Miepie ik 'ken' je nog van de vruchtbaarheidsbehandelingen en leef al een paar dagen intens met je mee.... Ik duim en hoop en alles dat je bloedwaarden stabiel blijven en je mooie trio nog een flinke tijd in jou kan groeien en aansterken! Speciaal voor Flupke fik ik de tent af! Kom op lief kindje!! En voor jou ook een hele dikke knuffel!
*inbraak* Van tijd tot tijd spiek ik hier even mee om te zien hoe het met de drielingmama's gaat. Het lijkt me heel speciaal, maar ook lichamelijk en geestelijk heel zwaar wanneer ik dan lees dat er kindjes zo vroeg worden geboren (Duda) en dat het nu bij Miepie zo kielekiele gaat met de kleine frummels. Voor jullie allemaal R.E.S.P.E.C.T. !!!! Go Mama's!!!! Dikke knuffel voor allemaal! Enne... Miepie en Miepieman hoop dat je kindjes toch nog een paar weken mogen blijven zitten in de warme en veilige buik van mama *uitbraak*
@miepie: Dan hoop ik voor jou dat je bloedwaarden stabiel blijven! En dat je zo goed gevolgd word is enkel positief. Ik heb voor jou en de kindjes een kaarsje aangestoken, hopelijk helpt het!
Berichtje van Miepie via het andere topic: bloeddruk blijft aan de hoge kant (schommelt tussen 80/140-150/100)... dus waarschijnlijk zo toch aan de medicatie. Door de droge lucht hier heel geirriteerde slijmvliezen >> hoofdpijn, dus voel me niet echt top. Erge moeite met positief blijven en ontspannen, sta constant stijf van de spanning. Lever en nierwaarden waren weer heel iets verslechterd. Niet gevaarlijk veel, maar het gaat er dus wel steeds meer op lijken dat onze kleintjes al binnnen een week geboren gaan moeten worden als het zo doorgaat Het lukt me even niet heel regelmatig te reageren. Miepie als je hier nog leest. Ik hoop echt voor je dat je lever en nierwaardes stabiliseren en dat ze nog lang bij je blijven. Ondanks dat ik het vaak druk heb, denk ik echt regelmatig aan je. Ik wou dat ik meer voor je kon doen.... Suzanne, hoe is het met jou? vandaag 34 weken?
Het zit miepie niet mee. Ik kan me voorstellen dat ze erg gespannen is. Ik hoop echt dat het allemaal wat stabiliseert, want spanning zorgt er ook niet voor dat ze zich beter voelt. Ik denk iig elke dag aan haar!!! Bij welk topic schrijft ze nog meer dan?? Bij ons gaat het echt tegen verwachting in goed. Het is een wonder dat, ondanks dat mijn baarmoedermond al 6 weken verstreken is en ik al 4 weken met ontsluiting rondloop, er nog niks doorzet. Als ze met 36 weken nog niet geboren zijn, gaan we een keizersnee inplannen. Dus sowieso binnen nu en 2,5 weken hebben wij onze kleintjes ook in onze armen.Ze liggen nu al wel goed en niet meer in stuit, was vorige week nog wel zo. Duda, hoe gaat het met jouw wondertjes?? Al enig zicht op wanneer ze mee naar huis mogen?? Hoe zijn ze nu qua gewicht?? Adi, bij die tweelingwagen, heb jij toen nog iets extra's op het matrasje gedaan ivm het extra gewicht wat er op ligt of heb je het zo gelaten??
O meiden ik moet zo vaak aan jullie denken. voor ook aan mieppie met wat er allemaal is. maar ook door dat ze zo'n beetje net zo ver is als ons groepje de mei mama's en haar kindjes eigelijk mei kindjes zouden moeten zijn. Mieppie ik ga heel hard duimen voor je suzanne wou er wordt gewoon gesproken over een geplande keizersnee en dat met een drieling eigelijk gewoon super zou je ze dan even goed meteen mee naar huis mogen of moeten ze echt rond een bepaald gewicht en zo zijn
binnabinna, Ze zijn nu al super op gewicht, ze zijn al alledrie boven de 2 kilo en dat was vorige week. Er wordt wel gezegd dat ze nog in de couveuse moeten, maar ik vraag het me af. We zullen het wel zien. Dat horen we wel van de kinderarts tzt. Maar het is inderdaad ongelofelijk dat er nu wordt gesproken over een geplande keizersnee .
Suzanne wow wat doe jij het goed zeg! Voor het gewicht hoeven ze niet meer in de couv, aldin woog 2100gram toen ie naar huis mocht met 36 weken. Dan gaat het nog puur om de gezondheid en conditie. En je kunt ze gewoon meteen aanleggen straks, dat is echt geweldig! Bedoel je de tweelingbak in de wagen? Hij kan makkelijk 12-14kilo dragen (2 kindjes tot ong 7 maanden), en als ze alle 3 boven de 3kilo zitten passen ze al niet meer met zn drieen erin. Ik had allen een extra deken op de matras omdat die veel te dun is. Wil een van jullie misschien onze grote box overneman? Wij gebruiken hem al niet meer.
@suzanne: heel veel succes met de laatste loodjes, wat fijn dat ze zo lang blijven zitten( voor jou zal het ongetwijfeld erg zwaar zijn nu) Ik houd jullie regelmatig in de gaten met dit topic, maar volgens mij ben ik niet de enige haha @miepie: hoe is het met je, ik duim voor je!
kwam even spieken hoe het met miepie was, wat een spanning zeg @suzan: jeetje, wat ben je al ver! wat is het record voor een drielingzwangerschap? Succes alvast!!! En wat heerlijk, nog eventjes en je hebt je kleintjes!! Alle 3 boven de 2 kg! *shock* dat is echt HEEL goed!! (heb op de couv gewerkt)!!!! Super hoor!!!!
Goeiemorgen! Duda, bedankt voor je update . (Ik schrijf ook al jaren mee met de smeppers, had daar met mijn telefoon nog een korte update gedaan). Wat een supermooie foto's op je hyves van je drie kanjers! Fijn dat ze het zo goed doen. Hoe is het met jou zelf? Suzanne, wat ontzettend mooi dat jij nog steeds doorloopt met de kleintjes. Hopelijk hoeven ze inderdaad de couveuze helemaal niet in, zou heel mooi zijn. Succes met de laatste loodjes! Adi, had ik nieteens bij nagedacht, die tweelingbak, dat die een max gewicht heeft. Mijn moeder heeft de tweedehands wagen die we gekocht hebben wat gepimpt en wel het matrasje verdikt. @all; thanks voor het duimen. Vandaag wel weer een iets betere dag dan gisteren gelukkig. Voelde me gisteren enorm beroerd, hele dag met licht uit op bed gelegen. Vandaag gelukkig nauwelijks hoofdpijn, en voel me verder ook een stuk beter. Ik plaste afgelopen dagen te weinig, zou bijna een catheter geplaatst krijgen maar mijn nieren lijken nu toch maar weer aan eht werk te zijn gegaan. Van het weekend gingen de lever- en nierfunctie wel wat achteruit, gisteren was het stabiel en ook een echo van mijn nieren was goed. Bloeddruk blijft hoog, maar met medicatie nu redelijk stabiel, en krijg ook extra ijzer vanwege laag hb. Toen het gisteren zo slecht leek te gaan is er gekeken naar welk ziekenhuis ik kon waar wél 3 NICU-plekken zijn (hier niet), maar gelukkig mag ik eerst nog even hier blijven omdat ze het risico dat ik langer doorloop en ze me dan alsnog wéér moeten verplaatsen toch wel groot is. Er blijft wel constanct contact met het AMC en UMC over hun beschikbaarheid zodat als het nodig is ik direct vervoerd kan worden. Kortom, gaat nu wel redelijk, maar blijft heel spannend. Elke dag is er een, en hopelijk redden we zo in elk geval de 28 weken. Straks voor het eerst sinds de TTS weer een groeiecho, hopelijk begint FLupke ook alweer een beetje te groeien.... Heb wel elke dag een 'snelle echo' van de kleintjes en Flupke is in elk geval alweer vruchtwater aan het aanmaken, dus de operatie is wel gelukt!
*breekt even in* Miepie... blijf je op de voet volgen hoor. Allebei gewoon 25 weken en 4 dagen zwanger. Fijn dat de operatie van Flupke resultaat heeft... maar dat ook de andere kleintjes nog lekker in mama's buik blijven zitten... Iedere keer als ik een dag verder ben denk ik; gelukkig miepie ook! Toi toi toi meid. Blijf je volgen! Dikke knuffel van Ingrid *breekt weer uit*
Miep, hoe is je echo gegaan vandaag? Ik denk vaak aan jullie en hoop dat ze alledrie goed blijven groeien en nog lang mogen blijven zitten. Super nieuws dat de operatie geslaagd is!
Hallo meiden, Gisteren zijn wij de trotse ouders geworden van Fleur (1970 gram) , Esmee (2250 gram) en Reinout (2490 gram, als ik het goed heb). Ze liggen alledrie in de couveuse. Esmee en Reinout met een zuurstofbrilletje ter ondersteuning. Ze hadden wat vruchtwater in hun longetjes gekregen. Verder doen ze het goed, alleen Esmee heeft wat moeite met haar voeding. De hele dag had ik al last van mijn onderrug en rond half 4 begon ik het wat zwaarder te krijgen.Dit nam wel snel toe. Rond 17.00 het ziekenhuis gebeld en alles ging in een rap tempo, ontsluiting was al flink toegenomen, de weeen waren ook niet misselijk . En om 20.16 kwam Fleur ter wereld, om 20.18 Esmee en om 20.19 Reinout. De operatie was wel zwaarder dan bij Merel en ik heb ook wel meer pijn. Moet het wel even rustig aandoen. Miepie, hoe was je echo?? Adi, is je box al weg of....?? Anders hebben we wel interesse
fantatstisch suzanne!!!! gefeliciteerd met je drie kindjes, mooie namen ook! hopelijk knapt iedereen snel op en mogen je kleintjes binnenkort mee naar huis!
@suzanne van harte gefelicteerd met je zoon en je dochters. echt super, hoop dat ze snel uit de couveuse mogen en Esmee goed gaat eten. en wat een mooi geboorte gewicht
Suzanne, wow, wat een verrassing toch nog ineens! Gefeliciteerd met je dochters en zoon!! Fijn dat ze het goed doen - couveuse en iets hulp is nou eenmaal nodig met deze termijn, maar klinkt al heel goed! Hopelijk herstel je zelf snel en kunnen jullie snel gaan genieten van jullie drie-(vier-)tal! Hier was de echo gisteren OK (ze hebben geen hoofd-buik-beenmeting gedaan, alleen alle dopplers en vruchtwater enzo). Flupke had nu geen blaasvulling, maar wel alweer een diepste poel van 2cm vruchtwater. Schatting van het gewicht die ze hier vorige week dinsdag hebben gemaakt wel even opgevraagd, en daarin was Quick bijna 700, Sjors bijna 800 en Flupke maar iets meer dan 400 (dus zelfs lichter dan bij de laatste meting AMC, afgevallen door tekort aan voeding). Nog maar zo lang mogelijk binnen zien te houden dus... Bloed blijft redelijk stabiel, kids bewegen goed..... ik broed hier nog even verder! Kinderarts is trouwens ook even langsgeweest, ook wel fijn hem even te spreken en te horen wat we kunnen verwachten áls ze deze week nog komen.