Meisjesnaam te gek! Jongensnaam leuk...

Discussie in 'Babynamen' gestart door fairy2011, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi meiden,

Na een meid verwachten wij er rond 1 december nu een zoon bij te krijgen. Super leuk natuurlijk!

Maar ben benieuwd of ik de enige ben met een jongensnamen probleem :(.

De naam van onze dochter was liefde op het eerste gezicht, echt meteen wow! Nu zoeken we al weken naar een jongensnaam, maar het blijft allemaal bij "leuk". Hebben er meer mensen moeite gehad met een jongensnaam? En ben je gebleven bij de "leuk" naam of kwam je alsnog de wow naam tegen?

2. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    wij hadden bij de vorige zw schap 2 namen gekozen een jongens naam en een meisjes naam

Omdat wij nooit hebben gezegd hoe het zou gaan heten als het jongen was hebben we dezelfde naam genomen als die we vorige keer hebben bedacht

Dus voor ons stond de naam al vast :)

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik vind meisjenamen ook veel leuker en makkelijker dan jongensnamen. Kan wel 3 of meer meisjes krijgen zonder een namenprobleem. Maar jongens? Vaak inderdaad geen wow-gevoel of de namen vallen af omdat ze niet passen bij de achternaam of om andere redenen.

4. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    wij hadden het juist andersom. Moeite om een meidennaam te bedenken. Maar na de 20 weken echo hebben we ook niet meer naar een meidennaam hoeven zoeken hihi
    watvoor naam zoek je precies?? stijl, aantal lettergrepen, bepaalde 1e letter bijv??

5. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Wij hadden ook meer meisjesnamen dan jongensnamen, en zelfs tussen die 2 namen die we hadden, konden we echt niet kiezen. Héél moeilijk!
    Uiteindelijk toch de mooiste naam gekozen ;)
    Ik vind sowieso alles voor een jongen "moeilijker" :)

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Dat hadden en hebben wij ook...

7. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben al jaren een meisjes naam.... Deze vinden we alle 2 super.
    De jongens naam komen we ook nog niet aan uit.... Hebben 2 opties waar van ik er 1 wel leuk vind en de andere oke...

Succes meis!

PS. Ik ben 2 dec uitgerekend;)

Deel Deze Pagina