Driedeurs auto, geschikt met kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lintje, 21 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou gaan voor een 5 deurs, ben het zo gewend, en is heel makkelijk.

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    ik zou ook voor de 5-deurs gaan. We hebben ook een driedeurs gehad en het is echt wel een klus, als je kndje groter wordt.
    We zijn nu veel makkelijk dan voorheen.

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    het is net wat je zelf wilt. Als ze groter worden kunnen ze er op een gegeven moment zelf in klimmen, gaat alleen om de eerste 2 jaar a 3 jaar. Tja hoelang wil je de auto blijven rijden.
    Als je de airbag voorin uitschakeld kan je kindje ook de passagiers stoel staan, dit had ik bij mijn vorige oude auto ook, omdat de gordels achter in niet echt ruim waren voor een maxi cosi.
    Ik kan je verder geen advies geven. Heb zelf de luxe om over een MPV te beschikken. Dat is pas ideaal. Niet meer te bukken en de stoeltjes passen perfect. Genoeg ruimte voor de kinderwagen, hond en overige troep. haha.

4. Dop07

Dop07 Bekend lid

Ach.. het is maar hoe luxe je het hebben wil... Als je de keus hebt (en de pegels ;)) waarom dan niet meteen een 5 deurs... Maar als ik een 3 deurs zou hebben, zou ik hem er niet voor weg doen! (wat zeg ik, ik kreeg pas een auto toen de oudste al ruim een jaar was!... ;) )

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Onze tweede auto is een driedeurs. Dat gaat omdat we die alleen gebruiken als ik alleen met Jarissa weg ga. En Jarissa kan dan op de voorstoel omdat er geen airbags in de auto zitten. Dan nog vind ik het een gedoe om het onderstel van de wagen op de achterbank te krijgen (alleen de bak past in de koffer). Dus het gaat maar ik ben er niet echt blij mee. Als ik Jarissa op de achterbank zou moeten doen, zou ik wel erg lastig vinden. Als ik de keuze had, ging ik zeker voor een 5-deurs.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij hadden de discussie thuis ook

en ik dacht nog "tja ach.. kind in maxi cosii.. maxi cosi in de auto
    dat moet best lukken met 3 deurs

maar daarna merkte job ook.. dat ook als het kind wat groter is.. het wel achterin moet

en dan zegmaar die periode dat hij/zij wel al wat groter is.
    eventueel niet meer in een maxicosi past
    maar ook nog niet zelfstandig in het stoeltje klimt

tja daar zat wel wat in natuurlijk

nou mag hij van werk waarschijnlijk kiezen tssen touran en golf..
    en dikke kans dat het dus toch de touran word
    (zijn ook even duur.. dus tja.. waarom dan heel moeilijk doen zegmaar)
    de andere optie is de fox waar we nu in rijden.
    op zich ook achterin ruim zat.. stoelen kunnen behoorlijk ver naar voren..
    maar kind zal voornamelijk achter de bestuurdersstoel zitten omdat we vaak samen weg zijn.
    dus dan kan ik af en toe even achterom kijken (en dat kan tijdens het sturen toch al niet.. )
    en natuurlijk kan die stoel precies weer minder ver naar voren :)
    past overigens wel een kinderwagen in de kofferbak!
    (dat verwacht je niet van zo'nk lein bakkie)

dus ben benieuwd wat het word
    vind zelf de touran meteen weer zo'n grote bak
    maarja.. het is kiezen.. of klein.. of heel groot
    en als je er ook nog mee op vakantie wil of iets dergelijks..
    (andere auto gaat weg omdat het bij ons betaald parkeren word) dan tja.. is groter misschien toch wel beter :/

7. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    de eertse paar jaar is het een probleem om een auto met 3 deuren te hebben.naarmaate ze groeien zullen ze ook gaan klagen over de ruimte achterin

met een kleine lukt het best,is net wat je zelf wilt.
    waar je wel op moet letten is dat je kofferbak ruim genoeg is voor de wagen en je bak natuurlijk.
    succes

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb ook een 3 deurs gaat echt super hoor. kan me wel voorstellen dat mensen liever een 5 deurs hebben.

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wij hebben een 5 deurs en een 3 deurs en moet zeggen dat we meer aankloten met de 3 deurs. zeker omdat de achterbak te klein is voor de kinderwagenbak en die dus ook nog op de achterbank moet. dus eerst zit je te tobben met je kleine en dan met de bak.

Nu is de 3 deurs waarschijnlijk kapot en niet meer te maken en ben gelijk voor een 5 deurs gaan kijken. geen 3 deurs meer voor ons

10. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Ik had ook toen drie deurs en vond het onhandig ik ben vrij groot en rug patient dus was erg moeilijk voor mij moet ik er eerlijk bij zeggen.

Maar het idee mocht er ooit is gebeuren dan kan je gelijk de deur achter open doen en ben je gelijk bij je kind.
    In zo geval moet alles gauw gebeuren.
    En moet er dan niet aan denken als ik drie deurs heb.
    Ik moet gewoon gelijk bij mij kind kunnen.
    Mischien een stom iets maar dat heb ik nu eenmaal. :oops:
    Zal wel mijn trauma zijn die opspeeld. :oops: :oops:

Succes met je keuze.

Lover

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hadden eerst een 5-deurs en nu een 3-deurs en gaat prima hoor!

12. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Wij hebben een 4-deurs en een 3-deurs(ford Ka)

Voor de grote ritten en vakanties gebruiken we de 4-deurs.

Maar door de weeks red ik me prima met mijn Ford Ka. Het is net wat je wilt

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Pagina 1 was de meerderhelft goed voor de driedeurs, na pagina 2 begon ik te twijfelen.., want daar gaan veel voor de vijfdeurs.. en pagina 3 gaat weer voor de driedeurs..

mmmm.. twijfel, twijfel, twijfel.. het is denk ik persoonsafhankelijk of je het prettig vindt met de driedeurs of niet. :(

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat zal idd persoonsafhankelijk zijn...

wij hebben ook in het begin een 3deurs gehad, maar na weer een keer een 4deurs te hebben gehad wil ik niet meer anders vindt het zelf onhandig...en heb ook zoiets van als er wat gebeurt onderweg kan je nooit snel genoeg je kinderen uit de auto halen...

tis gevoelsmatig denk ik doen waar jij je goed bij voelt, als jij het geen probleem vindt elke keer de stoelen naar voren te moeten doen tja waarom niet...vindt je dat irritant kijk dan naar een ander model.,.

succes

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    We hebben hier allebei!

Tuurlijk is de grote (5 deurs) makkelijker en idealer met kind en kinderwagen.

Maar voor 'erbij' ben ik héél blij met me 3 deurs hoor!

Mij hoor je niet klagen!

16. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik heb mijn Ford Ka inmiddels ingeruild voor een auto met 5 deuren. Vond de Ka toch wel erg krap........

Mona

17. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    3 deurs kan best volgens mij hoor. Wij hebben 2 auto's en het zijn beide 3 deurs en ik ben niet van plan een andere auto aan te schaffen....
    Nou is een Ford Ka wel heel klein, met een kleine kofferbak dus ik weet niet of dat heel handig zal zijn. Wij hebben een Peugeot 206 en die is ook niet supergroot, maar onze kinderwagen past precies in de kofferbak (wel de wieltjes eraf klikken, maar das geen probleem).

Succes met je keuze!

Groetjes Miep

19. Eppie

Eppie Lid

4 mrt 2007
    98
    0
    0
    Op de grens
    Ik heb ook de 3-deurs ingeruild voor een 5-deurs!
    Was het zo spuugzat!

20. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Wij hadden eerst een peu 306 3 deurs. Maar wij hebben na 2 maanden een ford focus station gekocht. Ik was dat gepruts op die achterbank zo zat, kinderwagen pastte net (met alle wielen eraf) alleen de bak moest op de achterbank dus er kon verder niets of niemand meer mee. Ik ben nu zo blij met mijn grotere auto. Bak en wagen hup in de achterbak zonder gepiel met wieltjes daarop de rest van de tassen, hond kan er nog naast en de kleine heeft het rijk voor zich alleen op de achterbank.

Deel Deze Pagina