drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
  2. lea

lea Fanatiek lid

Wat een mooie foto's miepie, mooie kindjes hoor! Mooi dat je voeding al wat op gang komt! Kunnen ze straks lekker op groeien! Je vraag over het trouwboekje weet ik eigenlijk niet, het bijschrijven zelf is niet verplicht volgens mij, maar of je dan later wel mag bijschrijven?? misschien weet iemand anders het.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    och miepie wat een heerlijke kindjes! wat zien ze er goed uit! en wat een mooie gewichten! (toch nog)
    Dat zijn enorm grote vechters. Hoop dat het jullie mee zit met plek in ander zkh/wachten hier en dan plek in rmchuis!

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    @miep....later bijschrijven is mogelijk maar dan kost het wat extra...maar niet onoverkomelijk.

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Thanks Beast! Doen we dat maar... voor ik Miepman al mijn dozen die naar zolder zijn gegaan laat opentrekken (is een georganiseerde bende die nog even moest worden ingeruimd... maar dat wilde ik in week 25/26 gaan doen ;))

6. bereke

bereke Niet meer actief

Miepie, wat een mooie kindjes! Hopelijk sterken ze allemaal heel vlug aan zodat jullie vlug met z'n allen thuis kunnen gaan genieten! Die dag komt steeds dichterbij!

7. adi

adi Niet meer actief

Miepie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kanjers! Je had bijna een natuurlijke bevalling joh, wat spannend! Hoe gaat het vandaag? Heb je ze al kunnen vasthouden? Hoe gaat het met jou? Doe rustig aan met het eerste keer opstaan en zo, want je hebt lang bedrust gehad. Hier wilde een vk mij per se de tweede dag na ks uit bed krijgen, maar mijn rug weigerde. Toen fysio op bezoek kwam was ie flink boos. Mijn rug was flink verzwakt door lange bedrust en de drieling in de buik. Dus luister goed naar je lichaam!

Suzanne, hoeveel kolf jij wel niet? Wow! Respect hoor

Miepie en jetje, over die opmerkingen, wen er maar aan, mensen kunnen echt zo dom uit de hoek komen hoor. Bij ons reageert werkelijk elk wildvreemde met de volgende opmerkingen:
    - hoe zijn ze verwekt? (Dat vraag je toch niet aan mensen?);
    - jullie zijn zeker klaar nu, of Phoe, het zijn er meer dan genoeg he! (Wie bepaalt dat?)

Op plaats 3 en 4 komen dingen als: 'jij liever dan ik' en 'jullie hebben het zeker heel druk'.
    Maar dat went we'll, op gegeven moment heb je een heel asrenaal aan leuke antwoorden paraat :).

Suzanne: bedankt voor het kaartje, prachtig! En een heel bekend gedichtje, zie hieronder :)

8. adi

adi Niet meer actief

Onze geboortegedichten (voor ieder kindje 1):

Geboren uit de liefde,
    Kostbaarder dan goud
    Drie nieuwe levens
    Aan ons toevertrouwd

Drie kindjes altijd samen
    Maar toch zo heel apart,
    Met elk een eigen plekje
    Een plaatje in ons hart

Drie paar ogen kijken ons aan
    Wij weten het zeker:
    Wonderen bestaan...

9. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    meteen al 8 ml, das al veel. Ik zat 2 dagen met 1 ml en ik heb nu ruim voldoende melk. Dat belooft dus veel goeds miepie.

Van het bijschrijven weet ik het niet, ben nog niet getrouwd.

Vervelend dat het infuusje van Anna niet goed zat, maar beter eentje in de arm die zijn werk goed doet, dan eentje die niet werkt.
    Vervelend dat ze nog even aan de beademing zijn, maar dan putten ze zelf tenminste niet zo uit en kunnen zij hun krachten gebruiken voor iets anders.
    Liggen je kleintjes op de high care of op de medium care?? Dat verschilt namelijk ook per ziekenhuis, ook hangt het volgens mij van de soort beademing af die ze krijgen.Reinout moest al van afdeling wisselen in het wkz en hij zat 'alleen' maar aan de ondersteuning. Toen moest hij al naar de high care.

Sterkte met de komende dagen en loop jezelf niet voorbij, sterk eerst zelf maar even aan!!!je hebt het al zwaar genoeg gehad de laatste weken!

10. MIEPIE!!

Van harte gefelicteerd met je 3 kanjers.. geniet ervan.. heel veel suc6..en meis.. wees maar lekker ego geeft niet..
    geweldige foto's van je dapper dames en heer..

liefs Yippie..

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ miepi.... Proficiat met jullie 3 wondertjes! en wat een prachtige foto's

12. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Miepie en miepie man, van harte gefeliciteerd met de drieling, wat een prachtige namen en wat een prachtige kindjes!!!!
    Hoe gaat het met jou...

Hebben jullie al een oplossing voor het afstand probleem, wij wonen nl dichtbij Leiden, en mocht het echt heel veel problemen geven dan wil ik je best een kamer hier aanbieden...We wonen gewoon in een rijtjes huis, maar we hebben wel een kamer over...Denk er maar over na en mocht het echt nodig zijn dan pb je maar!!!

XXX

13. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Zoe, wat heb je een groot hart!

Miepie, hopelijk kun je veel bij jullie kleintjes zijn!8

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Zoe, wat lief van je! Miepman heeft de rest vd week vrij en kan erna ook redelijk rustig aan doen (maar wil ook wat dagen overhouden voor als ze thuis komen) en mijn zusje komt een week over uit Friesland om de kamertjes af te maken en mij op en neer te rijden volgende week. Hopelijk kunnen ze daarna door naar de High Care (Suzan, ze liggen nu op de NICU/Intensive Care) en dus naar Nieuwegein verhuizen. Even afwachten van hoe ze het komende dagen doen.

Duda, hoe is het met jouw kanjertjes?

Adi, ook mooi zeg, drie gedichtjes. Heel speciaal, voor alledrie eentje.

Ik ga morgen de kaartjes even afmaken en aanpassen zodat ze naar de drukker kunnen. Heb zelf kaartjes gemaakt (dingen aangepast aan bestaande kaartjes zodat de lay-out is zoals we willen). Hopelijk komt het er uit te zien zoals ik wil (wel een proefdruk gehad maar daar nog wat in gewijzigd).

O, heb vanavond met Rutger mogen buidelen! Wat ontzettend fijn om hem zo dicht bij je te voelen zeg... Morgen gaat Miepman en ga ik helpen bij de verzorging van de meiden. Heerlijk.
    Vandaag al wel met de rolstoel naar de NICU geweest, gaat toch een stuk makkelijker dan met het hele bed, maar merk dat ik ook te snel te veel wil doen dan. Beetje rustig aan doen dus. Vandaag 6x gekolfd - eerste keer maar een paar druppels, daarna wel elke keer ietsje 'opbrengst', in totaal zo'n 12 ml. Morgen hopelijk weer wat meer.....

15. adi

adi Niet meer actief

Goed zo meid, het kolven gaat je goed hoor!
    En ook geweldig dat je al met rutger mocht buidelen, wat een heerlijk gevoel is dat he! Hoe gaat het met de meisjes?

Suzanne VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE VERJAARDAG VAN MEREL!

16. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoi meiden,

Miepie, superfoto's hoor. En die lach op je gezicht van de foto waarop je met Rutger buidelt, zo herkenbaar, zo fantastisch gevoel. Mijn kanjers zijn echt goed gegroeid, maar denk nog vaak aan de eerste keer buidelen met L. Zijn fragiele lijfje dat op je borst wordt gelegd.

Het Antonius is op dit moment erg druk. Ik weet niet hoe goed de doorstroom is van HC naar MC, aangezien 1 van de 2 kamers van de MC een gesloten afdeling is geworden vanwege de RS virus.

Volgens mij moeten ze in ieder geval wel van de beademing af zijn, voordat ze naar het Antonius komen, CPAP kan wel, maar ze hebben niet voor elke plek 1 dus dat is afhankelijk van hoeveel baby's een CPAP nodig hebben. De rest van de eisen weet ik niet.

Suzanne, Deel gedichtje is bekend. Dat hebben wij ook gebruikt en wat aan veranderd en wat langer gemaakt. Op de voorkant hadden we 1 zin. Al het goede komt in drievoud. Dit staat er zowel in het Nederlands als in het Spaans. Het gedicht dat we hadden was:

Drie kindjes in 1 buik
    Is dat niet een beetje raar
    Hoe konden al die kleintjes
    Daar wonen met elkaar

Drie kindjes in 1 buik
    dat werd toch echt te krap
    daarom wonen straks die kleintjes
    in het huis van mam en pap

Super dat E ook al van de monitor is.
    Ik duim voor je dat ze snel naar huis mogen...

En natuurlijk gefeliciteerd met je dochter Merel!

Verder gaat het met mijn kleintjes goed. W heeft RS, maar je kan niet aan hem merken dat hij ziek is. L en I zijn zaterdag weer getest en weer negatief. Ze hebben daarna gelijk een vaccinatie gekregen ertegen.

L en I drinken ook regelmatig hun flesje op. W kan het nog niet zo goed. Maximaal 20 cc kan hij drinken, maar meestal is het maar 5 of 10. Ook ik heb nog genoeg melk.

W is ook de enige nog aan de monitor, maar hij heeft dan ook nog steeds een flowsnor. Ze zijn wel bezig met afbouwen. Hopelijk is hij daar ook snel vanaf.

Merk nu dat ik erg ongeduldig wordt en ze graag thuis wil hebben. Ze zijn nu zes weken oud.

Liefs Duda

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    *breekt (alweer) in*

Lieve Miepie en Miepieman natúúrlijk ook!! Van harte gefliciteerd met de geboorte van jullie 3 wondertjes! Wat een onwijs sterke kindjes nu al zeg :). Wat een dropkes zeg op de foto's die je gespamt hebt! Neem je rust meid en geniet van jullie triootje!!

*En breekt weer uit*

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    MIEP EN MIEPMANNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE WONDERTJES!!!!!!

Jeetje, zit hier te janken achter mijn bureau!
    Wat een plaatjes zeg!!!!!!
    Ben helemaal blij voor jullie!

Ik hou je in de gaten de komende tijd! (ben dol op spam)

Liefs Loesie

19. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Zoals sommige al gelezen hebben, onze moppies mogen naar huis morgen.
    Alleen is ons dochtertje ziek. Ze heeft hoge temp en een oorontsteking. Ze is ook erg verkouden, maar dit is volgens de kinderarts geen belemmering omdat de drieling dan al via ons ziek had moeten worden.
    Alleen als wij het nog niet zien zitten blijven ze nog in het ziekenhuis totdat ons dochtertje uitgeziekt is. We beslissen morgen.

Afgelopen nacht hebben we een nachtje ingeroomd bij de drieling, pfff das wel hard werken hoor. We hebben krap 2 uurtjes geslapen. We moesten er allemaal even aan wennen, ook onze moppies.Maar het was wel héél fijn om een dag en een nacht en weer een deel van de dag bij ze te zijn!!!

Ik laat jullie weten of we ze morgen gaan ophalen!!

Liefs

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Meiden van het VW; dank jullie wel!

Suzan, en? Komen ze vandaag thuis? (in dat geval zal je dit vandaag waarschijnlijk niet lezen ;))

Adi, leuke foto's van je kids op hyves!

Duda, fijn dat jullie een eigen plekje hebben op de kinderafdeling. Hoe doet W het inmiddels met zijn flesjes, gaat het al wat beter?

Jetje, Mama van Lizzy, hoe gaat het bij jullie? Begint het al zwaarder te worden of is het nog te doen? Al een tijd niks van jullie gehoord...

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben zwanger geworden in het AMC, niet het LUMC. Ik kwam in het LUMC terecht door de TTS bij de meiden 6 weken geleden... en heb daar vervolgens tot afgelopen donderdag gelegen ivm pre-eclampsie en de bevalling.
    En de kinderen liggen inderdaad ook op IC2, heel fijn plekje voor ze. Er ligt nu nog 1 ander kindje (tot vrijdag 2 andere) en heel af en toe een kindje dat er 1 dagje ligt ofzo. Inmiddels kennen we de meeste verpleegkundigen, inderdaad een heel fijn en kundig team.

Met de kids gaat alles goed, ze zitten weer bijna op geboortegewicht inmiddels. Noor krijgt waarschijnlijk vanaf vandaag helemaal niks meer via het infuus; Anna nog wel wat vocht omdat ze extra natrium nodig heeft en Rutger doet nog een deel van zijn voeding via het infuus, hij heeft wat meer moeite met eten. Ze liggen allemaal nog aan de CPAP, mogen wel buidelen zonder en af en toe een paar uur oefenen zonder. R heeft wel nog regelmatig een dipje en af en toe een grote dip waar hij echt even coffeine voor nodig heeft (da's gelukkig maar 2 keer geweest in de afgelopen 4 dagen). Gisteren bij het buidelen werd ie ook weer te relaxed. Eerste dippie klom ie zelf uit, de tweede had ie echt even een 'rugmassage' nodig om weer even wakker te worden. Heel naar. Weet dat het normaal is bij zulke kleintjes, maar vervelend om te zien, zeker als ie net zo lekker bij je ligt.
    Noor dipt soms wel ietsje, maar klimt er altijd weer zelf uit. Anna gaat als een speer... meestal als bij haar de bellen gaan rinkelen is ze zelf omgedraaid ofzo waardoor er iets los is geschoten. Ze klimt de hele couveuse door om de lamp te ontvluchten :D. Zij en Rutger moeten allebei nog af en toe een paar uurtjes onder de lamp, Noor niet meer. Kortom, ze doen het best goed, groeien goed, en houden dat hopelijk zo vol.

O, Suzan, de eerste kaartjes zijn de deur uit (we versturen ze een beetje in fasen.. was nog niet klaar met enveloppen schrijven, was eigenlijk vrijdag 25 februari pas begonnen, haha... misschien toch een voorgevoel gehad?). Dus hier ons gedichtje op het kaartje.

Elk kind een wonder
    elk kind gegeven
    elk kind zo speciaal
    elk kind zo gelijkwaardig
    geschapen, gewild, volmaakt
    aan ons toevertrouwd

En daaronder hebben we afgelopen week nog een stukje tekst toegevoegd:

Komende weken liggen Rutger, Noor en Anna nog in het ziekenhuis
    en zijn ze voor veel bezoek nog wat te klein,
    Maar wanneer ze straks thuis zijn zal een paar helpende handen
    bij ons erg welkom zijn!

Deel Deze Pagina