is 600cc per etmaal voldoende voor een kindje van 3 weken? hij krijgt ongeveer om de vierenhalf a 5 uur een flesje van 120 cc hij krijgt dit niet altijd op en zitten dus gemiddeld op 600cc per etmaal.
dat ligt aan het gewicht van je kindje je kan het uitrekenen kilos x 150 die van mij is nu 3.5 kilos en krijgt 600 melk per dag dat is 6 x 100 ml per fles groetjes jolanda
hij weegt 4600 gram, hij krijgt dus veel te weinig! hoe kan ik dat nou oplossen?Hij drinkt echt niet meer als 120 hij krijgt om de vierenhalf a 5 uur een fles
ik heb net even het cb gebeld over de voeding van lucas hij mag met zijn gewicht minimaal 600 perdag of max 700 perdag hebben dus ik ga flesjes van 110 ml per keer maken komt ie uit op 660 ml melk per dag ik zou zeggen bel even het cb op dan weet je meer ik weet niet of ze bij jou ook iedere dag telefonisch spreek uur hebben groetjes jolanda
Ik zou mij daar geen zorgen om maken hoor. Als hij niet meer wil drinken en voldoende plasluiers heeft en lekker groeit dan is het toch goed... Mijn dochtertje is nu 7000 gram en drinkt 5x150 per dag. Soms laat ze nog steeds halve flessen staan. En ze groeit als kool!
Anders zou je eens kunnen proberen om de 3,5 / 4 uur een flesje te geven en dan per flesje wat minder. Dan gaat het misschien wel op
Ik zou me er zeker niet druk om maken, als je kindje goed groeit, voldoende plasluiers heeft wat is dan het probleem ? Ieder kindje is anders, het zijn allemaal richtlijnen volgens de boekjes....jij hebt immers ook niet altijd evenveel trek en op hetzelfde tijdstip honger ? Kijk gewoon naar je kindje dat is het belangrijkste.
we zitten nu op 5 flesjes van 135 (inclusief die 4 scheppen)per etmaal. das ongeveer 675 en hij laat wel eens wat staan natuurlijk. is dit genoeg? hij weegt 4600gram.