Wat moet ik nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lidy, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Ik heb nu een bloeding met precies 5 weken, mijn gevoel zegt dat het mis is.
    Maar mijn vk weet nog van niks, kan ik het gewoon zelf afwachten of is het altijd verstandig de VK in te lichten? En kan ik tampons gebruiken? Stomme vraag misschien....
    Heb mijn zwangerschapsboeken nog bij een vriendin liggen, kan dus zelf niks opzoeken.

Hoop dat jullie me kunnen vertellen wat ik moet.

2. Tennes

Tennes Niet meer actief

Hoi,

Op zich hoeft een bloeding niets te betekenen.....
    Je geeft zelf aan dat je het gevoel hebt dat het mis is. Meis, ik vind het heel naar voor je.
    Ik kan je aanraden om de VK wel in te lichten. Ik heb na mijn MK een echo gehad om te kijken of alles schoon was. Ook is ze langs geweest om het vruchtje te bekijken.
    Ik heb zelf maandverband gebruikt. Ik vond het fijn om in de gaten te houden wat ik allemaal verloor aan bloed en dergelijke.

Heel veel sterkte ermee!

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey Lidy,

Een bloeding hoeft niets te betekenen zo vroeg in de zwangerschap. Heb het zelf ook meegemaakt rond de 7 weken. Ik was zo bang dat het mis zou gaan. Ik heb gewoon de verloskundige erover opgebeld. Beter een keer te veel dan te weinig. Zou ik ook doen als ik jou was.

Bij mij was het helderrood. Geen krampen verder en ook geen stolsels. En kijk mijn banner, ons kleintje groeit nog steeds lekker door. Ik mocht absoluut geen tampons gebruiken van de vk. Dit is (mocht het toch fout gaan) niet handig in verband met de stolsels die eruit moeten.

Met 13 weken heb ik nog een keer een dag bloed verloren (was ook echt maar 1 dag) en weer helderrood. Ze hadden dan ook al gezegd dat er een stolseltje zat die eventueel nog los zou kunnen komen. Dit is toen ook gebeurd. Daarna werd het bloeden gelijk minder en was het zo over.

Ik weet dat het niet fijn is om bloed te verliezen en dat het jezelf erg onzeker kan maken. Ik zou gewoon de verloskundige voor de zekerheid even een belletje geven. Maar blijf vooral hoop houden hoe moeilijk dit ook zal zijn.

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je met de eerste echo een mooi hartje zal zien kloppen.

Liefs Belliebel.

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Nou moet ik er nog wel bij zeggen dat ik met 13 weken gewoon tampons heb gebruikt. We waren op dat moment in italië en geen enkele supermarkt had maandverband. Aan de tampon kleefte er een stolseltje (niet een geweldig detail, maar wel de waarheid:)).

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Je kunt beter maandverband gebruiken. Zelf heb ik ze alleen maar gebruikt met miskramen. Je kunt het beter in de gaten houden hoeveel bloed je verliest en stolsels verlies je dan ook beter. Ik gebruikte altijd die enorme lappen voor de nacht. Soms kwam het er namelijk echt met een golf uit en daar was mijn dagverbandje niet op berekend.

Heel veel sterkte!

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou even je VK bellen, al is het maar om even je verhaal kwijt te kunnen en wellicht zou je ook wat gerust kunnen stellen.

Bloedverlies hoeft niet altijd het slechtste te bekenen. Ik heb vorige week nog een klein beetje bloed verloren, maar alles is nog steeds goed.

En idd geen tampons, maar maandverband gebruiken. Ik mocht destijds ook geen tampons gebruiken ivm infectiegevaar.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het hoeft niks te betekenen. Ik vond zelf de onzekerheid killing. Daarom zou ik zelf toch even de vk bellen. (Hoewel die ook niet altijd meteen zekerheid kan geven.)

Tijdens de menstruatie gebruik ik tampons, maar met mijn miskraam wilde ik dat zelf niet. Het voelde voor mij niet goed.

8. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Hee meis,

Ik hoop dat het niets te betekenen heeft.
    Zelf heb ik bij allebei mijn zwangerschappen bloedingen gehad. Bij de eerste zwangerschap met 7 weken en bij de tweede zwangerschap rond 10 weken geloof ik. Beide zwangerschappen zijn gewoon goed verlopen. Bij mij had het te maken met te hard persen op het toilet. Ik heb gewoon wat bloedvaatjes laten springen.

Ik hoop dat alles goed zal blijven gaan bij je.

Knuffel,

Marianne

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dit was bij mij ook het geval. Kun je niks aan doen omdat het beter doorbloed is dan voor de zwangerschap.

Hoe gaat het nu met je? Begint het al te stoppen?

Liefs Belliebel.

10. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Update.

Vrijdag de VK gebeld en die gaf aan dat het alle kanten op kan gaan en beter inderdaad maandverband te gebruiken.
    Met 2 dagen is het bloeden gestopt, leek een normale menstruatie, maar zaterdag zat er een stukje rekbaar weefsel bij.
    Vanmorgen de VK weer gebeld en wij kunnen er vanuit gaan dat het is afgestoten en mijn baarmoeder helemaal leeg is.

Mentaal gaat het prima met mij. Op de een of andere manier was ik bij de 1ste test al niet euforisch en hield ik er al heel veel rekening mee dat het allemaal niet gelijk goed hoeft te gaan. Ook waren we de eerste maand gelijk zwanger, wat het misschien ook wel veel makkelijker maakt.

Maar dan nu? hoe ziet mijn cyclus er uit?
    Wanneer is mijn NOG?
    Wanneer moeten we wat actiever zijn?
    Best lastig dat je nu ineeens zo weinig weet. Denk deze maand maar even te gaan tempen om toch een beetje controle te (lijken) hebben.

Dank jullie voor de tips, altijd fijn om van anderen tips te krijgen.

Lidy

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey Lidy,

Wat erg dat het uiteindelijk niet goed gegaan is. Ben wel blij voor je dat je je mentaal goed voelt.

Je zou inderdaad kunnen beginnen met je temperatuur opmeten. Als deze stijgt dan komt je ei eraan. Op deze dagen moet je dus iets actiever zijn:). Ik denk (omdat het nog maar zo pril ws) dat je gewoon je eigen cyclus aan kan houden die je hiervoor had. Let er wel op dat je met temperaturen een vast tijdstip op de dag neemt bijv. 's morgens als je wakker word.

Wat je wel kan vragen aan de verloskundige is een echo om te kijken of de boel inderdaad goed schoon in van binnen. Je hebt er niets aan als je over 4 weken naar het ziekenhuis moet om gecurreteerd te worden omdat toch niet alles schoon is van binnen. Je bent dan tenslotte weer 4 weken verder. Als je om deze echo vraagt, mogen ze dit eigenlijk niet weigeren.

Heel veel sterkte en succes.

Liefs Belliebel.

12. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Wat vervelend die onzekerheid!

Maar ik vind 2 dagen bloeden nog geen mk betekenen!
    Ik heb het nu zelf 2x meegemaakt, maar zelfs de laatste keer (was nog pril, schat zo'n 7 weken) heb ik zeker 10 dagen gevloeid (van helderrood met hevige krampen een dag of wat naar donkerbruine afscheiding).

Ik heb tijdens de tweede zwangerschap ook bloed verloren en ook daar zaten zeker stolsels bij. Dat duurde toen een dag of 3. Zou toen een innestelingsbloeding zijn. Op de echo met 6 weken was toen niets te zien behalve een vruchtzak, 32 weken later werd onze zoon geboren!

Heb je ook nog symptomen? De laatste keer waren die bij mij gelijk weg na het verliezen van het vruchtje (heel duidelijk herkenbaar).
    Testen heeft niet echt zin, want ik test ook nog steeds licht positief na 3 weken.

Ik wens je veel sterkte!

xMarilene

13. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Belliebel, lief dat je zo mee leeft. Ik kijk het voorlopig lekker even aan, als ik me misschien de aankomende dagen toch onzeker ga voelen dan trek ik wel weer bij de VK aan de bel. Misschien raar, maar toen ik net zwanger was had ik heel erg de gedachte dat het er misschien wel eens 2 zouden kunnen zijn en dat zou kunnen betekenen dat er nu nog 1 over is, maar ja daar kan je je zelf ook gek mee maken natuurlijk. Vorige zwangerschap ook getempt, dus zal Fertility Friends weer eens inschakelen.

Marilene, er zat echt een stukje weefsel bij, rekbaar en net een elastiekje. Zelf dacht ik gelijk dat het het vruchtzakje was. Dus dan kan het haast niet meer goed zitten.
    W.b. die symptomen is het lastig, die had ik uberhaubt nog nauwelijks. Allen rommelige darmen en een veel sterkere reuk, maar geen pijnlijke borsten, of misselijkheid of zo.

Ik ga er vanuit dat het weg is, komen er op een gegeven moment extra signalen, dan zie ik wel weer verder.

Welterusten voor straks en nogmaals lief dat jullie zo meeleven.

Lidy

Deel Deze Pagina