Wij weten inmiddels dat wij een zoon verwachten. Nu hebben wij een aantal namen die we leuk vinden. Ik hoor graag welke naam jullie het leukst vinden en/of suggesties zijn ook welkom! Wij houden dus van nette namen voor een Nederlands jongetje Onze namen: - Alexander - Hidde - T(h)ijmen Belangrijk is dat het zowel bij een kind als volwassen persoon leuk staat, daar twijfel ik bij Thijmen weer lichtelijk aan.
Mijn man zijn naam staat er tussen haha en een paar vind ik erg leuk zoals: Florian Julian Olivier (alleen vraag ik me dan af hoe men het uitspreekt) Floris vind ik trouwens ook erg leuk, was ik vergeten te noemen
Ik ben ook van de klassieke namen. Lennart Vincent Matthijs Jasper Julien Matthieu Maurice Corné Hugo Sebastiaan Thomas Jurrien/Jurriaan Christiaan David Oscar O - li - vie. De r spreek je niet echt uit.
Ja mooi he klassieke/tijdloze namen is inderdaad misschien een betere omschrijving. Even heel fonetisch geschreven, maar spreek je hem dan uit als O-lie-fjéé? Dat vind ik altijd een beetje lastig net zoals de naam Roger, is dat dan Ro-sjéé?
Olivier zou ik uitspreken als Olievier. Maar dat is puur omdat ik iemand ken waarvan de naam zo uitgesproken wordt. Daarvoor dacht ik altijd dat het Oliefjee was. Verder kan ik niet helpen in je namen zoektocht, ik ben al blij dat wij er eentje hebben
Ik spreek Olivier inderdaad zo uit. En Rogier ook zo. Al heet een kennis Rogier. En zijn naam wordt ook zo uitgesproken. Hadden zijn ouders zo bedacht hihi.
@Bailief hahaha ja jongensnamen zijn zo lastig. Namen sowieso wel maar voor een meisje vond ik het toch op de eoa manier ook meer leuke namen @aicirtap ja precies daarom ben ik dus gaan twijfelen. Ik dacht ook altijd dat het op zijn Frans was, maar alleen al de verschillende uitspraken zorgen er voor dat de naam afvalt
Onze zoon heet Jonathan Benjamin. Logischerwijs, vind ik het een prachtige naam. Dus die Ik vind Olivier ook echt heel heel mooi.
Alexander vind ik het meest tijdloos. Thijmen en Hidde vind ik niet onder klassiek en tijdloos vallen. Lijstje van aicirtap vind ik mooie namen tussen zitten. Maurits Albert Ewout/Ewoud Jonathan Henry
Precies mijn smaak dit! Thijmen kan echt wel voor een volwassene, ik ken ook een Thijmen die best wel een hot shot was bij een politieke partij. Ik vind hem niet kinderlijk. Mijn favoriete naam is Fabian. Verder nog wat ideetjes: Julian Floris Martijn Cyril Samuel Matthias Xavier Toine/Twan Dylan Benjamin David Kasper/Casper
Arthur Mathis Bastiaan Melchior Julius / Julias Victor Elias Felix Philip Tobias / Tobian Juliaan Iskander Zeger Faber Heber Marnix
Joachim / Joaquin Pepijn Silvijn Quirijn Merijn / Marijn Valentijn Romijn Sijmen / Siemen Evander Wessel Maxim Thije / Teije Karsten Jonas Melle Timon / Timo
Werner Jilles Merlijn Morris Emile Boris Midas Joris / Jorik Yannick Jelmer Lennard Jacob Wouter Jochem Jacco Axel Leon