Drie maanden bezig voor eerste kindje en nog niet zwanger van eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lizzy16, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Oke dus voorlopig even zelf proberen!

Ik heb twee kuren clomid mee gekregen en ga nu morgen even bellen hoe het daarna verder moet (al hoop ik dat het helemaal niet meer nodig is)!

Nee, ik gebruik geen ovulatietesten als zit ik er wel aan te denken om die te gaan gebruiken. Ik merk het wel redelijk goed als m'n eisprong in aantocht is. Heb dan namelijk gewoon een opgeblazen gevoel, misselijk (schijnt door stijging progesteron te kunnen komen, zere borsten en meer afscheiding.

Merk jij het als je je eisprong hebt of helemaal niet? Gebruik je ovulatietesten? Ik hoor ook wel eens over temperaturen maar dat lijkt me zo'n gedoe elke ochtend..

2. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Oh dat wist ik helemaal niet dat je misselijk kon zijn rond je eisprong! Heb je dan ook altijd die klachten voor je menstruatie?
    Ik voel mijn eisprong meestal wel (paar uur pijn in onderbuik), gebruik ovulatietesten ook maar dat is eigenlijk niet echt nodig.
    Ben benieuwd wat je gyn zegt, weet je ook hoe lang ze het willen proberen op deze manier? Succes morgen!

3. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Ja ik heb het vaak ook rond m'n menstruatie. Nouja, de ovulatietesten zijn dan een extra zekerheid! Misschien ga ik ze volgende maand ook eens kopen.

Vanmorgen gebeld met de assistente. Hierna kan ik nog een keer een recept clomid ophalen. Daarna weer clomid + een samenlevingstest. Daarna weer 3 rondes clomid zelf proberen en daarna een foto van de baarmoeder (hopelijk hoeft het allemaal niet zo ver te komen).

Ik had zondag en gister zo'n last van m'n lies/onderbuik en pijn onderin mijn rug en heb een hele heftige menstruatie gehad. De assistente zei dat het heel goed een vroege miskraam geweest kan zijn.. Iets wat ik me wel voor kan stellen want ik voelde me zwanger en was ook een paar dagen overtijd. Deze maand beter hoop ik voor jou, voor mij ! We lopen wel aardig gelijk he! :)

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik voel of merk totaal niks van mijn eisprong!
    Dus ik gebruik ovu-testen en ik temperatuur ook.. Elke ochtend op ongeveer hetzelfde uur, oraal
    En dat is best handig! Ik merk echt wanneer mijne eisprong is geweest en ook wanneer mijn menstruatie eraan komt!

5. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Hey Rainbow. Apart dat de ene persoon wel veel merkt van de eisprong en de ander niet. Heb je wel steeds positieve ovulatietesten en klopt dit ook met je temperatuur? Wanneer is je NOD nu?

Hoe merk jij dat je eisprong is geweest en welke symptomen heb je bij een aankomende menstruatie?

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    De 1ste ronde heb ik niks gemerkt, ovu-testen (Van Action, vond ik niet super) waren ook niet duidelijk en toen tempte ik nog niet! Maar mijn 1ste ronde heeft ook hennig lang geduurd!

2de ronde wel een duidelijke knaller op ovu-test (Van Sensitest, zijn wel goed) dus dan weet ik dat mijn vruchtbare periode eraan komt.. En toen mijn eisprong geweest is steeg mijn temperatuur, die is zo gebleven tot mijn regels begonnen (Toen daalde hij terug)

Symptomen bij aankomende regels zijn enkel fel buikkrampen bij mij! En mijn dalende temperatuur :)
    Vind 't toch wel handig, mijn lichaam zo leren kennen!

7. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Ja je hebt inderdaad best lange cyclussen. Hopelijk worden ze snel korter! Wel fijn dat je je cyclus zo goed inzichtelijk krijgt!

8. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hee eerstekindje, dat is goed nieuws! Hopelijk is deze rondje dan helemaal raak, blijkbaar werkt de clomid dan echt goed bij jou! Ga heel hard voor je duimen!

Rainbow: Werkt temperaturen oraal ook goed dan? Ik dacht dat dat minder nauwkeurig was.

9. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Hoe werken die ovu testen dan? Moet je die iedere dag gebruiken of? Daar heb ik nog geen ervaring mee nml.
    Hoeveel maanden zijn jullie bezig? Ws gaat het voor mij deze maand niet worden:(

10. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Oww wat dan? Net ongesteld geworden of heel erg het gevoel dat het er elk moment aan gaat komen? Niet leuk :( Dit gaat dan nu je 4e ronde worden?
    Ik gebruik ovulatietesten als ik denk dat ik een eisprong ga krijgen (baarmoederslijmvlies wordt rekbaarder) om zeker te weten wanneer mijn eisprong is (maar vaak voel ik m ook gewoon), maar volgens mij gebruiken veel mensen ze ook veel langer achter elkaar, maar dat weet ik niet precies.

11. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Nee ik heb nu ongeveer de ovulatie,maar we kunnen niet (hoe zegt iedereen dat hier) klussen. Dus ja dan is t lastig. En net gehoord dat vriendin na één maand zwanger is. Mijn vriend zegt dat ik t moet loslaten,maar hoe in vredesnaam doe je dat? Iemand tips?

12. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Goede vraag.. Ik weet het ook niet, ik zit ook midden in het niet-los-kunnen-laten-gevoel ;) Maar jammer dat je deze maand moet overslaan, en dan helemaal vervelend als in je directe omgeving mensen zo snel zwanger worden he.. Sterkte!

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Temperaturen oraal is misschien minder precies ja, maar vind dit het prettigst :D En ik heb toch goed gemerkt wanneer mijn eisprong geweest is en wanneer mijn menstruatie eraan kwam dus!

Met ovu-testen begin ik altijd op dag 10, ik test door totdat ik mijn ei gevonden heb.. Aangezien ik geen enkel symptoom v/d eisprong heb, moet ik dit dus wel doen :)

Ik ben er gelukkig niet téveel mee bezig.. Die 3 maanden zijn omgevlogen vind ik eigenlijk, gelukkig maar!
    Heb genoeg afleiding door mijn werk en heb ook 2 cavia's aangeschaft ter afleiding :D En ben terug aan 't fitnessen en op mijn eten aan 't letten, ook wel omdat ik wat moet afvallen en 't is misschien ook beter om zwanger te worden :) Maar ik heb mijn bezigheden dus wel..

14. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Dank haartje!
    Rainbow heb je tips hoe t los te laten? T lukt mij nml niet zo goed.. ook ik heb een drukke baan,twee cavias en druk met sporten. Nou is het bij mij wel dat we al véél eerder wilde,maar dat kon praktisch gezien toen niet. T voelt dus niet als drie maanden.

15. Stefke23

Stefke23 Lid

16 jan 2014
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Sorry dat ik zo kom invallen, maar ik kwam het toevallig tegen. Wij zijn ook bezig voor ons 1ste kindje. Ik ben 31 december mijn laatste pil ingenomen. En sindsdien druk aan het klussen.
    Bij ons wil het ook nog niet echt lukken, ik heb last van een onregelmatige cyclus.. heel vervelend. Tot nu toe 31, 33, 34. Ik had volgens mijn voorgaande cyclus een aantal dagen geleden ongi moeten worden.. maar tot op heden nog niks te bekennen... Heel spannend..
    Ik wilde graag mijn verhaal met iemand delen. Ik durf niet zo heel goed een test te doen ik ben toch wel bang dat die tegen zal vallen.. ook omdat ik nog niet super lang met de pil ben gestopt kan het zomaar zijn dat me cyclus nog er van slag is natuurlijk, wat ik niet hoop.
    Ik dacht ook dat ik er niet veel mee bezig zou zijn.. dat is gedeeltelijk ook wel zo.. de eerste weken ben ik er totaal niet mee bezig, tot het moment dat ik ongi zou moeten worden.. nu dus zegmaar, hahaha.
    Toch voel ik wel bepaalde dingen, echt een drukkend gevoel in me onderbuik, vanmorgen steken in mijn linker zij, en af en toe hoofdpijn. Nu zijn dat nog niet veel dingen maar ik heb eigenlijk nooit last van men buik als ik ongi moet worden.. Mijn man zei gister dat als ik over een week nog niet ongi ben we wel een test kunnen doen, dan duurt een week stiekem toch wel erg lang!

Sorry voor mijn 'lange' verhaal ik wilde het graag even delen

Groetjes

16. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi Stefke, leuk om je verhaal te lezen! Echt spannend deze maand dan, als je nu al een paar dagen over tijd bent! Ik hoop natuurlijk voor je dat je straks een positieve test in handen hebt. En een een week duurt heeeel lang als je ergens op zit te wachten ;) Wel knap dat je niet eerder een test doet! Of heb je de vorige keren wel steeds vroeg getest en was dat elke keer een teleurstelling?

17. Stefke23

Stefke23 Lid

16 jan 2014
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Haartje en de rest natuurlijk!

De voorgaande keren had ik waarschijnlijk iets te vroeg getest, en prompt 2 dagen later werd ik dan ongesteld..

Maar zoals ik me de laatste dagen voel kan het bijna niet anders zijn dan dat ik zwanger ben.. dus ik heb nog geen uurtje geleden nog maar een test gedaan.. en ik kan jullie vertellen dat ik zwanger ben! er kwam binnen 2 minuten nog een 2e streepje bij te staan, mijn geluk kan niet meer op.

Ik hoop voor jullie dat jullie ook snel een positieve test in handen hebben! Het is een onbeschrijfelijk gevoel kan ik vertellen.

18. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Wauw wat goed!! Gefeliciteerd!! Superleuk!! Wat voelde je allemaal precies dat je wist dat je zwanger zou zijn? Naast drukkend gevoel in je onderbuik, steken in je zij en hoofdpijn?

19. Stefke23

Stefke23 Lid

16 jan 2014
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! We zijn er ook echt super blij mee!

Ik had wel een voorgevoel dat ik zwanger was alleen wist ik het niet helemaal zeker.. het drukkende gevoel in mijn buik was toch anders als dat je ongesteld moet worden, de hoofdpijn voelde ook anders. Ook was ik al een paar keer eerder flink misselijk geweest dat heb ik eigenlijk nooit. Ook het gevoel last te hebben van mijn baarmoeder als of tie naar beneden gezakt was.. Het is eigenlijk niet echt te beschrijven zoiets moet je voelen.. Nu snap ik ook waarom sommige vrouwen zeggen dat ze voelde dat ze zwanger zouden zijn.. ik heb dit dus ook gehad.
    Maar het 'drukkende' gevoel in me onderbuik die heeft toch wel de doorslag gegeven. En ik heb ook last met slapen dat heb ik echt nooit haha, ik ben een meester in het uitslapen en heel de nacht doorslapen, dit heb ik de laatste tijd ook niet, 's nachts veel wakker en 's ochtends ook vroeg wakker zoals nu. ik was al om 05.00 uur wakker..

Hoe staat het er bij jou voor? Ben ik wel erg benieuwd naar hoor..

20. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Welkom stefke en gefeliciteerd! Je hebt er dus vijf maandjes over gedaan? Das op zich een mooie tijd. En nu naar verloskundige? Spannend hoor!

Deel Deze Pagina