaas is dit een ma geworden maar dat staat er los van.

Als ik weer een menstruatie gehad heb, gaan wij ook weer proberen met de cup!
    Succes!;)

5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.315
    8.814
    113
    Vrouw
    Ik ben 2x zwanger geworden dmv zelfinseminatie met donorzaad. Ik gebruik steriele urinepotjes om het zaad in op te vangen en 10ml spuiten. Zodra de donor weg is zuig ik het zaad zsm op in het spuitje. Ga dan liggen met een kussen onder mijn billen en breng de spuit in en spuit het zaad erin. Ik laat de spuit meestal nog een paar minuten zitten. Sommige raden aan om tijdens het inspuiten een orgasme te hebben zodat het zaad meer naar binnen wordt gezogen zeg maar. Ik doe dat de ene keer wel en de andere keer niet.

Ik vind de ovulatietesten van zwanger&kids en van de Action fijn.

Deel Deze Pagina