fietsen zonder zijwieltjes; sjaal of biky biky

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Chantalleke, Apr 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

Feb 6, 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Zoals de titel al vraagt: wat zijn jullie ervaringen??

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Bij Thijmen hebben we een sjaal gebruikt. Maar wat hem vooral veel hielp was steppen :) Daarmee leerde hij goed zijn balans te vinden. Uiteindelijk had hij het ineens door en toen bleef ie fietsen. Denk dat je vooral moet kijken naar wat voor jou het fijnst is. Want helpen bij leren fietsen is echt zwaar werk... haha..

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter heeft haar evenwicht leren houden door te fietsen op een loopfiets. Ze kon daardoor ook heel goed stoppen. Het enige dat ze moest leren was wegfietsen omdat een loopfiets geen pedalen heeft. Toen ze dat aan het leren was hield ik haar jas vast, totdat ze vaart had gemaakt. Het duurde even voordat ze door had dat met 2 voeten tegelijk weg willen fietsen niet zo heel erg handig is.

Mijn schoonvader heeft kleinkinderen leren fietsen met een bezemsteel aan de fiets vast gemaakt dat werkte ook prima.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Een sjaal.. Na een uur had hij het door, dus zo'n vest had niet uit gekund ;)

(was bij 3jr10mnd)

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Uhm, ik weet niet hoe het met een sjaal werkt, wil iemand mij dit vertellen? Ik heb (nog) geen ervaring maar kun je het zadel niet van onder vast houden? Als antwoord op je vraag; ik zou er niet speciaal iets voor kopen.

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik lees mee de mijne heeft problemen met sturen, krijgt het nog voor elkaar met zijwieltjes de bosjes in te verdwijnen :D:D

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Een sjaal doe je over de borst onder de armen en dan hou je met de uiteinden aan de achterkant je kind omhoog. Is wat vriendelijker voor je rug dan het zadel vasthouden ;)

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    Ik hield het zadel vast met mn handen.. Veel makkelijker
    Ze had niet door dat ik dr los had hih

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wij konden een bikybiky lenen van een klasgenootje van onze dochter. Echt een ideaal ding. Je ontziet je rug en ze heeft het niet meteen door als je los laat. Bovendien heb je het handvat zo weer vast als ze dreigt te vallen.
    Ik zou het geld voor een nieuwe er nooit aan uitgeven, maar misschien kan je er tweedehands een score? Ze lijken me redelijk waardevast en dus makkelijk weer te verkopen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Rennen en gebukt het zadel vasthouden valt niet mee. En ze zijn wat topzwaar, dus het is handiger als je ze in hun "nekvel" vast kunt pakken.
    Inderdaad een sjaal over de borstkas en onder de oksels door..

11. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Bedankt voor de uitleg van de sjaal!

12. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

Jan 18, 2008
    153
    0
    0
    De sjaal voldeed prima bij ons. Gelukkig duurde het niet te lang tot ze het kon...

13. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

Feb 6, 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Niet meer nodig :D . Mareau fietst al...

Share This Page