Even een vraagje wat jullie zouden doen. Over 2 maanden ben ik uitgerekend vanonze tweede en hij zal 15 maanden schelen met zijn zus. Dus zij slaapt nog gewoon in haar ledikant. Ik moet nu echt wel een nieuwe babykamer bestellen maar deze is er met een normaal formaat ledikant en met een groter formaat ledikant (140 x 70 cm). De eerste paar maanden zal ons mannetje in het wiegje slapen. Maar als ik het groter formaat ledikant bestel moet hij met ongeveer 4 maanden in zo een groot bed slapen. Daar tegenover staat wel dat dit bedje om te bouwen is naar een juniorbed en dus langer gebruikt kan worden. Wat zouden jullie doen of wat is jullie ervaring?
Wij hebben uiteindelijk toch wel voor het juniorbed formaat gekozen... kleine baby in een groot bed lijkt het toch wel. Ik vond het voor de toekomst toch wel handiger en voor dat kleine beetje meer wat het koste... ben ik er wel blij mee...
Mn dochter had ook een ledikant formaat 140*70. Na een half jaar in de wieg ging ze in het ledikant wat we al snel ombouwden tot co sleeper. Tijdens de verbouwing ging het ledikant kapot en hebben we een nieuw bedje 120/60 gekocht. Toen viel pas op hoe groot het andere bedje was. Ik vind het eigenlijk wel handig, mn dochter is erg lang en met 18 maanden lag ze al in een peuterbed maar had ze een ledikant gehad waar een zijkant af kon, op juniormaat hadden we dat gehouden!
Wij hebben het bewust niet gedaan, vond het zulke lelijke bedjes. Tegen de tijd dat ie in een gewoon bed kan mag die een race auto bed oid
Hier ook getwijfeld, maar wij hebben uiteindelijk gekozen voor het kleinere formaat. En een wiegje. Als de kleine wat groter is komt er wel een ander bedje. Veel plezier met shoppen