Avondmensje in de dop?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kattekit, Apr 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Mijn kleine dame heeft door oren gedoe altijd al slaapproblemen gehad (niet doorslapen, slecht slapen) logisch met pijn.

Inmiddels wordt ze vrolijk en lijkt het erop dat de buisjes beginnen te helpen, echter...we hebben een schema wat in de ogen van nogal wat mensen raar is...

Ze wordt rond 8.00 wakker en is dan wel te pruimen, maar niet super vrolijk.
    Om 10:00 - 10.30 (soms 11:00) is ze moe, dan leg ik haar in bed. Eerder in bed leggen helpt niet (ja...een boze tante die over de toeren is).
    Ze slaapt dan tot 13:00, komt dr bedje uit en is dan echt vrolijk en in dr hum. Ze ligt dan ook te spelen in dr bedje als ik haar op kom halen.
    OM 16.30/17:00 doet ze nog een slaapje en is dan wakker tot 21:00, dan breng ik haar echt naar bed, eigenlijk is ze dan nog vrolijk en vindt alles gezellig. Om 21:30 slaapt ze dan ongeveer

Nu heb ik gehoord van mijn moeder dat ik precies hetzelfde was als klein kind, het eerste jaar heb ik niet doorgeslapen (totdat ik ging lopen) en ik ben altijd laat in slaap gevallen (vanaf 6 jaar niet voor 21:30 / 22:00) maar was wel te pruimen op school en niet moe.

Nu vraag ik mij af...kan je nu al merken aan een kind of het ook een avondmensje aan het worden is? Ik heb echt geprobeerd haar vroeger naar bed te brengen, maar ze begint gewoon niet aan haar nacht voor 20:30 en wordt dan vervolgens wakker / onrustig

Zijn er meer die dit hebben?
    Ik vind het prima hoor als het zo gaat...als ze op deze manier rustiger slaapt zal het mij zwaar hangen wanneer op de dag ze haar slaapjes doet (mede ook doordat ik onregelmatig werk). Het zal ook vanzelf wel weer veranderen richting een slaapje als ze ouder wordt vermoed ik

2. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

Oct 25, 2011
    359
    0
    0
    Onze dame word om ong. 7:30 wakker maar ligt dan lekker te kakelen in haar bedje.
    Breng haar om 10:30 naar bed en slaapt dan ong. tot 12 uur maar ik maak haar dan ook wakker voor haar broodje.
    Daarna rond 14:30/15:00 naar bed net wanneer ze moe word ze word zelf om 16:00 wakker.
    Daarna om 19:00/19:30 papfles en lekker naar bed.

wat ik ermee wil zeggen is dat ik probeer een beetje haar schema te sturen, als je het schema wil veranderen althans

3. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Hier een soortgelijk schema. De laatste tijd valt ze pas om 22.00 in slaap. Wel zijn de nachten erg onrustig dus ik ga haar toch een keer vroeger naar bed brengen om te kijken of dat werkt. Dat schijnt nog wel eens te helpen gek genoeg. 19.00/19.30 naar bed doen is ons echter nooit gelukt.

4. adi

adi Niet meer actief

Mijn kinderen liggen tussen 20uur en 20.30uur in bed en vragen soms of ze nog zelf een boekje mogen lezen. Vaak slapen ze rond 21 uur.

Ik vind dat prima, niet ieder mens is hetzelfde. Man en ik zijn beide avondmensen, dat scheelt. Ik ga echt niet voor 23 uur naar bed, hoe moe ik die dag ook ben geweest, want dan val ik echt niet in slaap.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik denk dat je dat echt al kan merken hoor, hier is het andersom, een echt ochtendmensje, hele gesprekken, veel rondkijken, spelen, lachen en dat word stilaan minder en minder gedurende de dag,rond 17u wat jengelen en om 19u vaak knock out

Share This Page