Ziek: binnen houden of niet?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tobias is ziek. Verkouden en zielig is ie. (Een echte man dus :p )

Maar af en toe merk je het dus heel erg dat ie ziek is, maar soms ook totaal niet. Als we buiten zijn merk ik het dus totaal niet, bijvoorbeeld. Mijn man heeft dit trouwens ook... Zo lang hij buiten is voelt ie zich prima, maar als hij binnen is zit zijn neus binnen 2 tellen verstopt en voelt ie zich ellendig.

Morgen zouden we naar Toverland gaan en ik twijfel nu heel erg wat we moeten doen. Aan de ene kant denk ik: ziek is ziek, dus eerst uitzieken. Maar aan de andere kant merk ik dat afleiding, buiten zijn etc. juist heel goed helpt bij hem.

Zo moeilijk.... :(

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Echt een dagje weg zou ik niet doen..
    Kan zomaar dubbel hard aan komen als je weer thuis bent..
    Even buiten spelen ed wel..

3. Hij staat nu weer op de bank te springen alsof er niks aan de hand is.... Ik vind dit zó lastig he? Elke keer bij het wakker worden is het drama, maar als ik hem dan eenmaal heb afgeleid ergens mee dan is het daarna een druktemakertje met een snotneus... ;)

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Als het alleen een fikse verkoudheid is zonder koorts kan het denk ik wel. Eventueel een zetpil meenemen voor het geval het toch minder goed gaat dan je had gehoopt.
    Maar als hij ook koortsig is zou ik het niet doen. Dan is het wel een heel drukke dag voor zo'n kleine man.
    Frisse lucht is vaak erg lekker bij een verkoudheid. Je neus gaat open en dat scheelt heel veel. Is de lucht in huis niet wat droog? Dan kan je neus ook sneller dicht gaan zitten.
    Bij een dicht neusje lekker zoutoplossing/neusspray gebruiken. En overdag en 's nachts inhalatiezalf smeren. Dat werkt echt goed.

Sterkte met je kleine zieke mannetje!!

5. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik heb zelf ook vaak dat ik (bij een fikse verkoudheid) mij het slechtste voel als ik net wakker wordt. Als ik dan even op ben, gaat het alweer een stuk beter. Misschien heeft hij dat ook?

6. Ja, het lijkt er wel op.... Het gaat zienderogen steeds beter met hem weer :$ Toen hij net wakker was dacht ik echt dat ie doodziek was maar het lijkt toch wel mee te vallen pfiewww

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Niet verbaasd zijn als hij vanmiddag of vanavond ineens weer instort, mijn kinderen hebben daar vooral in de avond een handje van.

Binnen houden zou ik niet doen, maar een dagje weg ook niet. Niet dat hij daar zieker van zou worden, maar als je je niet fit voelt ben je toch vaak het liefste gewoon thuis.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zou zelf ook tijfelen als ie op een gegeven moment gewoon lekker staat te springen hoor.
    maar idd als ie verder helemaal geen koorts heeft ofzo en het is alleen een snotneusje dan zou ik het zelf wel aan durven denk ik en ik ben zelf iig heel snel van lekker thuis blijven als dl ziek is..

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze zijn hier heel vaak 'ziek' dan hebben ze ook koorts maar dan gedragen ze zich niet. Afgelopen weekend bleek de jongste 39,9 te hebben maar was gewoon op een springkussen geweest de hele middag....

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Anders een neusspray halen om zijn neusje wat mee lucht te geven. Xylometazoline neusspray ofzo

Deel Deze Pagina