Driejarige slaat mijn kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grasspriet84, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    @grasspriet84
    Je kunt altijd zeggen dat je het niet lief van een kind vond wat hij/zij deed. Dan benoem je de actie en het was ook niet lief. Je zou ook kunnen zeggen dat je het heel sneu voor je zoon vindt dat een ander kindje hem pijn doet. Dat is heel wat anders dan te zeggen dat het kind in kwestie niet leuk en lief is, want dan zeg je iets over het kind. De eerste twee zijn een feit, de laatste is een mening (waar de andere moeder het naar jou toe natuurlijk nooit mee eens zal zijn).

@MamavanLieverd
    Onnadenkend is denk ik het juiste woord. En zolang je ergens niet bij stil staat, komt het dan ook niet bij je op dat je dan geen rekening met een ander houdt.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hoezo? Het gaat over hoe je reageert op een kind dat slaat, dat is toch de discussie? Terugslaan vind ik geen goede reactie. Leren 'stop/nee/hou op' zeggen wel.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Klopt, maar dan zal de discussie gaan over slaan/niet slaan. Ik wilde weten hoe ik nu zelf naar een moeder of kind kan reageren.

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Toevallig hier gisteren. Mijn kind van net 3 srpingt op een trampoline. Dat is niet van hem dus ja er mogen andere kinderen op(grote buitenspeeltuin). De grotere kinderen die er bij kwamen 6+ hielden geen rekening met mijn zoontje. Ik hoorde hem al een aantal keer netjes vragen ' wil je stoppen ik wil er af'. Toen ze dat niet deden en zelfs aan zijn hoofd kwamen tja dan mept mijn zoon echt terug. Ik ga dan niet zeggen dat hij niet mag slaan. Ze moeten van m'n kind afblijven..

TS ik snap dat je je mond gehouden hebt. De ene keer reageer ik wel op z'n voorval de andere keer niet. Als mijn kind onterecht slaat zou ik wel boos op hem worden en 100maal sorry zeggen.

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik denk dat het voor de moeder ook al beschamend genoeg is dat haar dochtertje dit doet. Om er dan nadat ze zelf al iets tegen haar meisje heeft gezegd nog iets tegen de moeder te zeggen lijkt me teveel van het goede. Dus niets zeggen lijkt me wel het beste. Ik had het zelf ook netter gevonden als die moeder wel iets tegen jullie had gezegd of had gevraagd of het wel ging.

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Volgens mij stond er ook niet dat haar zoontje terug mocht slaan, maar dat hij iets terug mocht doen. Dat kan dus ook betekenen dat hij zich zelf verdedigt met woorden.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Slaan mag hier ook nooit. Maar mijn kinderen hebben wel geleerd om zich te verweren door met 2 armen iemand van zich af te duwen. Stop hou op werkt bij sommige kinderen echt niet.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Haha, je hebt gelijk, ik las het verkeerd! Sorry!

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wanneer mijn zoon van 3 zoiets zou doen zou ik boos op hem worden en mijn zoon verzoeken zijn excuses te maken.

Doet me trouwens denken aan afgelopen koningsdag, mijn dochter van anderhalf zat op het springkussen (springkussen was van 0-4 jaar) en daar zat ook een kindje op van een jaar of 3.
    Kindje van 3 raakte mijn dochter aan bij haar gezicht en ik kon niet zien wat hij deed want zat met haar rug naar me toe, toen zag ik hem het nog een paar keer doen en mijn dochter ging toen stil in een hoekje zitten met een pruillip. Ik ben toen direct het springkussen op gesprongen en heb tegen dat kind gezegt dat hij dat niet mag doen, toen pas zag ik dat mijn dochter op 5 plekken gekrabbeld was in haar gezicht en bloedde... wat was ik boos zeg.
    Stonden stuk of 10 ouders omheen en niemand zei wat, had dus geen idee bij wie dat kind hoorde anders had ik zijn ouders even aangesproken.

10. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Lastig inderdaad en ja die dingen gebeuren maar als ik zie dat een kindje mijn dochtertje zou slaan en ouders springen hier niet op in, dan zeg ik zelf tegen zo'n kindje wat hoor. Ik zou zelf melden dat slaan niet mag en dat dat niet lief is. En zo dat de ouders het horen, boeit me echt niet. Laatst sloeg mijn dochtertje ook zomaar een ander jongetje, nou dat accepteer ik echt niet van haar hoor, ik spreek haar daar heel duidelijk op aan en ze is nog wat jong om dan zelf sorry te zeggen maar ik ga dan wel samen met haar naar dat kindje toe en zeg dan sorry, tevens zou ik excuses aanbieden aan de ouders en ik verwacht dit dus terug van anderen en zo niet, ja dan zeg ik daar zeker iets van.

Deel Deze Pagina