Zo snel afgeleid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lennylenn, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Onze zoon van 4 is zo snel afgeleid.. Bijna om
    Moe van te worden

Vb: we gaan minstens een keer per week lekker in de bibliotheek zitten. Hij mag dan zelf "lezen" en er is ook wat speelgoed. Hij komt meestal met wat boekjes aan die ik dan moet voorlezen. Nou prima.. Ik heb nog niet eens 1 bladzijde voorgelezen of meneer wilt alweer wat anders. Mijn regel is, je mag wat anders gaan doen als mama klaar is met lezen.

Knutselen; zijn we iets aan het maken qat hij graag wilt.. Ziet ie wat anders en weg is hij

Zo gaat het met alles. Hij heeft een spanningsboog van 0'0.

Hoe leer ik hem een beetje aan van eerst het een dan het ander

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat gaat school hem vooral leren en je doet het al.. eerst mama laten lezen dan wat anders doen. Dat is voor nu - lijkt mij - genoeg. Hij vindt de wereld gewoon zo mooi en interessant.. laat hem het lekker ontdekken.

Het is helemaal niet ongewoon voor een kleuter om zo'n korte aandachtspanne te hebben. Daarom gaan ze ook naar de kleuterklas 2 jaar.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wat helpt is hem zelf laten opruimen waar hij mee begonnen is. Voorbeeld; hij wil met de lego. Prima, maar na 3 minuten wil hij weer wat anders. Goed maar eerst zelf/samen de lego opruimen. Over het algemeen schrikt dat opruimen ze wel af en zo raken ze zich meer bewust van wat ze doen.

Deel Deze Pagina