Niet veel menstruatiebloed meer

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door dochters, 29 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik weet niet goed waar ik het kan plaatsen, maar het heeft niks met zwanger worden te maken... maar....

sinds dat ik 2 keer bevallen ben, stelt mijn menstruatie niet veel meer voor.

Toen ik nog puber was en begin twintiger, toen was ik altijd best hevig ongesteld en ook 5 dagen lang hele maandverbanden vol bloed en heel vaak verschonen, anders lekte ik door... En was de wc na het plassen helemaal rood. :)

Nu heb ik nog maar 2 á 3 dagen een heel klein beetje bloed, dat zou ik ook nog op kunnen vangen met inlegkruisjes.

Wie herkent dit? Heb je na de bevalling dezelfde hoeveelheid menstruatie, of juist meer? Of juist minder?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    heb ik ook voor mijn bevallingen was ik net zoals jou heel heftig ongesteld en dan ook 5 dagen lang,. maar na de bevallingen heel lichtjes en maar 3 dagen waarvan 1 dag ik wel regelmatig moet verschonen...

3. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde en verbaasde mij er ook al over. Na bijna een jaar is het nog zo. Het doet wel veel meer pijn, zeker de eerste maanden. Het voelde alsof ik heftige weeën had.

4. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Hier juist andersom, heftiger dan daarvoor!

5. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Hier ook veeeel minder!
    Eerst super tampons, nu mini. Zo weinig is het.
    Heb ook niet meer die extreme buikpijn als wat ik hiervoor had. Ik vind het geweldig!
    Maar ik dacht dat het kwam omdat ik borstvoeding geef.

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hoer nog steeds net zo hevig als voor mn bevalling (helaas ;) )

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik wordt niet meer ongesteld sinds ik aan de pil zit en heb wel gewoon een stopweek. Dit was met pil altijd 2/3 dg bloed en mini tampon was voldoende en sinds jaartje of 3 niks. In de stopweek wel vreetbuien, agne, buikpijn maar dan houdt het op. Heb echo van baarmoeder gehad en zat in ruststand. Overgang zou bij mijn optie kunnen zijn maar moet eerst 3 mnd stoppen met pil om dit te kunnen zien in mijn bloed. Ga dat risico niet lopen dat straks nr 3 komt :). Heb nu de lichte pil van mycrogynon en had voorheen Dianapil.
    Zonder pil heb ik altijd heftige menstratie ( voor mijn dan en echt 4/5 bloed en spotting. )

Ben trouwens 28 en de jongste is net 5. Vervroegd overgang komt voor in de familie

8. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Na m'n bevalling is m'n menstruatie echt heel licht geworden. Maar 2/3 dagen en dan echt heel weinig... Dacht dat er wat mis was met mij eigenlijk maar goed om te horen dat meer mensen dat hebben.

9. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Volgens mij kunnen je hormonen ook een soort van gereset worden na zoiets als een zwangerschap/bevalling. Geniet er maar van zou ik zeggen.

10. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook heel weinig. 1 dag redelijk normaal en dan nog 2 dagen nagenoeg niks en dan is het weer over. Wel wat iemand hierboven ook beschrijft, het doet veel meer pijn dan eerst.

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wat apart dat meer dat hebben...
    Meer pijn heb ik niet... Heel heel soms een raar gevoel in mijn buik alsof ik diarree krijg, maar het vervolgens niet krijg.

Schijnbaar is het dan heel normaal. En ik vind het helemaal niet erg dat het minder is. :)

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste paar menstruaties na de bevalling waren heel heftig, daarna juist lichter dan voor de zwangerschap en korter. Ideaal!

13. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Heb nu mn eerste menstruatie na mn bevalling... Maar 5 dgn na begin is het alweer bijna voorbij... Was vergelijkbaar als voorheen...

Had altijd begrepen dat de eerste menstruaties heftiger waren... Niks van gemerkt...

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.995
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Hm ik had na mijn eerste bevalling hele lichte menstruaties, maar nu na m'n tweede bevalling is het een stuk zwaarder, ik moet er echt aan wennen! Ik vergeet de hele tijd dat ik nu weer door kan lekken en vaker moet verschonen.... Jammer hoor!

15. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Hier waren de eerste twee menstruaties na de bevalling echt heel licht. Kon het makkelijk af met minitampons en nul komma nul pijn.
    Maar de derde (nu twee weken geleden) was echt HEEL zwaar ineens! Ik dacht serieus dat ik een miskraam had ofzo. Extreem veel pijn en met super tampons EN super maandverband moest ik me nog elk uur verschonen. Mn bed was een slagveld na de nacht.. dit hele zware hield 2 dagen aan. Ben heel benieuwd wat de volgende gaat doen, dit was in elk geval niet leuk!

Deel Deze Pagina