Toevallig hebben we gisteren net geprobeerd of het past in onze auto, een Ford Focus station. Twee opvolgstoeltjes en maxicosi past net. Oudste is nu nog te licht voor een groep 2/3 stoel, maar als we die over een tijdje gaan kopen, gaan we eerst passen bij de winkel.
@Cally: Hier een Ford Focus stationwagon Achterin 2 peuterstoeltjes (voor de kindjes van 2 en 3) en voor mijn oudste dochter (zij is 7) in het midden een autostoel of soms alleen de zitverhoger. Ja het is even een gedoe om er in te komen. Oudste gaat eerst, de gordel zit dan al vast. Die maken we even wijd, zij wurmt zich er in. En dan de andere 2. Het past verder prima! En in het midden ook een driepuntsgordel. Anders hadden we ook niet voor deze auto gekozen.
Dankjewel voor je reactie Zoe. Hier dus ook een stationwagon. Jullie zijn dus niet speciaal op zoek gegaan naar een smalle autostoel voor je oudste dochter? Als onze oudste overgaat naar een andere stoel zal zijn zusje nog in de maxicosi zitten. Ik weet niet of dat uitmaakt. Die fase heb jij vast ook gehad als ik naar de leeftijden van je kinderen kijk: 1 maxicosi, 1 opvolgstoel, en 1 groep 2/3 stoel. Ook dit paste in de Ford?
Nee eigenlijk niet specifiek gezocht..het past gewoon goed, al zitten ze wel heel knusjes achterin hahahaha. En alle combi's pasten. Eerst hadden we maxicosi, en die stoel die je daarna krijgt 2x. Toen ging oudste over op de grootste stoel, waar ze nu nog in zit. En toen ging de jongste naar de opvolgstoel, waar zijn zus toen al in zat. Sorry als ik niet duidelijk ben Wat ik al schreef, je moet gewoon eerst de gordel van de autostoel vastmaken, dan de andere stoeltjes in de auto, en dan je kind er in laten klimmen. En hij staat hier dus in het midden, dat paste het best
Ik heb even meegelezen, had er al een discussie over met manlief. Wij hebben een Renault Megane Estate, iets kleiner dat de Laguna en vergelijkbaar met een Ford Focus dacht ik. Iemand hier ervaring mee?
Hier ook een ford focus wagon, maar drie stoeltjes lukt hier niet, de oudste zit daarom ook op een stoelverhoger. Ik vind dat je er ook rekening mee moet houden dat je wel nog bij de gordels moet kunnen in geval van nood en dat lukt niet zo goed als ze tegen elkaar aan geduwd staan.
dit gaan wij ook doen geen zin om voor dat effe een nieuwe auto te kopen. Het is gewoon een probleem door die lompe mc tobi stoel haha
Wij rijden een Nissan Almera Tino van tien jaar oud. Achterin zijn drie stoelen met driepuntsgordel. Daarop kunnen een groep 2 stoel, deze staat in het midden, een groep 1 stoel en een maxi cosi.