Drie slaapkamers of twee met grote badkamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou liever een extra slaapkamer willen ipv een grote badkamer.

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hadden een badkamer van 1.20m bij 2.00m. Nou echt hoor, wat een k-badkamer :x. Er paste idd een douche en een wasmeubel in. Verder amper ruimte om je kont te keren als je uit de douche kwam, laat staan als je 2 kinderen onder de douche had gehad. Supersnel schimmelvorming ook. Nu hebben we een lekkere ruime badkamer en ik geniet er nog elke dag van. Het was de investering dubbel en dwars waard.

3. Amethist

Mwah, ze kunnen voorlopig toch nog wel bij elkaar? Maar idd, je dochter en de baby samen is ook een optie, zodra de baby doorslaapt denk ik dan?

4. misa

misa Niet meer actief

Ik vind een slaapkamer ook belangrijker dan een badkamer. Maar is het geen optie om op zolder nog een kamer te realiseren?

5. Amethist

Ik vraag me af of de mensen die aangeven een extra slaapkamer belangrijker te vinden dan een badkamer ooit zelf zo'n minuscuul badkamertje gehad hebben en daar kinderen in hebben moeten wassen en douchen.

Ik kreeg zelf al bijna nachtmerries van het idee alleen al dat we ons t.z.t. met 2 volwassenen en 2 pubers moesten wassen, douchen en tandenpoetsen in die badkamer.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Een dakkapel op zolder en de mogelijkheid om daar dan twee slaapkamers te maken verdiend zich zeker terug hoor. Je hebt dan een huis met vier slaapkamers en een goed badkamer. En qua kosten minder dan de badkamer slopen, daar een kamer van maken en een andere kamer tot badkamer maken. Doe maar eens navraag naar de kosten en opties voor een dakkapel. Je kunt gewoon kosteloos offertes laten maken he.

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Maar dan ben je er nog niet. Je moet ook nog aftimmeren en er twee kamers van maken. Dan hopen dat er aan de andere kant van het dak al een dakraam zit, anders wordt het daar wel heel erg donker. Het zal alsnog waarschijnlijk goedkoper zijn dan de badkamer verplaatsen en een huis met grote badkamer en vier slaapkamers zal waarschijnlijk een stuk beter verkoopbaar zijn dan een met een kleine badkamer en vier slaapkamers, maar toch zou ik de investering niet meer doen als ik al weet dat ik het huis liefst z.s.m. wil verkopen.

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

je twee kinderen slapen dus al in de twee slaapkamers. Jullie op zolder. Uuuuh kan de baby dan niet voorlopig bij jullie? ! Het is pas in april en mijn dochter heeft en half jaar bij ons geslapen. Ruimte zat lijkt me al is het laag. Na verloop van tijd zou je een wandje kunnen maken zodat de baby een afgeschermd gedeelte heeft en jullie wat meer privacy. Verder er geen geld instoppen idd maar zo snel mogelijk Veel sparen om er weg te kunnen.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

en een ander huis zoeken en dit verhuren?? tot je een acceptabel bod krijgt? Doenvvrienden van ons ook al ruim een jaar om dezelfde redenen.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Lees mijn reactie maar terug twee kinderen en douche een bij een Meter dus ja.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben ook een douche van 2x 1.20. Vind het verschrikkelijk, maar toch liever dat en vier slaapkamers. Zovaak zijn we niet in de badkamer en die slaapkamers daar wordt oa op gespeeld etc. Als er eentje de deur uitgaat gaan we zeker de kleinste slaapkamer opofferen voor een badkamer, maar voor nu kunnen er prima twee tegelijk onder de douche, op de eigen kamer afdrogen en klaar.

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik zie het probleem eigenlijk niet echt.
    Ze zijn nog maar 7 en 5 en aangezien je zegt dat jullie over een jaar of 3 hopen te kunnen verhuizen zou het toch prima nog kunnen?
    Dan zijn ze 10 en 8, voor de pubertijd en de wens/nodig hebben van een eigen slaapkamer.

Je weet ook niet of de baby een huiler wordt of een onrustige slaper, dat zou je ook kunnen afwachten dan een keuze maken.
    Eerst de baby een tijdje in een wiegje bij jullie op de slaapkamer plaatsen. (als dat past).

13. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

18 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat je voor de kosten van het slopen van de badkamer + realiseren van een nieuwe badkamer ook de zolder gedaan krijgt. Ik weet niet of jullie zelf een beetje handig zijn, aftimmeren op zolder en daar 2 kamers maken is niet heel moeilijk.
    Als je er echt echt echt geen geld meer in wilt stoppen, zou ik kiezen voor de baby bij jullie op zolder igg de eerste tijd.

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

Klopt hier ook.

Veel huizen hier (huur) hebben tijdens verbouwing gekozen om badkamer te verplaatsen. Wel was je dan een slaapkamer kwijt. Helaas hebben de vorige bewoners ervoor gekozen de slaapkamer te houden.

De wooncorporatie doet er niets meer aan.

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou de baby bij jullie leggen de eerste 1,5 jaar ofzo..
    En daarna verder kijken wie naar welke kamer gaat of dat je het zo houdt.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zelf voorlopig even de andere twee kinderen niet bij elkaar leggen. En de baby lekker bij jezelf op de slaapkamer leggen, dan heb je het eerste jaar/anderhalf jaar geen 'gedoe' met je andere twee die samen moeten.

Jonge baby bij een kind leggen zou ik niet doen, als je dochter de baby op haar kamer krijgt betekend dat immers ook dat ze telkens als de baby slaapt niet op haar kamer kan om (met vriendinnetjes) te spelen en om huiswerk te maken etc. Dus dan zou ik zeggen tot de jongste een jaar of 3/4 is de oudste twee samen leggen en daarna je twee dochters samen leggen.

En dan dus lekker de grote badkamer houden, ook wel lekker immers met 3 kinderen zeker ook de extra wc die jullie hierdoor hebben.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik toch zou een dakkapel toch juist wel overwegen, ook als ik het z.s.m. wil verkopen. Wij hebben ook nog een extra dakraam op zolder laten plaatsen toen het al in de verkoop stond, maar er nogal wat kijkers over onze donkere zolder bleken te vallen en zich er geen voorstelling van konden maken daar een extra slaapkamer te maken. Mensen kijken helaas 9 op de 10 keer niet door de mogelijkheden heen en zien het ook niet voor zich.
    Eigenlijk had ik spijt dat ik dat dakraam er zelf niet eerder in had laten zetten, maar ik dacht altijd dat de kosten hoger waren.
    Nu in ons nieuwe huis hebben we ook een dakkapel laten plaatsen en een extra velux dakraam, de kosten vielen ons erg mee. Een extra wand van gipsplaten met een deur hebben we zelf gemaakt en zo een kamer erbij, was een dag werk, dan nog een dag werk om die wand af te werken en te behangen. Viel ons erg mee.
    Ik zou ook de makelaar of meerdere makelaars vragen wat een groter pluspunt zou zijn bij de verkoop van jullie huis, of je die investering er uit zou halen of niet.
    Anders de baby gewoon eerst op jullie slaapkamer laten slapen, kunnen ze later altijd nog met zijn tweeën op één kamer.

18. Verox

Verox Niet meer actief

Ik zou ook de baby op jullie slaapkamer nemen en daar tzt twee kamers van maken.
    Ik denk dat dat goedkoper is als een badkamer verbouwen.

Ik vind meerdere slaapkamers belangrijker als een grote badkamer.

Onze badkamer is klein 1,70 x 2,30.
    En bevind zich op de benedenverdieping.
    Wij hebben slechts 1 toilet in huis.
    Toen wij ons huis gingen verbouwen hebben we er bewust voor gekozen de badkamer in een aanbouw beneden te maken, en de wasmachine in de schuur, zodat we boven 4 kleine slaapkamers overhouden.
    Iedereen verklaarde ons voor gek. Totaal niet praktisch.
    Maar... Om ons heen komen de buren nu in de problemen omdat de kinderen en gezinnen groter worden, en voelen ze zich genoodzaakt om te verhuizen...

19. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Zou je de muur niet zo neer kunnen zetten dat je een gemiddelde badkamer hebben een kleine derde kamer?
    Of als de verbouwing te veel kost en de waarde vermindert dan stapelbed?

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Ik zou ook kijken wat je van de zolder nog kunt maken.
    Misschien dat je er een slaapkamer van kunt maken voor de oudste?
    Het hoeft niet persee een grote (speel)slaapkamer te worden, het overgrote deel liggen ze er toch in hun bed te slapen.

Ik denk dat je qua verbouwen ook minder werk en kosten hebt als je alleen een zolder hoeft op te knappen dan wanneer je een hele badkamer met allerlei leidingen moet gaan herindelen.

Deel Deze Pagina