Heb een beetje een vreemde vraag. Mijn dochter is nu 13 maanden oud en wordt over het algemeen om 07.30 wakker. Ze heeft echter sinds 3 weken dat ik haar dan even hoor brabbelen (10 minuten) en dan pakt ze (kennelijk) haar speen en stopt die in haar mond en dan hoor ik haar niet meer tot 10.30 En zelfs dan soms niet. Maar ik haal haar er nu sowieso om 09.30 uit, of ik haar nu hoor of niet, want het lijkt me gewoon niet echt goed dat ze zolang zonder ontbijt op die speen loopt te kicken. Als ik overigens dan binnenkom nadat ze zolang ligt te sabbelen, dan draait ze zich langzaam naar me toe met een flauwe glimlach en ligt met het oor van haar knuffel onder haar neus en haar speen in haar mond op haar rug gewoon wakker te wezen en te 'chillen', zeg maar. Vroeger sjeeste te ze door haar ledikant en was heel blij, maar nu lijkt ze wel stoned ofzo. Iedereen zegt dus dat ik er maar van moet genieten en lekker uitslapen want als ze niet huilt zal ze het wel naar haar zin hebben, maar ik vind het zo raar en ik lig vanaf 07.30 echt met een half oor te luisteren of ze nou weer slaapt of weer ligt te 'stonen'. Herkent iemand dit en wat vinden jullie?
Hey Jessmin, Als mijn dochtertje wakker is met haar speentje in haar mond dan hoor ik haar ook niet, als ik zie dat ze wakker is dan haal ik haar wel uit bed als het etenstijd is ´s ochtends, ik wacht niet tot ze ontevreden wordt of gaat huilen, mijn dochtertje houdt het zuigen op een speen ook uren vol hoor
is het niet een sprongetje? precies dit dromerige gedrag wordt beschreven bij sprongen rond die leeftijd.
Mijn zoontje is meestal om 7 uur wakker, alleen deze week heb ik hem nu 2x half 10 wakker gemaakt. Ook dan ligt hij op zijn speen te zuigen en te relaxen ik vind het ook niet gezond dat hij zolang zonder ontbijt op bed ligt. Ik zelf sta 7 uur naast mijn bed, gewoon mijn ritme haha. kan je eens uitslapen en wil het niet haha.
Ik kan wel uitslapen en dat is nou net het probleem. Ben altijd heel brak 's ochtends en als ik nou zou denken van 'zolangs ze niet huilt is ze tevreden' dan zou ik ook uit kunnen slapen. Maar het lijkt me gewoon een beetje raar, dus echt relaxed slapen lukt bij mij dan ook niet meer; maar te brak om meteen naast m'n bed te staan ... Ja, het is volgens mij wel een fase, want ze heeft dit eerder gehad... En ze huilt nu ook ineens weer als ik naar boven loop terwijl zij beneden is. Doet ze normaal ook niet. Maar ze deed net allemaal nieuwe dingen dus ik dacht dat ze het sprongetje al gehad had..? Hmmm.... gekke wezentjes hebben wij
@Annetske: ja, later dan half 10 vind ik ook echt te gortig worden. Maar haar hele schema ligt op z'n gat als het half 10 wordt dus meestal als we lunchen dan heeft ze nog echt geen honger en eet ze amper...
Als je gewoon je wekker zet op half 9, dan weet je voor jezelf dat je kindje nog niks te kort komt, en kan je misschien zelf nog lekker even slapen? En dan gewoon om half 9 samen opstaan en de dag beginnen zeg maar
Mirre heeft ook een periode gehad dat ze uitsliep: 8u-9u ... zaaaaaaalig! Heeft veel te kort geduurd Maar sommige kindjes slapen idd veel of zijn gewoon tevreden in hun bedje. Je kunt idd je wekker zetten om 8.30, dan zelf rustig gaan douchen en aankleden en vervolgens haar uit bed vissen.
Douchen hoef ik iig niet te proberen, want mevrouwtje gaat accuut roepen als ze activiteit hoort op de gang; of ze nou nog sliep of al eeuwen wakker was. Jaja, tis me d'r eentje
Hier ook eentje die al een tijdje bezig is met slaap-experimenten. Overdag speelt ze ook met de tijden van dutjes (nu vaker 1 dan 2 per dag). En savonds is ze eerder moe (nu 21:00, ipv voorheen 22:30 of nog later). Dan weer uitslapen tot 9 uur (wel eerst wakker geweest, maar chillen in bed (ze slaapt tussenin, bij ons) is hier ook een favo bezigheid). Nu is ze ineens eerder wakker dan normaal, uur of 7. TIKTAK! roept ze dan en wijst naar de trap, en als je niet luistert gaat ze op je paardjerijden :-S Ik hou me nergens aan vast qua tijd, ze doet maar lekker wat ze wil - slapen als ze moe is, en spelen als ze uitgerust is, en chillen als ze dat wilt. Lekker toch?
Zolang het niet een soort apathisch iets is... Dat is wat mij dwars zit; dat het zo ehm... hoe zeg je dat, niet helemaal normaal is wat ze doet, maar gewoon apathisch op die speen loopt te zuigen en verder daardoor geen honger en verlangen naar mama en spelen en uit bed zijn meer voelt? Hmm.. moeilijk uit te leggen...