vraagjes ivm participatiewet voor werkgevers/mensen die in HR werken ..

Discussie in 'De lounge' gestart door mimi83, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#1 mimi83, 1 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2014
    Goedemorgen allemaal,

Ik ben benieuwd of werkgevers of mensen in de hr al bezig zijn met de veranderingen ivm participatiewet die 1 januari 2015 ingaat.

Zijn jullie al aan het selecteren en bekijken wie en wat voor beperkingen of oudere werknemers jullie kunnen plaatsen? Er is nu sprake van sancties vanaf 2016 bij geen mensen met arbeidsafstand in een bedrijf met meer werknemers als 25 personen.

Zouden jullie het makkelijk vinden een "makkelijke"baan te creeren, magazijn bijhouden, koffie /thee schenken, assistent facilitair medewerker bijv.

en/of

Zouden jullie liever bijv. de werkplek rolstoel toegankelijk maken zodat bijv. iemand aangenomen kan worden die wel volledig ineen "normale" functie kan functioneren ?

Ik ben benieuwd in hoeverre dit al leeft in de werkgevers wereld?

Mensen met arbeidsafstand die dit lezen, merken jullie hier al iets van? in dit onwijs moeilijke klimaat om sowieso al een baan te vinden als je 100% gezond bent.

ik ben heel benieuwd

nog even een linkje : http://www.wsd-groep.nl/over-wsd/nieuws/nieuws-single/article/vijf-vragen-van-werkgevers-over-de-participatiewet.html?cHash=9134d8f3522350ea2a573dd16f373540

Deel Deze Pagina