Drie nachten doorslaap-training

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renee85, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Naar mijn mening is een jouw kindje hier veeeeel te jong voor. Het is heel normaal dat hij niet doorslaapt. Dus ik zou zeggen:nee, zeer zeker niet doen. Hij is 4 maanden! ( en komt maar 1x in de nacht, meid ik zou er een moord voor doen en mijn dl is 18mnd ;)).

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Een kind van 4 maanden water geven??
    Nee, dat lijkt me niet.

Het lijkt me eerder voor de hand liggend dat een kindje van 4 maanden absoluut geen behoefte heeft aan een slok water s'nachts, maar wel aan een slok borstvoeding.
    Geen water=geen dorst...Nou nee

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Op de leeftijd van je baby vind ik nachtvoedingen heel normaal. De baby heeft het blijkbaar nodig en eerlijk gezegd vind ik het dan een beetje egoïstisch om het af te gaan bouwen.... Op dat moment ga je namelijk voorbij aan de behoeften van je baby door je eigen behoeften (doorslapen, er niet uit te hoeven 's nachts) voorop te stellen.

4. Ik vind het erg ver gaan om iemand die een vraag stelt maar direct egoïstisch te noemen. Vragen staan vrij, toch? Ze zegt helemaal niet dat ze het ook gaat doen, maar ze wil gewoon informatie over hoe het zit met het verhaal wat ze van haar vriendin heeft gehoord en of zij daar ook iets mee kan/wil.

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Uiteraard, vragen stellen staat vrij :) maar het hebben van een mening toch ook?

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik denk dat je het voor nu moet laten zoals het is. 4 maanden is nog zo klein...

Mijn zoontje had sinds zijn laatste sprong ineens zijn eerste fles al om 5 uur s ochtends en ging daarna weer lekker slapen. Hij had al maanden geen nachtvoeding meer gehad maar sinds zijn sprong dus weer wel. Hier was het dus even gewenning geworden en we hebben het in gaan van de zomertijd dus maar aangegrepen om daar verandering in te brengen. Eerste nacht was het brullen om 5 uur en hebben we hem veel moeten troosten maar is dus uiteindelijk niet meer gaan slapen, 2e nacht was een speentje op dat tijdstip voldoende en vannacht maakte hij op dat tijdstip even 1 huil geluid maar sliep daarna zelf weer door. Valt mij 100% mee, had gerekend op zeker een week drama maar eigenlijk was het maar 1 nacht vervelend.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.805
    113
    Ik heb nooit nachtvoedingen geweigerd, ze ging doorslapen toen ze eraan toe was, denk dat ze een maand of 10 was. En in periodes wil ze nog steeds een slokje water in de nacht of even sabbelen (melk heb ik niet meer ivm zwangerschap, ik ben een grote speen), ze is nog 20 mnd. Ik vind jouw kindje veel en veel te jong voor dit soort "trainingen", zowel qua honger als qua mama-honger.

8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik vind 4 maanden ook nog erg jong om nu al te dwingen tot doorslapen. Wat meer dames voor mij al zeiden, de meeste baby's hrbben die nachtvoeding gewoon nog nodig. Ik hoor van zoveel moeders om mij heen hier dat hun kindjes ook nog 1 a 2x per nacht komen, en een aantal zijn rond de 12 maanden.
    Mijn zoontje krijgt tussen 22:00 en 23:00 zijn laatste fles en komt steevast rond 5 uur. Meestal geef ik hem eerst zijn tutje, maar hij blijft dan altijd een beetje kreunerig tot hij echt wakker wordt voor zijn voeding. Dus echt slapen doe ik toch niet meer. Ik knijp mijn handjes dicht met 6 uur slaap achter elkaar.

9. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier ook en dochter die 's nachts komt.
    ook ik dacht dat het geen honger was, maar eerder en vraag om aandacht.. Ik weet het, dat kunnen ze nog niet aangeven...
    Wat wij hebben gedaan is haar 1x troosten, valt ze in slaap, dan had ze dus geen honger. Viel ze niet in slaap, dan kreeg ze een flesje. Eerst 120/4, nu 90/3.3.
    Sinds 2 nachten slaapt ze door, het komt vanzelf wel...

10. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry eens met je post. Hier een dame van 10 weken die uit zichzelf ineens een paar nachten na de fles van 23:00-24:00 zich tot 6:30 niet meer melde voor de fles. We hebben dit zo gelaten en dit gaat nu bijna drie weken zo verder. Mocht dat ineens veranderen dan krijgt ze natuurlijk lekker een fles.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

TS: hoe zwaar is je kindje? De standaardregel voor doorslapen is dat ze per pond lichaamsgewicht een uur mogen slapen 's nachts. Dat betekent dat je vanaf 6 kilo zou mogen gaan sturen op de hele nacht doorslapen.
    Ik zou het op deze leeftijd zelf beslist niet afdwingen. Nachtvoedingen zijn dan nog heel normaal en als je kindje ze nodig heeft, dan zij dat zo.
    Ik zou WEL kijken wat er gebeurt als je gewoon gaat troosten en meer niet. Of als je man dat gaat doen. Als er dan weer tevreden verder geslapen wordt, kun je wel stellen dat het geen honger is. Is het huilen en niet te troosten, dan lijkt het mij wel honger. Maar, ook belangrijk: als even drinken dan wel snel verder slapen betekent, is dat voor jullie allemaal qua nachtrust het fijnste.

12. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn zoontje van 4 maanden slaapt van 19.00 tot 8.. Dus wat hierboven is gezegd over niet mogen doorslapen is onzin. Als hij wel eens komt, krijgt hij een fles, anders niet..
    Hij huilt ook wel eens snachts, wat ik dan doe is eventjes vijf minuutjes laten huilen.. Gaat hij weer slapen, ga ik er niet naar toe. Soms huilt hij langer, dan krijgt hij een paar slokjes. Het is ook wel eens zo, ga ik naar beneden, om de fles te maken, kom ik weer boven, slaapt meneer weer als een roosje! ;)
    Ts, ik zou het gewoon eens proberen, lukt het niet, probeer je het over een weekje weer!

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dit inderdaad..
    Wat ik nu bij jongste doe is 's nachts slechts één borst aanbieden. Meestal is dat ook voldoende om het laatste stukje nacht door te komen. Mocht hij dan toch nog onrustig zijn, dan bied ik ook de tweede borst aan. Maar 9 van de 10 keer ben ik dus binnen 10 minuten klaar..

14. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje van bijna vier maanden komt s nachts nog om de twee uur, heeft hij blijkbaar nodig :) zou het heerlijk vinden maar 1 voeding ;) komt van zelf goed!

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Over doorslapen: hier deed mijn dochter dat met 12 weken. Opeens sliep ze door, het klokje rond. Tot 6 maanden, vanaf toen hadden we weer iedere nacht 1 of meerdere nachtvoedingen.

16. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Haha, hier ook. Ben ik klaarwakker en ligt meneertje weer heerlijk te tukken! En de fles door de gootsteen helaas... :p.

17. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Het ging om mij ;) Mijn zoontje is 9 maanden en wilt om de 3 uur zo'n beetje 's nachts een fles. Alleen water hebben we geprobeerd al is dat inmiddels al wel weer even een poosje geleden. Toen accepteerde hij dat niet. Misschien nu wel, dus kan het eens proberen!

18. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    wat een reacties, wat een discussie.
    Hier geprobeerd vannacht. 19 uur slapen, kwam om half tien al, geprobeerd te troosten, echt trek, dus fles 200. Helemaal leeg. Werd om 02.00uur weer wakker. Troosten, sabbelen op vingers, niets hielp. Dus 02.45 bv een borst gegeven. Toen werd mijn man ziek rond 05.00 uur. Hij werd er wakker van, weer brullen, niet te troosten. Ging niet, om 06.00 weer fles. 90+3 geprobeerd, nog honger. Nog een keer 90+3. Toen nog uurtje geslapen. 7 uur wakker. Pff, wallen hier. Slecht geslapen en dus slecht gegaan naar mijn idee. Al was die laatste voeding onze eigen schuld, denk ik. Dus een nachtvoeding om 02.45. Vannacht toch weer proberen beetje te troosten en te rekken. Als die nachtvoeding beetje opachuift richting ochtend, ben ik al blij.

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Serieus?? Hoe kom je daar nu bij?

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik begrijp niet zo goed waarom je met 4 maanden al zo moeilijk doet over een nachtvoeding. Hebben al deze ervaringen niet gezegd dat het heel normaal is op deze leeftijd en dat je kind als hij komt die voeding gewoon nodig heeft, voor zijn groei, voor zijn ontwikkeling?

Daarbij zijn nachtvoedingen juist zo makkelijk als je bv geeft. Geen gedoe met flesjes, gewoon kind aanleggen en je tukt zelf weer verder. Ik begrijp werkelijk het probleem niet.

Deel Deze Pagina