Ineens heel onrustig drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romymama, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Onze dochter is nu 15 weken en is sinds een week of 2 super onrustig tijdens haar fles.

Ik doe niks anders dan anders..

Ze kijkt van links naar rechts, duwt soms haar fles zelfs uit haar mond, strekt zichzelf en soms huilt ze zelfs..

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Word er een beetje moedeloos van want het is echt heel vervelend als je kleintje niet lekker rustig haar flesje kan drinken

2. MamavC

MamavC Niet meer actief

Krampjes? Of Reflux zou het ook goed kunnen zijn.
    De melk kan ook te snel of te langzaam komen en dat ze toe is aan een andere maat speen

3. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het probleem een speen die te snel doorliep. Heb toen een kleinere speen er op gezet en ze werd al een stuk rustiger. Verslikt ze zich ook veel? Ze is nooit meer een rustige drinker geworden, maar beter is het wel.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Spruw?

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Nee, ze heeft geen spruw..

Te snel of te langzaam drinken is het denk ik ook niet. Ze doet zo'n 20 minuten over een fles. Toevallig vorige week een speen level 2 geprobeerd en die fles ging er binnen 10 minuten in met veel spugen als gevolg dus dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Vind het zelf het meeste weg hebben van refluxklachten maar verergeren die rond deze leeftijd? Aangezien ze eerst wel rustig kon drinken (met uitzonderingen daar gelaten).. En wanneer is reflux erg genoeg om er medicatie voor te geven? We hebben al eens proberen in te dikken maar daar kreeg ze enorme krampen van.
    Zo lastig... :(

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier was het een "fase", alles was interessant behalve de fles. Ze deed heel wild met haar hoofdje en wou de speen niet meer pakken. Volgens mij heeft het een week of 3 geduurd, toen was het over.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik denk ook een fase. Reflux krijgen ze vaak niet 'opeens', maar is er vanaf meet af aan. Dus als ze eerst prima rustig dronk, dan zou ik daar niet aan denken. Vermoedelijk is ze gewoon alles aan het bekijken en heeft ze geen geduld voor drinken.

Ik moet mijn zoontje in een rustige en zelfs liefst donkere kamer voeden. Anders is hij ook alleen maar bezig met alles om hem heen.

8. MamavC

MamavC Niet meer actief

Het kan wel. Onze dochter kreeg pas later klachten van haar reflux. Je zou het kunnen indikken met pure johannesbroodpitmeel van Tammi. Dit kan je kopen bij bijv Ekoplaza. Hier kreeg ze ook krampjes van Nutriton maar niet van de pure. Medicatie geven ze alleen als het echt erg is en werkt ook bij veel kinderen niet. Ze groeien er meestal overheen en met 6 maanden is het grotendeels over. Je zou haar ook wat meer rechtop kunnen houden als je reflux vermoed.

9. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier ook gehad,, was een fase.

Soms heeft hij nog wel is dagen dat hij onrustig drinkt.
    Hij slaat dan met z'n handjes tegen de fles, en kijkt alle kanten op,
    Fles uit zijn mondje duwen

10. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Jaa heel herkenbaar!
    Dat begon mijn zoontje ook rond die week te doen en duurde een paar weken (veel geduld hebben is de sleutel :p).
    Ik vermoedde zelf dat het bij het 19 weken sprongetje hoorde!

11. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dankjewel voor de reacties! Ik heb straks nog even zitten lezen op internet en ik kom inderdaad vaak tegen dat ze rond de 4 maanden een grote ontwikkeling doormaken en daardoor ook heel onrustig kunnen worden tijdens het voeden! Ik hou het daar maar even op dan.. Hopelijk is het snel over want het is zo niet fijn!

Deel Deze Pagina