Sooooo Suzanne, wat een goud cadeau van je schoonzus en je zwager zeg! Ik zal dat eens eventjes bij de mijne terloops laten vallen, hi hi hi! Voorlopig ben ik nog bezig met mijn zorgverzekeraar om niet maar 15 uur extra kraamzorg te krijgen, maar 15 uur per kind (zoals je dat ook zou krijgen als je 3x bevalt). Wat fijn dat je kindjes het verder heerlijk doen! Met hoeveel weken ben jij ook alweer bevallen? Klinkt alsof jullie de boel ook erg onder controle hebben Duda. Natuurlijk is het zwaar, maar als je samen een ritme kunt vinden, lijkt het me al een stuk beter te overzien en te handelen. Hopelijk mag W ook gauw bij jullie thuis aansluiten! Hier gaat alles goed. Inmiddels 21 weken en ga ik waggelend door het leven, ha ha ha! Ik voel de kindjes volop en die drukte maakt toch wel dat ik me dagelijks realiseer dat dit toch echt bijzonder is wat wij mee mogen maken. Weten jullie trouwens of iemand die de echo maakt, zwijgplicht heeft? Gister werd ik nl door mijn vriendin gebeld die zegt: 'ik weet wat jij krijgt en ik weet dat jij het ook weet!' Heb haar dus om uitleg gevraagd en het zit als volgt: mijn vriendin zit op een verjaardag van een collega (uit het bankwezen) en die dame heeft een vriendin die in het zh werkt. 't Schijnt dat wij het gesprek zijn van de dag in het zh omdat dit de laatste 23 jaar niet meer gebeurd is (vraag ik me af, maar goed). En die laatste vertelde dus de geslachten die in mij leven.............. Gelukkig heeft mijn vriendin haar het zwijgen opgelegd, want die wil het van mij horen als wij willen dat ze het hoort en dus niet van een vreemde. Maar het klonk mij nogal vreemd in de oren allemaal. Miepie, hoe gaat het met jou en je kroost?
dat is inderdaad een raar verhaal jetje. Er is zeker zwijgplicht in het ziekenhuis. Dat zal toch even mooi zijn dat jouw situatie op een verjaardag besproken wordt. Ik zou er melding van maken als ik jou was...maar goed, dat moet je zelf weten. Fijn dat alles goed gaat. Wij zijn gisteren toch maar langs de huisarts geweest met Fleur. Die drinkt bijna niks meer en als ze wat drinkt, dan spuugt ze het daarna meteen weer uit. ze krijgt amper per keer 20cc binnen. Morgen hebben we gelukkig weer een afspraak met de kinderarts gelukkig, we maken ons toch wel zorgen. Duda, dat hebben jullie wel goed geregeld zo saampjes.
Suzanne, wat naar dat de voeding bij Fleur zo moeizaam gaat, is inderdaad wel erg weinig wat ze binnenhoudt. Hopelijk is het een tijdelijk iets en gaat ze vanzelf weer meer drinken... maar kan me voorstellen dat je er erg bezorgd om bent, zeker als het niet maar 1 of 2 flessen is maar echt meer. Met E en R wel alles goed? En is M inmiddels helemaal gewend aan het volle huis? Duda, wat vervelend dat W elke keer blijft dippen net voor hij van de monitor mag. Hopelijk komt hij ook snel thuis, kan me helemaal voorstellen dat dit wel extra vermoeiend is. Wij hadden ook al bedacht wisseldiensten te gaan draaien 's nachts, maar dan mijn man dienst tot 1 of 2 uur ofzo en ik daarna. Hmmm... straks maar eens kijken of dat lukt of dat we het ook zo gaan doen als jullie. Jet, fijn dat alles zo goed gaat, maar wat een bizar verhaal over die echoscopiste. Zij hebben idd gewoon geheimhoudingsplicht, zou wel heel fout zijn als ze daarover toch praat dan. Zou er ook zeker wat van zeggen/melding van maken. Ben je trowuens nog aan het werk, of inmiddels ook met verlof? Hier gaat het allemaal redelijk goed. Vind het wel even wennen in Nieuwegein met R en A; in Leiden vonden ze dat ze het heel goed deden, in Nieuwegein vinden ze veel dingen nog wat instabiel (Anna bijvoorbeeld is erg druk en kan als ze aan het kruipen is door de couveuse ofzo wel eens dippen naar 75% saturatie ofzo. In Leiden zien ze haar dan rommelen en werd er alleen in de gaten gehouden of ze ook weer klom, dan was het verder best. Hier krijgen we direct te horen dat ze wel veel dipt - dat soort dingetjes. Even wennen.) Vanavond kregen we in Nieuwegein te horen dat Noor morgen zou komen. Ik ben vanmorgen een tijd bij Noor in Leiden geweest en die werd toen net weer van de doxapram afgehaald, was al 2 dagen met nauwelijks dips op minimale hoeveelheid doxapram. Er is elke keer aangegeven dat als ze daarna ook zonder een tijd dipvrij zou zijn, ze naar N verhuisd zou worden... maar binnen 24 uur vind ik wel erg snel! Tuurlijk wil ik haar graag snel in N hebben, maar niet met het risico dat ze binnen een par dagen ook weer naar het WKZ moet worden verplaatst. We hebben vanavond nog contact gehad met Leiden (nog steeds geen dips en de verpleegkundige had ook gehoord van een evt. verhuizing morgen - en vond dat ook te snel) en daarna ook N nog maar gebeld en verteld dat wij het er niet mee eens waren dat ze zo snel al zou komen ivm vorige keer. Toen ging het de eerste 24 uur na de doxapram ook goed, begon ze daarna weer te dippen. Nou ja, morgen maar even zien dus, morgenochtend weer naar Leiden. Mijn zusje is gisteren hierheen gekomen, heeft mij opgehaald in Leiden (ik zal nog alleen in het Ronald McDhuis, Miepman was al thuis) en blijft deze week hier om mij op en neer naar Leiden te rijden en voor ons te koken en het kamertje in elkaar te zetten - echt heel fijn. Vanmiddag eindelijk weer eens een middagdutje kunnen doen en toch alledrie de kinderen vandaag gezien, verzorgd en met 2 gebuideld!
Jetje, ik had 25 uur kraamzorg gekregen. Dat heeft de maatschappelijk werker geregeld met de verzekering. De verzekering vind dat je al veel in het ziekenhuis leert en zijn niet gul met de uren. En ja ze hebben zwijgplicht. Suzanne, Fleur eet inderdaad niet veel. Wat zei de kinderarts ervan? Ilse kan soms ook wel een sloot eruit gooien, maar drinkt gelukkig wel haar flesjes leeg. Ik las ook op hyves dat je met je kroost naar buiten bent geweest. was dit in overleg mrt de kindetarts of ben je gewoon gegaan? en hoe doen jullie dd voedingen? Volgens schema of op verzoek? Miepie, Noor nog lekker in Leiden? In het WKZ plaatsen ze je alleen over als de kans dat je weer terugkomt klein is. Met zijn alle bij elkaar is leuk, maar alleen als je ervan kan genieten en je niet steeds zorgen maakt. Bijij zijn er al kleertjes te klein aan het worden(maat 44) voornamelijk rompertjes. als je wilt mag je ze hebben. sommige heb ik ook gekregen. Met Wouter gaat het nog steeds hetzelfde; dalingen bij het eten. en dan niet 75, maar 36, dus wel heftig. vaak komt hij er zelf wel uit, maar vannacht niet. hij heeft zelfs ren zuurstofkapje gehad. Lucas en Ilse doen het goed. alleen mogen ze van mij wat langedijk slapen s;nachts
Fleur is inmiddels toch opgenomen in het ziekenhuis. Ze kreeg niks meer binnen en was binnen een week 100 gram afgevallen. Dus nu gaat ze ws weer aan de sonde om even wat aan te sterken.Ze denken dat ze een virus heeft. Wij zijn naar buiten geweest om onder andere naar het ziekenhuis te gaan voor de controle en ze zeiden dat het zelfs lekker was om met dit weer een frisse neus te halen. Ik ga nu eindelijk even avondeten, morgen (of later) reageer ik weer wat uitgebreider.
Balen Suzanne, dat Fleur toch weer opgenomen is. Ik hoop dat ze snel weer wat aangesterkt is! Heftige dalingen van Wouter, Duda. Ben je daar dan bij als dat gebeurt, of vertellen ze je dat later? Zelf gister weer in het zh geweest voor controle; alles pico bello in orde. We hebben zelfs een paar beelden 3D bekeken: wat is dát écht zeg! De gyn heeft toch maar even bloed laten afnemen om te kijken of ik niet een leverinsuffieciëntie heb door de hoeveelheid hormonen die mijn lijf te verwerken heeft tijdens de zwangerschap. Oh, wat zou ik blij zijn als ze ook maar iets van de jeuk kunnen wegnemen zeg! Overigens nog wel het verhaal vertelt over 'mijn verhaal' waar op verjaardagen gesproken wordt. Iedereen slaat stijl achterover en vindt het niet kunnen, dus hebben ze me gevraagd of ik een naam kan aanleveren. Een prima reactie wat mij betreft.
Jetje, fijn dat ze in het ziekenhuis ook vinden dat het niet kan. Hopelijk wordt dat aan die echoscopist (?) ook duidelijk gemaakt. Hoe voel je je verder? Duda, vandaag W nog even gezien, liep langs en zag je mannetje zitten . Wat is W al groot en wat een heerlijk bol toetje zeg! Hopelijk worden de dalingen snel minder en kan je 'm mee naar huis nemen. Adi, kids de lente al in de bol? Suzanne, wat moeilijk om F zo achter te moeten laten in het zh. Hoe is het nu met 'r? Houdt ze alweer wat binnen en drinkt ze al beter? Wat heerlijk om vanmorgen gewoon naar N te rijden voor alledrie de kinderen! N doet het boven verwachting goed, heeft weinig tot geen zuurstof nodig via de CPAP en laat (voor haar doen) weinig dips zien en heeft er nog geen gehad waarbij ze lager dan 68 saturatie ging. Heel mooi dus. Wat minder is dat er bij de echos van de hersentjes bij Rutger een klein infarct in de rechter hersenhelft te zien was. De echo is opgestuurd naar het WKZ; de neuroloog daar vond het gelukkig niet direct heel ernstig, maar bespreekt het dinsdag nog met de andere kinderneurologen en dan horen we of ze een MRI willen gaan maken (waarvoor hij dus naar het WKZ zou moeten voor een paar dagen). Ik weet dat het vaker voorkomt en de hersentjes van die hele kleintjes veel kunnen hebben/kunnen opvangen, maar het is toch wel even spannend weer....
Goedemorgen Dames, Hoe gaat het met Rutger Miepie? Kan me voorstellen dat het weer een enorm spannende periode voor jullie is en voorlopig blijft! Ik ben heel benieuwd wat de artsen morgen zullen zeggen. Hoe gaat het met Wouter, Duda? Worden de dipjes langzamerhand minder? Is dat eigenlijk ook puur en alleen door het te vroeg geboren worden? Hoe doet Fleur het momenteel Suzanne? Hoop dat ze weer wat voeding tot zich neemt en snel naar huis mag! Hier is de jeuk echt gekmakend! Vanmiddag mag ik bellen voor de uitslag van mijn bloed en gelukkig heeft de gyn a.s. vrijdag een afspraak kunnen maken bij de dermatoloog. Ik krab me verloren en dat doet inmiddels natuurlijk behoorlijk pijn en brandt als een malle. De eerste bloeduitslagen gaven aan dat mijn ALAT heel licht verhoogd is; dusdanig licht, dat daar niets aan gedaan wordt in ieder geval. De gyn heeft verteld en ik heb inmiddels gelezen over zwangerschapscholestase. Niet ongevaarlijk voor de ongeboren kindjes, maar goed te behandelen. Hoop dus bijna dat dit het is en dat ik vanmiddag meteen met medicatie mag starten. Is één van jullie hiermee bekend toevallig? Groetjes, Jet
nee, helaas jetje, ik had aan het eind wel jeuk aan mijn buik, maar dat kwam gewoon omdat de rek eruit was. Ik hoop dat je iets tegen de jeuk kunt krijgen, want dit is ook niet leuk om lang vol te moeten houden! Hoe groeit je buikje?? Duda, wat een mooie gewichten hebben je kids zeg en miepie, jouw kleintjes groeien ook al mooi zeg!! Wat een kanjers! Fleur zit inmiddels weer op 7 voedingen, anders is het echt niet te doen en ze doet het er goed op! Het hoesten wordt ook al minder, dus iedereen is weer aan de beterende hand!
Wat een goed nieuws van Fleur, Suzanne! Ik volg jullie verhalen steeds vol spanning van de zijlijn, dus ben dan ook weer erg opgelucht als blijkt dat het weer beter gaat. En jij hebt het over 'buikje'? Ha ha, zeg maar gerust: BUIK! B) Inmiddels gaat ie me ook lekker beperken bij schoenen aantrekken enzo, dus dat belooft nog wat. Uitslagen van het bloed zijn prima; dwz dat er geen zwangerschap gerelateerde redenen voor de jeuk gevonden zijn. Enorme opluchting, omdat de kindjes dan dus geen gevaar lopen. Nu nog hopen dat de dermatoloog iets van symptoombestrijding kan doen vrijdag. Hoe is het eigenlijk met jullie buiken nu, dames? Fijne dag allemaal! Jet
Hahaha, Jet, dat wil je echt niet weten . Vergeleken met 4 weken geleden is het nu nog maar een buikje, maar er flubbert wel wat en ik heb aan de laatste 2 weken van de zwangerschap nog een mooi tijgerprintje op mijn buik overgehouden. Toen jeukte mijn buik (en armen, benen, voeten, rug...) ook enorm trouwens. Kwam volgens de verpleegkundigen van de zwvergiftiging. Wel erg fijn dat het bij jou niets is wat kwaad kan voor de kinderen... (wat bij mij trouwens iets verlichting gaf was Mentho10, een mentholzalfje). Suzan, wat fijn dat Fleur weer thuis is en dat het zoveel beter gaat. Hopelijk zijn ze snel alledrie weer helemaal opgeknapt. Is het verder een beetje te doen zo met alle vier de kids thuis? Hebben jullie extra hulp in huis of niet? Duda, nog enorm bedankt voor de rompertjes! De meiden dragen ze nu nog niet, R wel... en de meiden zullen ook wel snel volgen hoop ik . Hoe is het met W nu? Balen zeg, is ie 48 uur zonder dips, groeit ie te weinig :S. Lukt het hem al een beetje de vollere flessen leeg te drinken? Ik heb trouwens al wel wat dingetjes uitgezocht die je kan lenen voor I, ligt boven bij de volgende was (wat een werk, al die tassen vol kleertjes die we hebben gekregen wassen!). Ik neem het vd week mee naar het ziekenhuis. Hier nog even in spanning over de uitslag vanuit het WKZ over R's hersentjes. Hij heeft vorige week een herseninfarct gehad in zijn rechterhersenhelft, hoeft natuurlijk geen gevolgen te hebben, maar ze hebben toch de foto's wel naar het WKZ gestuurd om te kijken of en wanneer er een MRI moet worden gemaakt. Vandaag wordt hij besproken in het neurologenteam en we horen dus zo meer... En dan nog blijft het komende jaren afwachten; als hij er wel iets aan overhoudt kan dat een spasme, epilepsie, verstoorde fijne motoriek, verstoorde beweging aan 1 kant, kortom: van alles zijn. Spannend dus.... Verder doet juist R het erg goed; geen dips, geen zuurstof meer nodig en ook al een paar uur zonder monitor geweest van het weekend (badje + buidelen/aanleggen). De meiden zitten allebei op 23% zuurstof op de CPAP en zijn daarop stabiel, dus het wordt langzaam afgebouwd. Ze hebben afgelopen dagen alledrie een bloedtransfusie gehad, hopelijk helpt dat ze wat met ademen.
Suzanne, fijn dat Fleur weer thuis is. RS-virus kan bij sommige kleintjes best heftig zijn. Jetje, dalingen horen bij het te vroeg geboren zijn. De hersenen zijn nog niet volledig volgroeid, waardoor de coördinatie tussen zuigen slikken en ademhaling nog niet in orde is. In het begin is het stoppen met ademhalen. later alS ze zelf gaan drinken; is het verslikken. Door beide dingen zakt de zuurstof in het bloed. Soms doet de hartslag ook mee. De dalingen zijn normaal tot 42 weken zwangerschap. Bij Wouter is het alleen gerelateerd aan de voeding. Tussendoor geen dalingen meer. Qua buik schets hetzelfde als bij Miepie. In de laatste weken een tijgermotiefje. Gelukkig zie ik het niet zo. Ik heb nu echt een drilpudding als buik en de streepjes zitten alleen aan de onderkant. Ik moet echt mijn buik optillen om ze te zien. En geen jeuken gevoeld, maar moet het wel gehad hebben. 's ochtends werd ik altijd wakker met extra krassen. We zitten allemaal ook op hyves. dus Jetje als je ook hyves hebt en het leuk vind om me toe te voegen dan moet je maar een pb naar me sturen. Miepie, super die kleertjes voor Ilse. Ik heb nog een rompertje voor je. Lucas en Ilse zijn gisteren goedgekeurd door de kinderarts. Met wouter gaat het op en neer. ik schrijf morgen wel meer, want er willen 2 heel graag eten.
jeetje miepie, dat is wel even spannend! heb je al iets gehoord?? Merk je nog verder verschil wanneer ze een transfusie hebben gehad? Wat is trouwens de reden dat ze transfusies krijgen, daalt hun hb teveel?? Wel fijn dat de meiden stabiel zijn met deze zuurstofwaarde en dat ze langzaam kunnen afbouwen! Duda, super dat ze goedgekeurd zijn door de kinderarts! Dat is altijd weer fijn om te horen!! Is er al zicht op wanneer Wouter mee naar huis mag??Of schommelt hij nog teveel met alles? Komt hij zelf al uit zijn dalingen of niet?? Jetje, die buik...bij mij valt het op zich mee. Als je me nu ziet, dan zou je zeker niet zeggen dat ik 2 maanden geleden bevallen ben van een drieling. Ook ik heb in de laatste 2 weken van mijn zwangerschap een licht tijgerprintje gekweekt, maar dat valt nog mee. Mijn kleding is allemaal te groot, zeker mijn broeken en rokjes. Als ik een paar stappen zet, dan moet ik ze van mijn knieen ophijsen . Ik had al weinig heupen, maar die zijn nu helemaal verdwenen. Wat betreft hulp hebben we ondersteuning van de familie. Er wordt regelmatig gekookt voor ons. Dat is wel heel fijn, want dan is het spitsuur met 4 kleintjes. Anders moeten we echt plannen om te zorgen dat iedereen op tijd eet en lekker in bed ligt zonder dat we zelf pas om 21.30 eten. Ons streven is om samen met M te eten, dan eet zij ook beter.
Ik ben hier effe niet komen volgen maar vond het weel leuk om als eerste bericht te lezen dat Fleur, Esmee en Reinout al naar huis mochten. Hopelijk gaat het thuis ook goed nu! En wat een leuke en mooie verrassing van het ziekenhuis
Goeiemiddag! Duda, fijn dat I en L goedgekeurd zijn. Hoe doen jullie het nu thuis,hebben jullie veel extra hulp? Ik vind het nog zo moeilijk me voor te stellen hoe het straks is ze thuis te hebben... Is er al zicht op wanneer Wouter naar huis mag? Enorm vermoeiend om je zo op te moeten splitsen, of niet? Suzanne, is FLeur al weer helemaal opgeknapt? En met Reinout en Esmee alles goed? Die transfusies zijn omdat het HB te laag is. Noor heeft er nu 2 gehad, de andere twee één. Gemiddeld schijnen prematuren 2 bloedtransfusies te krijgen, het is dus heel normaal. Ze breken wel bloedlichaampjes af, maar maken ze zelf nog neit goed aan. En zuurstof wordt via de bloedlichaampjes vervoerd door het lichaam, dus de transfusie kan ze ook helpen om beter hun saturatie hoog genoeg te houden. Ik pas trouwens inmiddels wel mijn gewone broeken weer (al zitten ze niet allemaal lekker - ook door het litteken, niet fijn als de rand van je spijkerbroek daarop zit), ben een paar kilo lichter dan voor de zwangerschap, maar ik was ook wel te zwaar (en nog steeds). Maar heb wel een ander figuur, buik zit wat teveel vel op; benen, heupen en kont zijn dunner. De echo van afgelopen week liet bij Rutger geen bloed meer zien; het afgestorven weefsel wordt door zijn lijfje opgeruimd (hij krijgt dus zeg maar een gat in zijn hersenen). Het WKZ wil met 40 weken een MRI maken om te kijken wat de schade is en waar het precies zit. Verder wordt hij iets intensiever opgevolgd door de fysiotherapeut omdat het in het motorische deel vd hersenen was. Verder doet hij het heel goed; sinds donderdag krijgt hij elke dag een flesje aangeboden. Eerste flesjes ging maar 3 of 4 ml van naar binnen (maar wel zonder zich te verslikken of te dippen) en gisteren had hij de smaak ineens te pakken; 18 ml zelf gedronken! Nadeel is wel dat hij nu door de boertjes weer wat meer aan het spugen is na een flesje dan dat hij doet na een sondevoeding. Ook is hij gisteren verhuisd naar een warmtebedje - de 34 weken voorbij én ook al zwaarder dan 1800 gram (1840). Anna was nauwelijks aangekomen (1690gr) - deels door de plasmedicatie die ze ivm vocht vasthouden kreeg, maar ook doordat de flowsnor toch wel meer vermoeit dan de CPAP. Ze krijgt nu dus iets toevoeging door haar eten met extra calorien. Noor was juist goed gegroeid afgelopen week (1490 vandaag), ondanks de flowsnor. Ze is ook stabieler dan Anna nu. Beide meiden liggen overdag aan de flowsnor, 's nachts aan de CPAP. Anna heeft eerst 3 dagen fulltime aan de flowsnor gelegen, maar da's dus nog iets te veel blijkbaar.
@miepie, hier een stiekeme meeleeflezer: wat doen je kanjers het goed zeg!!!! Spannend van Rutger. bedoelen ze met 40 weken, de uitgerekende datum of 40 weken geteld vanaf geboorte?
Hoi Meiden, Wat fijn dat er geen bloed meer te zien is bij Rutger, Miepie. Blijkbaar is het mannetje sterk genoeg om de boel om te ruimen. Spannend wat de MRI met 40 weken zegt, maar voorlopig is dit relatief goed nieuws, toch?! Vandaag was weer onze 2-wekelijkse controle. Vorige x had de gyn losjes gezegd dat ALS hij commentaar zou moeten geven, dat hij dat dan op kindje A zou doen, omdat die bloedstroom bij de navelstreng niet volledig gelijkmatig was. Bovendien is dat kindje continu de kleinste geweest (overigens wel met een minimaal verschil). Had het begin van TTS kunnen zijn, dus vond vanmorgen best spannend. Blijkt dat de bloedstroom vandaag weer wel een gelijkmatig beeld vertoond. Bovendien zijn verschillen in gewicht van de tweeling minimaal. A=586 gram, B=592 gram en C (heeft alleen en de lekkerste koek 714 gram. We zijn weer met een gerust hart naar huis gegaan; op naar de volgende echo over 2 weken!
Ow jah Miepie: vergeet t helemaal te vragen, maar hoe ziet de bh van de FT eruit? Ben zelf FT, dus de vraag is deels uit professionele interesse. B)
Kan van alles bedenken, Jet, maar snap 'm even niet. FT is fysiotherapeut??... en bh? Behandeling? Of de bh? Mocht het mijn best guess zijn (behandeling bij de fysio dus); ze volgt voor mijn BI de methode van Röst (bij wie ik trouwens in Leiden in behandeling was, heel toevallig), "bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap". Nu voor mijn rug is het volgens haar meer een kwestie van tijd, en naast wat oefeningen masseert ze. Suzanne, Fleur weer thuis las ik, fijn zeg! ZIjn ze er nog achter gekomen wat het was? Duda, is het voor jullie nog een beetje te doen, het op en neer reizen? Inmiddels al uitzicht op de thuiskomst van W? Hier gaan ze flinke stappen vooruit (ben dus erg bang voor een stap terug nu ): R ligt in een bedje, heeft af en toe nog een brady maar is verder stabiel. Hij is aan het oefenen met een flesje en de borst, maar vindt het nog wel moeilijk/vermoeiend. Record staat op 18ml uit de fles - maar meestal nu rond de 10ml en dat 1x per dag. A en N zijn afgelopen week de CPAP gaan afbouwen (nou ja, eerst 3 dagen zonder, toen in het weekend 12 uur flowsnor, 12 uur CPAP. Maandag naar 18/6 uur en daar gingen ze zo tegen in protest dat ze nu weer 24u aan de flow liggen). Noor lijkt het ineens door te hebben; ze ligt al sinds gisterochtend op 24% aan de flow en heeft nauwelijks dips en ademt heel rustig. Anna wisselt nog tussen zwaar/oppervlakkig/diep/snel ademen en heeft nog 28-30% nodig. Maar beiden weer een stapje verder dus! Rutger woog vanmorgen 1910, Anna 1840 en Noor was zondag 1490 (morgen weer weegdag).
Meiden, ik heb jullie vreselijk verwaarloosd, sorry sorry sorry (voor elk kindje ) Ik heb net ook een aantal pagina's teruggelezen, maar echt uitgebreid reageren heeft denk ik geen zin meer, dan loop ik behoorlijk achter de feiten aan. @ Jetje, fijn dat het zo goed gaat meid! Ik ben niet bekend met de jeuk, hier geen last van gehad. En het is echt schandalig dat jullie privé info zo naar buiten komt! (overigens, je zult het echt wel meer meemaken. Sommige mensen behandelen 'ons' toch als een kermisattractie en vinden dat je dan een publiek bezit bent) Kersverse mama's: ik volg jullie natuurlijk via Hyves. Suzanne fijn dat de kids weer beter zijn en dat Fleur thuis is. Duda, bij jullie doen ze het voorbeeldig, wanneer mag de kleine man naar huis? Miepie, wat een spanning hadden jullie met Rutger, maar fijn dat er geen bloedingen meer zijn. En hij ligt al in een bedje!!! Super zeg! Onze peutertjes doen het super, hebben echt lente in hun bol. Al sinds ze kunnen lopen is het echt genieten hoor. De topdrukte wordt al minder, en ze kunnen steeds meer zelf. Wij genieten vooral als we kijken hoe leuk zij met elkaar omgaan. Er wordt volop geknuffeld en gekust hier. Als eentje huilt komen de andere twee al met de tut en een knuffel aanzetten, en gaan kusjes geven. En ze pakken steeds minder dingen van elkaar af, dat is ook fijn. Tegenwoordig geven ze zelfs vrijwillig speelgoed af, daar sta ik soms van te kijken Oh: heeft iemand behoefte aan 3 leuke zomer-slaapzakjes van Prenatal voor meisje-meisje-jongen, maat 70? Ik hoef er niks voor te hebben, alleen een adres .