drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoihoi,

Suzanne, alles goed met jullie wondertjes? Al zicht erop wanneer ze naar huis mogen?

Adi, ik zou a.s.s dinsdag 33 weken zwanger zijn geweest. Ilse en lucas hebben al kennisgemaakt met mijn tepel. Wouter nog niet, maar die heeft ook even een terugslag. Hij heeft van de week nog een transfusie gehad.

Miepie, Ik kijk elke dag even in het SMEP topic en al zie ik alleen maar morguhh staan, ik ben dan even blij dat je kleintjes nog lekker in je buik zitten. Ik duim nog steeds elke dag even mee....

Mama van Lizzy, Welkom!! In het begin is het altijd raar. Ikzelf heb veel info gehaald uit het Grote tweelingenboek van Cox Feenstra. Hoewel de titel het niet zegt gaat het ook over drielingen. Mijn kinderwagen heb ik uit Nieuw Zeeland. Prams | Strollers | Pushchairs | Buggies | Triple Pram/Buggy

Ik was wel misselijk de hele dag door, maar niet heel erg. Het eten bleef meestal gewoon binnen. Op dit moment is het heen en weer reizen nog zwaar. Voor de voedingen en verzorging heb ik nog de verpleegkundige...

Jetje, Ik wist de geslachten van de jongens met 17 en 18 weken. Ilse liet op zich wachten. Was wel een sterke vermoeden van een meisje, maar ze lag of met de beentjes dicht of haar hand ervoor. Pas bij 21 weken wisten we het zeker.

Liefs,

Duda

2. Vrolijke Jetje

Vrolijke Jetje Actief lid

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hi Duda,
    Hoe bedoel je dat: 'Voor de voedingen en verzorging heb ik nog de verpleegkundige...'?
    Jet

3. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Ze liggen nog in het ziekenhuis. Pas in maart mogen ze naar huis. Natuurlijk geef ik ze ook wel eten en een schone luier, maar ik kan er niet 24 uur per dag zijn.

4. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Ahhh, auf die Weise! B)

5. adi

adi Niet meer actief

Jetje, het is inderdaad vaak heel erg zoeken.

Ik had tijdens mijn zwangerschap heel veel aan de volgende sites:

- Welkom op de drieling infosite (zoiets wil jij gaan opzetten denk ik);

- de forum van NVOM (ned. vereninging van ouders van meerlingen). Ik heb me ook aangemeld bij deze vereniging en heel veel info gekregen incl kwartaal- Meerlingenblad.
    Op deze forum hebben ze een aparte drielingen gedeelte met veel mama's;

- meerlingenforum, ook veel drielingmama's die meeschrijven;

- twee-en-meer.nl. Dit is een (web)winkel speciaal voor meerlingen. Hier vind je bijv alle kinderwagens, boxen enz. voor meerlingen die in NL te koop zijn. Als je naar de winkel kunt gaan krijg je ook een berg info van de eigenaresse, want zijzelf is moeder van een tweeling + eenling kort op elkaar.

- kleinekanjers.nl. Deze site is opgericht door prematurenmama's met info en een forum voor ouders die een prematuur verwachten of plotseling krijgen. Je kunt eigenlijk vanuit gaan dat een drieling prematuur geboren gaat worden.

Jullie kunnen natuurlijk je vragen ook op mij afvuren :).

Kinderwagen: wij hebben uiteindelijk een tweelingwagen gekocht van Urban Jungle. We hebben de versie met een tweelingbak genomen, zodat in het begin 3 babys in kunnen liggen. Daarna deden we 2 babys in de bak en 1 in de draagdoek. Na ong 11 maanden hebben we een fietsstoeltje aan de voorkant van de wagen gemonteerd en zo een 'drieling-wagen' gekregen.
    Voordeel hiervan is dat deze wagen overal doorheen past, en ik hem ook als tweelingwagen kan gebruiken als ik ooit met 2 kids op stap ga.

Duda, fijn dat ze al aan het snuffelen zijn bij je. Hopelijk gaat het drinken snel opgepakt worden. Gewoon elke keer laten ruiken, likken en zuigen.
    Waarom heeft Wouter de transfusie gehad? Vanwege eizertekort? Hier hebben Diyana en Melisa beide een transfusie gehad. Diyana vanwege een infectie en Melisa vanwege eizertekort. Ze zijn beide enorm opgeknapt na de bloedtransfusie.

Suzanne, hoe gaat het met jouw kanjers? Wat een geweldige foto's op hyves! Zo verterend naast elkaar. Ik krijg meteen heimwee :). Gaan ze binnenkort al in warmtebedjes?
    Hoe gaat het met het drinken?

Miepie, wat super dat het weer goed gaat! Je bent 26 weken voorbij YES!!!

6. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Ja Wouter had inderdaad ijzertekort en ook last van dalingen in hartactie en saturatie. Nu nog alleen in de saturatie, maar hij heeft ook telkens last van een volle neus. Morgen gesprek met de kinderarts. Hopelijk kan hij ons een beetje geruststellen. Omdat Lucas en Ilse het zo goed dien, maken we ons toch een beetje zorgen om Wouter....

7. adi

adi Niet meer actief

Hopelijk sterkt ie nu wat aan met de nieuwe bloed.
    En de saturatiedalingen kunnen ook te maken hebben met de dichte neus, die kleintjes kunnen nog niet ademen door de mond. Aldin had ook vreselijk last van zijn neus, net zolang totdat er alles uit kon, ook de sonde.
    Zit hij nog aan de ademondersteuning? Anders kan ie misschien coffeïne krijgen voor de dalingen? Maar dat zal de KA natuurlijk het beste beoordelen.

Hoe gaat met jou? Trek je het nog goed? Ik zou zo graag de foto's wilen zien, wil je mij misschien toevoegen op hyves?
    Je weet dat er ook een drielingmama's-hyves is?

8. adi

adi Niet meer actief

Oh, jullie kennen deze al:

<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3Aje6z-16ZY&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3Aje6z-16ZY&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></embed></object>

9. mamma van lizzy

4 feb 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    He duda wat een goed idee van de kinderwagen met stoeltje, is denk ik ook een stuk goedkoper.
    Als je nog meer tips hebt graag ook van de andere moeders.
    Zijn er hier ook mensen die misschien ervaring over hun bevalling willen delen (ik ben best een beetje bang). Met hoeveel weken kan je ongeveer bevallen? Ik heb zelf nog geen datum want de gyn zei dat ze die anders moesten gaan bereken omdat het een drieling is.
    Hebben jullie trouwens extra folium geslikt? mijn gyn vond dat overbodig maar als ik het kan binnen houden probeer ik toch wat extra te slikken heb zelf namelijk mijn twijfels.

10. bereke

bereke Niet meer actief

Ik moest met mijn tweeling zelfs al meer slikken dan bij een eenlingzwangerschap mama van lizzy.

11. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Hallo,

MM7, ik ben inderdaad de drielingmamma uit blaricum :D en mijn vriend zegt net dat hij de naam van jouw kinders al voorbij heeft horen komen.

Met onze moppies gaat het goed. Ze zijn sinds vandaag allemaal al uit de couveuse, dus dat is al heel goed. Het is meteen een heel anders gezicht.
    Ze hebben hier ook allledrie last van dalen van de hartactie en saturatie. Dat heeft ook te maken met de prematuriteit. Het ademhalingscentrum is nog niet volgroeid en daardoor hebben ze hier last van. Het is niks ernstigs aldus de artsen en verpleging.
    Fleur ( de kleinste) heeft als geprobeerd bij mij te drinken, maar het is nog heel vermoeiend. Het kolfen gaat super, dat is fijn. Ik wil zelf wel een beetje te snel, het gaat tenslotte zo goed. Maar ik moet af en toe een beetje terug gefloten worden. Ik vind het wel moeilijk om nog een weg te vinden in het bezoeken van de kleintjes, het aandacht geven aan mijn dochter thuis en het tot rust komen.

Duda, grappig dat je me gevonden hebt via hyves. Hoe herkenbaar zijn de foto's! Grappig om te zien, maar wel heel leuk!!

Jeej, weer een drielingmamma erbij. mamma van Lizzy welkom bij ons clubje!!
    Natuurlijk van harte gefeliciteerd met je drie moppies in je buik.
    Het is echt een enorm rijkdom als ze er straks zijn. Dat beroerd zijn heeft bij mij 14 weken geduurd en daarna was het over. Wel heb ik tot op de dag van mijn bevalling bepaalde luchtjes niet kunnen ruiken. en daarna was het over.

Jetje, fijn om weer wat van je te horen! Spannend om ze woensdag weer even te zien.

Gelukkig zijn er geen vervelende dingen te lezen van miepie, dat is vast een goed teken!!

ik hoop dat ik in de gauwigheid op iedereen een beetje gereageerd heb.

liefs

12. adi

adi Niet meer actief

Ik heb op aanraden van mijn gyn de hele zwangerschap foliumzuur en zw.vitamines gelikt, dus per dag wel dezelfde hoeveelheid, maar veel langer dan andere zwangeren.

Even in het algemeen: zit jij in een streekzkh onder controle? En heeft jouw gyn ervaring met de begeleiding van drielingzwangerschappen? Anders zou ik wel even voor zorgen dat je in goede handen terecht komt voor je begeleiding en controles. Dat is bij deze zwangerschap echt nodig! Hoe vaak krijg je een echo?
    En hoezo moet die het bij een drieling anders berekenen? Hij kan elke baby toch opmeten? En de berekening van je zwangerschap is echt niet anders hoor, je telt vanaf de eerste dag van je laatste cyclus, en dan weet je hoelang je zwanger bent.

Qua bevallingen: een drieling wordt gemiddeld met 34 weken geboren. Het streven is natuurlijk om je kindjes zo lang mogelijk te laten zitten, vanmaf 35-36 weken worden ze meestal gehaald, omdat het langer niet verstandig is om te blijven zitten vanwege ruimtegebrek daarbinnen.

De bevalling: je KUNT vaginaal bevallen van een drieling, maar de meeste ziekenhuizen doen dat niet, meestal krijg je een keizersnede.
    Ik ben met 30,3 weken bevallen met een KS. Daarvoor heb ik 3,5 weken in het zkh gelegen met volledig bedrust. Toen de weeën echt doorgezet hebben, en ik 7cm ontsluiting had, kreeg ik een spoed-ks en zijn de kindjes binnen 3min ter wereld gebracht. Daarna hebben ze 6dagen resp 10 dagen op de NICU gelegen en nog 4 weken in een streekzkh. Met 36 weken mochten ze naar huis.

13. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Wat goed om te lezen dat het zo goed gaat met jou en je frummels Suzanne! Super!

Mama van Lizzy: ook ik ben door de gynaecoloog direct op het 10-voudige aan foliumzuur gezet dat ik de gehele zwangerschap moet slikken. Verder heb ik ook direct ijzertabletten gekregen, maar nadat mijn bloed geprikt is (een week of 4 weken later denk ik) mocht ik hiermee stoppen, omdat mijn hB 9 was en 7 schijnt al prima te zijn voor een zwangere van een eenling.

Ook mij is verteld dat een mooie zwangerschap 34 weken duurt (3 weken per extra baby eraf halen), maar dat het zeker goed mogelijk is dat ze eerder komen. Vroeger was 26 weken de periode die ze aanhielden om alles op alles te zetten als de bevalling dan inzet. In ons zh (LUMC) is sinds kort sprake van een termijn van 24 weken. Al wil je natuurlijk inderdaad dat ze zo lang mogelijk bij je blijven zitten.

Een natuurlijke bevalling mag van mijn team van gynaecologen als ik er zelf achter sta en als ALLE omstandigheden daarnaar zijn. En anders dus 'gewoon' een KS.

Het lijkt me wel vervelend dat je zo in onzekerheid zit over zaken waarover dat niet zou hoeven....er is genoeg om te bedenken, regelen etc. zou ik zo zeggen.

Groetjes,
    Jetje

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    *doet even een ego rondedansje*

Groeiecho was heel goed! Alledrie in prima conditie (al moet FLupke's hartje na geboorte extra in de gaten gehouden worden het eerste jaar - flinke optater gehad).
    Geschatte gewichten op dit moment: Quick 901 gram, Sjors 930 gram en Flupke..... *tromroffel* 731 gram!!!! In twee weken tijd voor 3 weken gegroeid dus!!!!

* danst weer verder... even sch*t aan hoge bloeddruk ;) *

Kom zo echt even op iedereen reageren, maar arts komt hier zo eerst nog even langs. Tot straks!

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wat een geweldig nieuws!!!! Dan mag je wel een vreugde dansje doen hoor!

16. adi

adi Niet meer actief

Wat een super nieuws meid!!!! En hele mooie gewichten voor 26 weken, niet te hard gaan dansen nu en geniet ervan!

17. bereke

bereke Niet meer actief

Oh da's geweldig nieuws! Goed zo Flupke!!!!!!! En Quick en Sjors natuurlijk ook!

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Goed nieuws, Miepie! Mooi zo :D

19. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Super nieuws Miepie!!!!! geniet ervan.....

20. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Wow Miepie! Way to go! Doe gerust een heel vreugde ritueel, want dit is natuurlijk super nieuws!

Deel Deze Pagina