Hallo, Ik lees hier net in O-Magazine (van het CB) dat een loopstoeltje 'voor de ontwikkeling van de beentjes, heupjes en beenspieren van je kind ronduit slecht is.' Nu wist ik wel dat een loopstoeltje niet zo goed is, dus die hebben wij hier ook niet. Maar... nu zit ik me ineens te bedenken... Hoe zit dat dan met een loopauto? Ons zoontje (14 mnd) kan nog niet lopen, gaat nog niet uit zichzelf staan, maar kan wel goed rondrijden op een loopauto. Kan dit dan wel? Of is dit ook 'ronduit slecht'? Wat is het verschil tussen een loopstoeltje en een loopauto? Groetjes, Hanna
Hoi hoi, In een loopstoeltje hangen ze en zijn ze meestal wat jonger als ze erin gaan en dan ontwikkelen de spieren zich minder geloof ik dus vandaar dat ze die afraden. Dat loopautootjes slecht zouden zijn heb ik ook nog niet gehoord die van mij zit er ook geregeld in...op het KDV gebruiken ze ze ook dus denk dat dat geen kwaad kan hoor! Groetjes Kylain
Wat bedoel je met loopauto? Een loopstoel in de vorm van een auto? Of een autotje waar het kind op zit en zich afzet met zijn voeten? Het tweede is denk ik niet slecht, je kind zit dan gewoon en beweegt met zijn voeten. Het eerste is gewoon een loopstoel net zoals alle andere.
Ik denk niet dat het echt schadelijk is, in die loopstoelen zitten ze vaak veel jonger, en hebben ze weinig steun. Op een loopauto moeten ze toch zelf zitten, dat lukt niet als ze nog niet stevig zijn. Maar wij hebben wel een poosje het spul uit de kamer gehaald, waar hij makkelijk mobiel mee was. Of elke dag even een uurtje. Om hem toch wat te stimuleren om te gaan lopen.
In zo;n loopstoel 'lopen' de kindjes die er nog helemaal niet aan toe zijn en leren ze te lopen op hun tenen. Ze gebruiken dan hun voeten en benen verkeerd! Een loopauto wordt zittend gebruikt en daar zetten ze zich af en er is dus geen druk op de voetjes/enkels/heupen.