Mijn zoontje is nu vier weken. Hij krijgt overdag flessen van 120+4 om de drie uur. Het lukt nooit om meer tijd er tussen te laten, soms komt hij zelfs iets eerder. Ook snachts komt hij stipt om de drie uur. Dan drinkt hij wel wat minder. Ik zit dus op acht voedingen per dag. Op zich vind ik het geen ramp, maar zou toch fijn vinden als hij, vooral snachts er iets langer tussen zou laten en ik op één nachtvoeding zou komen. Bij mijn andere kinderen kan ik niet meer herinneren hoe dat ging, maar ik heb het idee dat zij al veel eerder op voedingen om de vier uur zaten,ook overdag. Ik ben wat terughoudend in het meer aanbieden per fles, wan vind dat gelijk zulke grote hoeveelheden. Hij is trouwens 3,8 kilo.
Je kan 150+5 maken en dan er wat uitkiepen... Dat je ipv 165 ml 150 ml heb En daarbij... Je kindje is PAS 4 weken he! Hier dronk ie ook gewoon elke 3 uur en ook snachts Ze geven vanzelf wel aan als ze er langer tussen laten.. Laat je kindje lekker elke 3 uur drinken als ie dat wil
Ik geef hem ook gewoon elke drie uur en zoals ik ook al schrijf, het is geen drama. Maar naar mijn idee zaten mijn andere kinderen al veel eerder op vier uur tussen de voedingen. Nu kan het zijn dat ik me dat verkeerd herinner of dat het gewoon andere kinderen zijn en er sneller langere tijd tussen lieten. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn vraag. Dus hier wat duidelijker. Ik vind 150 cc per voeding al zoveel of is dat wel passend bij zijn gewicht en leeftijd/ zijn er meer die dit doen? En heb het idee dat mensenom me heen op veel mindere voedingen zitten. Ik snap dat elk kind anders is, maar vind het ook gewoon fijn om te horen dat meer mensen dit hebben.
Maar 120+4 is 135 dat scheelt maar 15 ml van 150 zoveel is dat dus niet En tsjaa niet alles kindjes zijn hetzelfde natuurlijk de ene slaapt met 2 weken door en de andere met 8 maanden Zo is het t zelfde met eten... Hier zat er pas met 3 maanden 4 uur tussen Ik zou het gewoon eens proberen met 150 en dan zoe je vanzelf wel of ie t opdrinkt of niet en of er wat langer tussen komt
Ow en vanaf 4 kilo is de richtlijn 5x150 Dat scheelt dus maar 200 gram Maar hij krijgt nu per dag al een liter zie ik... Misschien is het een idee om die 150 te proberen... En als ie dat nou echt allemaal opdrinkt en op 8-7 voedingen blijft eens voeding voor hongerige kindjes proberen... Je mag nl niet meer als 30 schepjes op 24 uur.. 2 dagen ofzo is niet zo erg... Maar als ie dus echt behoefte heeft aan 8-7x 150 Dan zit je dus op 35/40 schepjes.... Das wel veel!
Hier zaten wij met 4 maanden pas om de 4 uur Dat was toen de nachtvoeding eraf viel en mw overdag sneller daardoor kwam. Ophogen en toen was het over.. Dus volgens mij is 4 weken om de 3 uur nog wel normaal hoor.
Wij gingen ook pas met ruim 3mnd over op 4uur tussen de flessen. Met 4 weken lijkt me 3uur zonder voeding lang genoeg hoor.
Bedankt voor de reacties. Fijnom te horen dat er meer zijn die gewoon om de drie uur komen Hij drinkt uiteindelijk niet al zijn flesjes leeg en snachts geef ik 100 ccen laa daar dan ook van staan. Kom dus niet boven de 30 schepjes uit.
Ik zou me er niet te druk om maken. Hijis pas 4 weekjes, dan is et helemaal niet raar dat hij nog om de 3 uur drinkt. Gewoon even afwachten wanneer hij het zelf verandert Je zou kunnen proberen om de laatste avondvoeding iets op te hogen zodat hij dan hopelijk iets langer doorslaapt. Maar een kindje doet dat gewoon pas als hij/zij er aan toe is. En als hij de fles niet leegdrinkt schiet je er natuurlijk helemaal niets mee op....
Jullie hebben gelijk. Heb vannacht een slechte nacht gehad met allemaal wakkere kinderen, dus had echt even de pest in. Kan het nu weer relativeren en er normaal naar kijken. Maar bedankt voor de reacties, helpt om uit mijn zelfmedelijdenmodus te komen.
volgens mij mag een baby van nog geen 4 kilo maar 6x120+4 hebben en niet 8x.... ze mogen zeker niet over 1 liter komen. om de 3 uur is niet raar, maar dan wel met minder per fles. bel anders even met het cb, daar kunnen ze je goed advies geven.