drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Miepie, ik denk aan je meis! B;ijf rustig en hou ze nog een hele tijd binnen!

2. bereke

bereke Niet meer actief

Oh Miepie, heel veel sterkte de komende tijd! Hopelijk kan je ze nog lang binnenhouden! Oh en is een laseroperatie geen optie ivm de TTS?

3. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Miepie is naar huis. Geen zwangersvergiftiging, wel strenge controle groeiachterstand.

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hé meiden! Duda, thanks voor de updates ;). Hoe is het met jou? En met Lucas, Wouter en Ilse? Wouter ook van de beademing las ik, super zeg!

Ik moest donderdag weer voor een echo (ivm vocht in Sjors' hersenkamertje, pren. diagn.) en moest vanwege mijn hoge bloeddruk dinsdag ook nog even bloeddruk laten meten.
    Echo was redelijk; dinsdag was er inderdaad een meetfout gemaakt, dus Flupke loopt wel een stuk achter, maar minder dan dinsdag werd gezegd (550gr; Quick en Sjors rond de 670/680). Ook de flow door de navelstrengen was goed, maagjes en blaasjes gevuld. Maar Sjors had een diepste poel vruchtwater van 9cm, Flupke 4,5. Normaal is ongeveer 6; boven de 8 is 'te veel'. Daarnaast gaat er heel veel bloed naar Flupke's hersentjes, een teken dat hij het moeilijk heeft/te weinig voeding binnen krijgt.
    Vooralsnog doen ze hier niks aan, ze bewegen goed, hartslag is goed en vruchtwater is dus wat uit balans maar bij geen van twee veel te veel of te weinig (da's pas onder de 2cm). Aankijken hoe het zich ontwikkelt dus, het kan stabiel blijven, verbeteren of achteruit gaan. In het laatste geval zal ik naar Leiden moeten om te kijken of ze gaan ingrijpen of niet. Ze kunnen inderdaad evt. de aders wel doorbranden, maar de vraag is of de risico's daarvan opwegen tegen de risico's van dat niet doen (er zit nóg een gezond kindje in mijn buik én ik ben de 24 weken voorbij).
    Kortom, hopen dat het voorlopig in elk geval stabiel blijft óf beter wordt. Eigen gyn was ook wat geschrokken en wil heel erg het zekere voor het onzekere nemen - arts die op de afdeling dienst had vond het allemaal wel meevallen en dacht dat ik in elk geval de 28 weken wel ging halen.
    Ik moet nu zondag weer komen, echo (door dezelfde arts als donderdag, moet er apart voor naar het zh komen, arm mens) en bloeddruk meten. Kunnen verder alleen maar afwachten.......

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    O, en bloeddruk was dus veel te hoog, haha. Eerst twee keer 150/100. Toen opgenomen en later zakte ie naar 130/80... vanmorgen wéér 130/100 en 's middags 130/90. Mocht dus wel naar huis omdat er verder geen eiwit in mijn urine zat en ik geen klachten heb.

Suzan, alles bij jou nog rustig?

6. bereke

bereke Niet meer actief

Miepie, bij ons was op een gegeven moment het vruchtwater bij L nog maar 2,1. Hebben dan drie keer per week echo gehad en het is gestabiliseerd en zelfs nog lichtjes verbetert. Vlak voor of tijdens de bevalling is de TTS dan nog toegeslagen maar gelukkig zonder blijvende gevolgen. Hopelijk mag het bij jullie ook zo aflopen en hoef je geen moeilijke keuzes te gaan maken. Want ja, die operatie is niet niks hé. En bij een drieling liggen de kaarten toch weer heel anders veronderstel ik. Veel sterkte!

7. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Jeetje, miepie. Het is wel spannend!!!
    Wel fijn om te weten dat ze je zo goed in de gaten houden!!
    Doe het maar rustig aan!!
    IK denk aan je!!

Duda, wat goed dat al je kleintjes nu zelfstandig ademhalen, wat zul je trots zijn!

Hier is alles nog rustig, tenminste rustig. Ik voel me vandaag erg beroerd. Misselijk,rugpijn, steken in mijn onderbuik, veel harde buiken. Maar ja al die tekenen van mijn lichaam vertrouw ik inmiddels ook niet meer. Ik wacht nog even 'rustig' af.

8. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Miepie, gelukkig dat het nog meevalt. Die gewichten lijken echt op die van mij. En bij Ilse viel het geboortegewicht ook mee. Ik hoop dat het bij Jou ook goed gaat. Ik ken de spanning voor de echo.

Liefs

9. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    succes morgen miepie!!
    Ik duim voor je!!

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hé meiden, weer even een kort ego berichtje - helaas geen leuke. Net terug uit het AMC; bloeddruk nog hoog maar niet extreem (140/90). Flupke had nog erg weinig vruchtwater, bij Sjors was het meer geworden. Ook was het blaasje van Flupke bijna leeg en van Sjors heel vol en waren de hersentjes van Flupke nog steeds overuren aan het draaien. TTS zet dus door, nu ook geen hoop meer dat dat nog goed komt :(.
    Morgen of overmorgen (hoor ik morgen) naar het LUMC en daar kijken of ze wat kunnen doen (laseren) en of dat opweegt tegen de risico's - er zit natuurlijk nog een derde kindje dat het heel goed doet. We moeten er hard rekening mee houden dat niet alledrie de kindjes het gaan redden... kunnen verder nu weinig dan afwachten.

11. bereke

bereke Niet meer actief

Oh miepie, nee toch! Wat verschrikkelijk erg! Hier wordt heel erg geduimd voor jullie drie wondertjes!

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lieve Miepie,
    Wat een vreselijk akelig kippenvel berichtje... Ik ga hopen en duimen en alles wat maar in mijn macht ligt om positieve energie jouw kant op de sturen en hoop heel erg dat je toch al je drie kindjes kunt houden...
    Dikke knuffel!!

13. lea

lea Fanatiek lid

hoi miepie,

veel sterkte, dit zal erg moeilijk voor je zijn, mijn gedachten gaan naar je uit!

liefs lea

14. siske89

siske89 Niet meer actief

@miepie: Ik wil jou alvast heel veel sterkte toe wensen en hoop dat je 3 kleintjes toch nog even mogen blijven zitten!

15. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Miepie,

Dat is wel heel verdrietig nieuws. Ik hoop dat jullie een beetje rustig kunnen blijven met deze wetenschap!!Het lijkt me wel ontzettend moeilijk!
    Ik hoop dat ze nog iets voor jullie kunnen betekenen! Ik denk aan je!!
    Héél veel sterkte de komende dagen!!!Ik hoop ook dat jullie niet te lang hoeven te wachten op nieuws, maar dat jullie snel weten waar jullie aan toe zijn!

16. muske

muske Lid

22 jan 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een meelezer,
    miepje wat een verschrikkelijk nieuws ik hoop dat ze nog iets voor je kunnen doen!

17. adi

adi Niet meer actief

Lieve miepie ik zit hier met tranen in mijn ogen, wat een verschrikkelijke onzekerheid en besluit moeten jullie nemen. Wij denken aan jullie!

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Even meegelezen met dit bijzonder topic.
    @miepie: wat moeten jullie verschrikkelijk bang zijn op het moment. iedere dag is er een dus hoop dat ze nog eventjes aan kunnen sterken voor het grote avontuur. ik duim voor jullie!!
    @duda: pittig zeg, 3 ukkies in het ziekenhuis. hoop dat ze het goed blijven doen en snel mee naar huis mogen!

19. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Miepie sterke!!!!!!!

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Lieve Miepie,

wat een rotbericht!
    Ik wens jou en miepieman heel veel sterkte de komende tijd!!!!
    Denk aan jullie!

Liefs Loesie (van het verlengde wachtbankje!)

Deel Deze Pagina