drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Weet je, ik ben stiekem heel benieuwd naar buikfoto's en echofoto's.;)

2. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    wij moeten nog spullen in huis halen, maar aangezien wij eerst moeten verhuizen hebben we nu nog geen ruimte voor een drieling babykamer, dus die komen eerst bij ons op de slaapkamer. We hebben al wel wiegjes. De maxi-cosi's en andere dingen gaan we een dezer dagen in huis halen. Wat voor wandelwagen heb je besteld duda?? Wij zijn daar nog niet helemaal over uit.

De auto kopen doen we na de geboorte...

Ik droeg met 8 weken al positiekleding en zit al sinds 3 augustus ziek thuis. Gewoon omdat ik toen te ziek was ( heb 5 weken op bed gelegen ivm alleen maar spugen en niet kunnen eten, zelfs 2 dagen ziekenhuis om even uit te rusten) en het werken daarna te zwaar was. Ben nu enkele uurtjes per week op at basis op mijn werk (als ik me goed genoeg voel) en dat kost me erg veel energie!

Mij is gezegd dat ik verplicht met 24 weken met verlof moet, alleen dat was dus al enkele maanden eerder :( .
    Hoogstwaarschijnlijk is onze drieling al geboren als mijn officiele verlof begint.

Qua buik kan ik nu al een stuk minder dan bij mijn vorige zwangerschap. Die zit al veel meer in de weg.
    Hoe gaat het met jouw buikje duda?? Wordt die ook al zo groot??

3. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoi Suzanne,

We hebben gelukkig een grote kamer die dienst deed als computer/babykamer. Mijn vriend is vandaag bezig geweest om hem gedeeltelijk al leeg te halen en de ledikantjes in elkaar te zetten.

Als kinderwagen nemen we de triplets pram buggy van ABC adventure buggy company. We hebben hem besteld VIA Prams | Strollers | Pushchairs | Single Double Triplet and Quad Prams | Go Bubba Go . Hij komt dus uit Australië.

Een andere wagen die we op het oog hadden was Sarah VIA Storchennest Hochheim | Das Fachgeschäft für Zwillinge, Drillinge, ... . Alleen zijn ze nu van model aan het wisselen. Sarah 3 is eruit en Sarah 4 komt pas in november.

Van de Abc buggy zijn ook heel veel YouTube filmpjes.

Wat voor werk doe jij? Balen dat werken zo zwaar voor je is, maar stiekem vond ik het ook fijn dat ik niet de enige ben.

Mijn buikje groeit behoorlijk. Al hoewel ik een enkele keer hoor dat mensen niet geloven dat er een drieling in zit. Maar dat zijn leken volgens mij. Qua kilo's vind ik het nog meevallen.

4. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Dat hoor ik ook ja, dat mensen mijn buik nog niet zo groot vinden voor een drieling. En inderdaad qua gewicht valt het nog mee, ik ben nog steeds niet op mijn gewicht van voor mijn zwangerschap. ben in het begin bijna 10 kilo afgevallen.

Ik werk als verpleegkundige op een chirurgieafdeling. Dat is dus buffelen en dat lukt momenteel gewoon even niet. Wat doe jij?

Ik zal eens kijken op die sites. Bedankt!

5. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Ik zit net 2 kilo boven mijn gewicht. Was in het begin anderhalve kilo kwijt geraakt.

Ik ben röntgenlaborante. Ook buffelen en bij een aantal werkzaamheden veel staan. Dat laatste lukt ne niet goed. Wordt dan al snel niet lekker. Ik doe nu veel planning. Maar naar het werk rijden kost al energie.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Jeetje meiden. wat gaaf van harte gefelciteerd met jullie zwangerschap van een Drieling super biezonder. en moet zeggen heb even jullie topic gelezen en ben stiekum ook wel benieuwt naar buikfoto's en echo's

alleen wat ik me afvroeg toen ik naar jullie wagen keek. daar zit geen wagen bak bij is dat niet onhandig?

Sorry dat ik mee gelzen heb. maar werdt nieuwschirig toen ik dit topic zag

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hé meiden,
    Wat fijn om te lezen dat ik me blijkbaar niet aanstel.. ik heb moeite mijn werk nog helemaal te doen. Ik zit in het onderwijs, dus nu gelukkig een weekje vrij - we gaan ook gelijk even een paar dagen weg nu het nog kan ;). Na de vakantie maar kijken of ik misschien maar wat minder moet gaan werken...

Wij zijn op het moment nog niet echt bezig met 'de uitzet', al weet ik dat we beter ook niet te lang kunnen wachten. Ik denk dat we qua wagen eerst een tweedehands wandelwagen met tweelingbak kopen. Kunnen ze eerst met z'n drieën in de bak of 1 op de buik, buggy ga ik me dan later wel eens op orienteren.

Wij hebben op de verdieping waar wij slapen 2 kleine kamers (+- 9m2). Ik denk dat ze eerst met z'n drieën op 1 kamertje gaan en we het kleinste kamertje gebruiken voor de kasten. We hebben ook nog een grote zolder die evt. verbouwd kan worden tot 2 kamers, maar dat zien we dan over een tijdje wel.

Is bij jullie de misselijkheid wel minder geworden na de 12 weken? Ik hoopte dat het nu al iets minder zou gaan worden, maar helaas is niets minder waar :(. Klein voordeel is wel dat ik net als jij, Suzanne, wel nog flink onder mijn startgewicht zit ondanks een groeiend buikje.

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    O, en echofoto: Hier een foto van 6 okt (8w5d); links boven de eeneiige tweeling en het vage prulletje rechtsonder is de eenling. Heb de laatste (duidelijkere) foto's nog niet op mijn computer staan...

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wauw Miepie prachtig om te zien!!

10. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Gefeliciteerd dames :D

Hier eventueel een tip voor een drielingwagen. Ik heb de PEG PÉREGO TRIPLETTE SW DRIELINGWAGEN. Ze kunnen erin liggen als baby, zitten mooie zakken bij etc.

Het voordeel van deze wagen is, dat ik overal naar binnen kan en met de brede wagens niet. Het is even wennen met sturen, maar dat heb je snel door. Ze kunnen erin tot 20 kg. Die van mij zitten er nog in, ze zijn ruim 3 jaar en ze zijn nog lang geen 20 kg.

De meeste brede wagens zijn echt ondingen.

11. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Er zit geen losse wagenbak bij, maar de leuning kan helemaal plat, zodat het een wagenbak wordt. We hebben er een extra matras in zodat het helemaal geschikt is voor babies.

12. lea

lea Fanatiek lid

ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb even met dit topic meegelezen! wat bijzonder een drieling!! ik wil jullie succes wensen de komende weken/maanden. 1 wonder is al zo bijzonder, laat staan 3 wonderen in 1 keer!!

13. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    waauuuwww wat bijzonder zeg een drieling!!
    alsnog gefeliciteerd allemaal!

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miepie, wat bijzonder dat je zwanger bent van een drieling na zo lang te hebben moeten wachten.
    Gefeliciteerd! Prachtige echo.

Liefs Mieke
    (oud temp-genootje)

15. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Wauw, een drieling, wat een prachtig wonder(en).

Veel succes en plezier samen!

Liefs Suzanne

16. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Ik heb buikfoto's geplaatst in mijn fotoalbum.
    De echo moet ik nog inscannen. Dit is dan wel een echo van 12 weken. Die komt nog!

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hoe is het met jullie? Stil hier...

Suzanne, ik kan je album niet bekijken, dus stuur je even een 'vriendjes uitnodiging' ;).

Mieke, dank je wel!

Duda, hoe gaat het bij jou?

Ik ga vanaf komende week terug naar 75% werken (en werkte al maar 3,5 dag), ik trek het niet meer om hele dagen voor de klas te staan en dan daarna thuis nog na te kijken/lessen voor te bereiden. Gelukkig kunnen mijn lessen direct overgenomen worden door mijn stagiair.
    Verder gisteren de 2e echo bij de prenatale diagnostiek gehad (6e in totaal al!), alles zag er goed uit gelukkig. De 'tweeling' deelt wel de placenta, maar hebben beide een eigen amnion en de navelstrengen komen allebei aan een andere kant van de placenta uit - schijnt gunstig te zijn (minder kans op TTS). Super om 3 kleine mensjes rond te zien zwemmen en zwaaien!

18. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hier is alles goed. Ik werk nu nog 3 ochtends en mag zelf bepalen wat mijn werkzaamheden zijn. Dat zorgt bij mij voor heel veel rust. 's middags lig ik dan vaak wel op de bank, omdat ik dan echt moe ben. Donderdagavond doe ik aan zwangerschapszwemmen en dat is echt heerlijk. Even dat gewicht niet mee hoeven tillen. De laatste weken is mijn buik echt gegroeid.

Het is inderdaad heerlijk on de ukkies te zien en later om ze te voelen. Vooral rond mijn navel voel ik ze vaak. Zal na het weekend even kijken of ik wat foto's in mijn album kan plaatsen. Ik ben nu niet thuis.

Fijn weekend.

Duda

19. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Fijn om te horen dat het met jullie ook goed gaat.
    Hier gaat het zijn gangetje, hou alleen een hele dag met mijn kleine meid niet meer vol. Dat is te zwaar.

Bij jullie is het de eerste zwangerschap toch?? Ben het even kwijt!

Als het goed is, is mijn fotoalbum nu wel te zien.

Bij mij is het geen moment rustig meer in mijn buik, van onder tot boven voel ik de hele dag getrappel en gedraai. Eentje voel ik wat minder, omdat de placenta aan de voorkant zit.Maar het is een feestje daarbinnen :)

Miepie80, fijn dat de echo's er goed uitzien, is toch een hele geruststelling.

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hé meiden, fijn te horen dat het bij jullie ook allebei goed gaat. Suzanne, hoe oud is je dochter ook al weer, best klein nog toch? Heb je wel hulp?
    Wat een buik al! Ik kon me er weinig bij voorstellen, maar moet zeggen dat het hier ineens ook hard gaat afgelopen week, kan het echt niet meer verborgen houden nu. Kan niet wachten tot ik ze ook voel... maar dat zal nog wel even duren.

Duda, fijn dat je werk nu zo aangepast is. Ik ben ook heel blij dat ik nu wat rustiger aan kan gaan doen... Zwem je trouwens in Fl.m? Ik fitneste, maar dat ligt al een maand of 5 stil (eerst een maand vakantie en daarna de cryopoging). Ben ook te snel moe om echt actief iets te doen ;).

Ga mijn bedje in, welterusten!

Deel Deze Pagina