drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ suzanne... proficiat met jullie zoon en dochters!

@ miepie... jeetje wat een spanning duimen draaien voor jullie!

2. Vrolijke Jetje

Vrolijke Jetje Actief lid

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hai allemaal,

Hier weer een teken van leven van Jetje.
    Allereerst: Suzanne, super gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochters! Wat gaaf om te lezen dat je zo ver hebt kunnen doorlopen en dat het dan toch ineens zo snel kan gaan. Genieten meid!

Miepie: wat een spannende tijden voor jou zeg! Ik moet eigenlijk wel elke dag aan je denken. Was bijna vorige week woensdag naar je toegekomen in het LUMC; daar was ik voor de 2-wekelijkse echo. Maar kon niet zo goed inschatten of je dat op prijs zou stellen (en kon niet zo goed bepalen wat ik in jouw situatie zou vinden). Blij trouwens dat ik dat niet gedaan heb, want blijkbaar liep ik toen al met een fiks griepvirus onder de leden.

Begon met enorme hoofdpijn woensdagmiddag en had voor het eerst een paracetamol ingenomen, die overigens niets hielp. Donderdag was geen fitte dag, maar verder geen bijzonderheden. Vrijdag was ik weer niet fit en eind van de middag had ik enorme buikloop. Vroeg mijn bed in en zaterdag weer het vrouwtje, dacht ik.....Zaterdagavond crashte ik weer om 19.00 uur in bed en vanaf dat moment is het alleen maar toegenomen: hoofdpijn, spierpijn, keelpijn, hoesten, 100.000x niezen op een dag, ogen niet op en kunnen houden........bleh!! Voor de zekerheid maandag wel even naar de HA geweest, maar die vind alles klinken als een ordinaire virale griep. Geruststelling dat het niet iets heftigers is, maar ik ben in lange tijd niet zó ziek geweest zeg!
    Ben maandag en dinsdag alleen nog maar zieker geworden en de
    temperatuur loopt ook langzaam op.
    Vandaag opgestaan zonder al te veel te niezen, dus wie weet, gaat er nu een stijgende lijn komen. Ik duik in ieder geval zo weer mijn mandje in (kamer en bed moesten even luchten hoor).

Vorige week woensdag de laatste echo gehad (13 wk 4 dgn) en die zag er prima uit. De kindjes groeien volgens de eenlingcurve, dus voorlopig alles voorspoedig. Hopelijk heeft deze griep niet al te veel gevolgen voor ze.

Ik hoop jullie vanaf nu een beetje bij te lezen en te schrijven.

Groetjes,
    Jetje

3. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Suzanne: gefelicteerd met je kindjes! hopelijk zijn jullie alle 4 snel zo ver dat jullie naar huis kunnen :)

Miepie: wat een spanning zeg, hoop dat jij stabiel blijft en je ukjes nog even verder mogen groeien!

-x- een meelezer ;)

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Wauw Suzanne, GEFELICITEERD! Hopelijk gaat het herstel goed en mogen jullie kindjes snel allemaal mee naar huis!

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    *****BREEK IN******

lees regelmatig mee Suzanne van harte met dit wonder!!

Mieppie sterkte en toi toi meis....ik hoop dat de kleintje nog even binnen blijven!!

***breek uit***

6. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    had me toch vergist in het gewicht van Reinout. Hij weegt 2390 gram.
    We hebben net mogen kangaroen, hééŕlijk!!

7. bereke

bereke Niet meer actief

Suzanne, een heel dikke proficiat met jullie drie wondertjes! Hopelijk kunnen jullie vlug allemaal samen thuis gaan genieten!

Miepie, blijf nog maar lekker verder broeden! Ik duim!

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Suzanne, fantastisch! Van harte gefeliciteerd met jullie 3 wondertjes! Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen!

Miepie, wat fijn dat de operatie zijn vruchten afwerpt! Super wat ze tegenwoordig allemaal kunnen. Zet 'm op; ook ik duim voor jullie!

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

*breekt in*

Miepie, duimen draaien hier ook overuren voor jullie - hoop dat jullie mini's nog even de tijd krijgen om te groeien!

Suzanne, van harte met de geboorte van jullie zoon en dochters! Mooie gewichten zeg. Ik hoop jullie goed aansterken en snel naar huis mogen!

*breekt uit*

10. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoi Suzanne,

Gefeliciteerd hoor met je dochter en zonen. Haha ik vind het heel raar om je gelijk met 3 te feliciteren. Ik vind het bij mezelf ook altijd zo raar. Wel super hoor die gewichten. Moeten die van mij toch nog een hoop voor eten. Al groeien ze wel goed. Geniet van je kleintjes en dat kangoeroen echt heerlijk he.

Miepie, Gelukkig wat stabiel, maar kan me voorstellen dat het spannend blijft. Ik duim nog steeds elke dag voor je en ik hoop zo voor je dat ze nog lang blijven zitten. Wel fijn dat er weer vruchtwater wordt aangemaakt. Vermaak je je nog een beetje in het LUMC. Moet Miepman vaak heen en weer reizen, of mag hij ook af en toe blijven ( als je een 1pers. kamer heb)?

Jetje, hoop dat je griep weg is. En mooi dat ze nog mooi als eenlingen groeien!

Met mij alles goed. Ik heb na de bevalling nog steeds problemen gehad met de bloeddruk, maar gisteren ben ik gezond verklaard. De kleintjes groeien goed.:

Lucas 1485gr ( maandag)
    Wouter 1520 gr (maandag)
    Ilse 1435 gr ( woensdag)

Vandaag wordt Wouter gewogen en morgen Lucas. Ilse mag zondag weer. Dan gaat ze ook in bad. Echt heel leuk was dat afegelopen zondag om te zien.

Liefs,

Duda

11. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Susanne... gefeliciteerd met de geboorte van jullie 3 wondertjes... hopelijk mogen jullie allemaal snel naar huis!

12. mamma van lizzy

4 feb 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    aller eerst wil ik suzan even feliciteren
    en miep sterkte er mee

ik ben zelf nu 10 weken zwanger van een drieling en ik moet zeggen dan er niet veel informatie te vinden is kan iemand mij mischien een paar sites geven voor kinderwagens dan kan ik alvast wat vergelijken
    verder lijkt het me gezellig om hier de komende maanden mee te kletsen

liefs mamma van lizzy

13. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Suzanne van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 3 ongetwijfeld prachtige wonders :D
    wat een onwijs mooie gewichten zeg...
    Ik hoop dat jullie snel opknappen met zijn drietjes...
    Geniet van je wondertjes...

14. adi

adi Niet meer actief

heeej NOG 1 !!!! (waar waren jullie toen ik zwanger was?)

Lizzy, van harte gefeliciteerd met je wonderlijke zwangerschap!! Ik heb zelf een drieling van 1,5 en ik herken je gevoel helemaal.
    Ik heb tig goede sites voor je en bergen info, ik pb je vanavond wel!

Miepie, hoe gaat het meid? Ik zit constant te gluren of er weer nieuws is. Hou ze binnen!!!!

Suzanne, geniet je met je ukkies? Hoe gaat het met de voeding en de groei?

Duda: hoeveel (zw)weken zijn ze nu bij jou? Hebben jullie al geprobeerd om te leren drinken/ zoeken naar de tepel e.d.?

Dikke knuf meiden!

een tip: huur ergens een extra paar armen en ogen als ze alle drie gaan lopen, pppfffff..... ;)

15. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    @ adi, respect voor je hoor. heb hier 1 mannetje van 1,5 waar ik al ogen en armen te kort kom. jij hebt drie van die boeven! ;) haha..

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hoi Suzanne, ik lees hier mee omdat mijn zwangerschap in het begin ook een 3ling was, en ik vind het bijzonder om jullie verhalen te volgen. Dus bijdeze van harte gefeliciteerd met de geboorte van Fleur, Esmee en Reinout. En.................. volgens mij liggen onze kindjes nu samen in Blaricum...ik ben afgelopen week bevallen van onze tweeling Isis & Vinn... (ik kan het mis hebben hoor, maar we waren er net en toen hoorde ik er komt een 3ling uit het wkz hier naar toe, dus dacht gelijk aan jou, want jij komt volgens mij ook uit dezelfde woonplaats als ik....)

17. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hoi Allen,

MM7 Gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling! Gaat alles goed met moeder en kinderen?

Moeder van Lizzy: gefeliciteerd met je 3-lingzwangerschap. Komt een hoop op je af he, als je dat net weet? Vind het ook allemaal super ondoorzichtig in onduidelijk. Ben ook vast van plan e.e.a. te verzamelen en op 1 site te plaatsen na de bevalling, voor de toekomstigen onder ons. Ik bedoel: 60x per jaar een drielinggeboorte in Nederland is niet veel, maar toch ook weer niet zo weinig dat er 60x per jaar het wiel uitgevonden hoeft te worden?!

Hoort iemand nog wel van Miepie? Vind het zo stil van die kant....of heb ik wat gemist?

Ik begin zelf weer aardig in de bewoonde wereld te raken na het griepie. Woensdag weer kindjes kijken; ben heel benieuwd of zij wel gewoon hebben kunnen doorgroeien.
    Hoe snel wisten jullie eigenlijk de geslachten?

Groetjes,
    Jetje

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Jetje, hier alles goed hoor...kom morgen even uitgebreider reageren ;)

19. mamma van lizzy

4 feb 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Jetje
    Als je aan die site gaat beginnen kom ik graag lezen.
    Heb trouwens gehoord dat je bij een drieling het eerste jaar recht hebt op hulp in het huishouden weet iemand hier misschien meer van, zo ja waar kan je dat aanvragen? Lijkt me wel handig een paar extra handen.
    Waren of zijn jullie ook zo misselijk ben nu 10 weken en ben al zeker 4 weken niet meer gaan werken gaat gewoon echt niet, heb 2 weken terug in het ziekenhius gelegen wegens uitdroging dat gaat nu gelukkig weer goed. Maar ik blijf misselijk had dit bij mijn eerste niet. Zou het soms waar zijn wat ze zeggen dat je nu alles driedubbel hebt;):( hoop het niet.
    Verder ben ik nu trouwens benieuwd naar de verhalen van iedereen die al bevallen is ik weet wel dat het druk wordt maar hoe gaat het nu precies? Valt het allemaal wel mee of juist niet? Is het gewoon een ritme wat je te pakken moet krijgen. Ben echt heel benieuwd naar jullie ervaringen.

gr kim

20. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Fijn Miepie, dat alles ok is. Ik wacht gewoon rustig op je uitgebreidere reactie.

@Kim: ik zou niet wachten op mijn site hoor. Volgens het boekje (dat niet geschreven is voor drielingmoeders ;)) beval ik maar 5 weken eerder dan jij, dus dan is het wel heel kort dag voor je! B)

Wat rot voor je dat je zo ziek bent ervan. Hopelijk gaat dat binnen afzienbare tijd minder worden. Misselijk wordt je als ik het goed begrepen heb van het hCG hormoon en dat maakt je nu idd 3x zoveel aan. Zal nooit meer vergeten dat ik het zh belde en dat ze zei: oh nou, jij hoeft volgende week niet te komen om een 2e x bloed te prikken hoor. Je hCG is torenhoog, nl 965! Ik heb toen nog grappend gevraagd of er misschien sprake zou kunnen zijn van een tweeling, maar dat hoefde niet, zei de verpleegkundige.....Ha ha ha! 3 weken later bleek er een tweeling en 5 weken later dus de drieling.

En voor wat betreft je vraag over hulp in de huishouding: ik heb dat ook gelezen, maar dat is in België. In Nederland kun je voor zover ik weet geen beroep maken, nergens op. Echt best bizar. Ik kan je al wel wat voorbeeldjes geven mbt verlof, kraamzorg etc als je wilt hoor. Maar misschien kun je dat zelf wel invullen nu.
    Mocht je overigens toch wat vinden mbt hh-hulp o.i.d.: ik houd me aanbevolen!

Groetjes,
    Jetje

Deel Deze Pagina