Hallo allemaal Weten jullie of dit kan. Imke krijgt nu op 8.30 de eerste fles 180 water en dan 6 schepjes. Om 11.00 een heel potje fruit (voor 4 maanden) 13.30 flesje 180 water en dan 6 schepjes. om 17.00 groente hapje heel potje (voor 4 maanden) en dan 's avonds nog een laatste flesje 210 water en dan 7 schepjes. Dan zit ik dus op drie flessen en potje groente en fruit. Zijn er ook mensen die dat doen? Ik twijfel namelijk of ik zo goed doe? Groetjes, Jolanda
Hoi, De eerste 6 maanden is bijvoeding niet nodig, dus melk is dan het belangrijkste om te groeien. Een kindje van 5 maanden mag nog 800 a 1000 ml per dag krijgen, dus daar kom jij niet aan. Ik zou haar groentehapje iets eerder geven en dan rond 17.00 een klein flesje (bij 120+4) als toetje geven. Groetjes Saskia P.S. Mijn zoontje krijgt 1/2e potje fruit en 2/3e potje groente (beide 4m+) per dag, zodat hij toch zijn flesvoeding opdrinkt.
Ik zou inderdaad wat Saskia zegt ook doen. De potjes fruit/groente halveren zodat Imke een flesje extra kan drinken. Melk is het allerbelangrijkste en de bijvoeding mag nog geen fles vervangen.
Ze heeft haar melk het hardste nodig, en ze drinkt nu veel te weinig melk. Tot je kind 6 maanden is mag bijvoeding geen melk vervangen. Normaal gesproken zou ze nu 4 of 5 flessen drinken. Bijvoeding heeft ze tot ze 6 maanden is nog niet nodig, dus als je dat al zou willen geven, dan is het echt een extraatje.
Mijn zoontje kreeg op deze leeftijd nog 5 x 200 ml, het lijkt me dat je dus wat weinig melk geeft. Ik zou inderdaad de bijvoeding minderen, zodat dit niet langer ten koste gaat van de melk.
Pas met 6 maanden ga je normaal gesproken terug naar 3 flessen, maar in de praktijk drinken nog heel veel kindjes van die leeftijd gewoon 4 flessen, omdat ze dat nog nodig hebben. Rond de 5 maanden gaan de meeste kindje terug naar 4 flessen, maar ook lang niet allemaal en zijn zat kindje die er nog 5 krijgen. Jou kindje krijgt er nog maar 3, dus net zoveel als aangeraden wordt voor een kindje van 6 maanden...Lijkt me niet de bedoeling... Zoals al eerder gezegd in dit topic, tot de 6 maanden is melk de belangrijkste voedingsbron, fruit en groente mag je nog niet meetellen. Dus als je kindje te vol zit voor de melk, doordat het teveel fruit en/of groente krijgt, dan kun je beter 1 van deze voedingsmomenten laten vervallen en op dat tijdstip een fles aanbieden, zodat je minimaal op 4 flessen komt..
Ik vind het erg weinig. Mijn dochtertje zat met 5 maanden nog op 5 flessen en een klein beetje fruithap (denk 3 eetlepels ofzo). Ze krijgt nu ook nog 4 flessen per dag. 3 van 200 en eentje van 150 ml.
Ik heb vandaag ook even overlegd met het bureau. Imke krijgt nu het volgende schema: 8.30 flesje van 180 water 6 schepjes 11.00 half potje fruit 13.00 flesje van 180 water 6 schepjes 16.00 half potje groente en flesje van 180 water en 6 schepjes 19.30 flesje van 180 water en 6 schepjes 22.30 flesje van 180 water en 6 schepjes Ze zal nu ook niet alle flesjes leeg drinken maar dat is nu niet meer zo erg. Bedankt voor jullie reacties. Soms weet je het gewoon effe niet meer. Maar nu gaat het allemaal weer goed komen. Groetjes, Jolanda en een kus van Imke
Gelukkig dat je nu een oplossing gevonden hebt.. Het enige wat ik me dan nog afvraag over het schema dat je van het cb hebt gekregen, is de groente en melk direct na elkaar om 16.00 uur..Als je nu een fles geeft om 16.00 uur, zodat die in ieder geval goed gedronken wordt, dan kun je rond 17.00 à 17.30 toch de groente aanbieden? Of denk ik nu iets heel raars..
Geeft toch niks, we zijn hier om elkaar te helpen hoor... het is ook allemaal niet makkelijk! Ik ben het trouwens wel eens met de opmerking die Loetje geeft. Ik zou eerst de fles geven en dan een uurtje later kijken of ze een paar hapjes groente wil hebben. Dan heeft ze haar melk iig vast binnen. Dikke kus terug voor Imke!
ben ik t ook mee eens! na de groente geef ik trouwens wat sap (±60).. omdat ik zelf eigenlijk ook altijd wat drink na mn avond eten..