drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Adi, kan niet wachten tot ze hier rondhollen in de tuin (al wil ik de tussenliggende periode ook niet missen ;)).

Hier even weer wat meer dipjes - en ik dip zelf ook mee :(. Vanaf maandag liggen N en A aan de flow, en dat ging heel goed, had van N het idee dat ze ook echt ineens doorhad hoe het moest. Maar nou is ze sinds eergister/gisteren ineens weer regelmatig aan het dippen. Ze komt er wel elke keer zelf uit, maar er zitten wel echt dikke dips tussen! A dipt vooral kleine dipjes (naar 80/85) maar blijft daar dan wel een tijd op hangen (vaak icm persen/druk bewegen, dat wel) en R is ineens ook weer aan het dippen. Ze hadden bij hem de coffeïne gestopt en blijkbaar was dat iets te vroeg... vandaag wel weer coffeine gehad en dat lijkt toch wel te schelen. Ze hebben voor de zekerheid gisteren getest op infecties/RS, maar daar kwam gelukkig niks uit.
    Ze doen het over het algemeen dus goed (A is ook naar een bedje, R van warmtebedje naar gewoon bedje), maar ik vind het zo moeilijk om ze nu weer even een klein stapje terug te zien doen - al wist ik dat dat niet anders kon na een week met alleen maar stappen vooruit. Vraag me dan af en toe wel af of ze er ooit aan toe gaan zijn naar huis te gaan en hoeveel ze hieraan over gaan houden. Zelf ook even een dippie dus.....

2. Vrolijke Jetje

Vrolijke Jetje Actief lid

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Ik kan er natuurlijk nog helemaal niet over meepraten Miepie, maar: Hou vol meid! Ik denk aan jullie.

3. adi

adi Niet meer actief

Meid, heel veel sterkte, ik ken die angst heel goed! En het is ook niet erg om zelf er even aan toe te geven, je hoeft je niet constant groot te houden. Het is de meest intenstieve periode wat je als ouder moet meemaken, en wij moe(s)ten dat ook nog maal 3!
    Praat even met de kinderarts, bespreek je angsten en vraag hun eerlijke mening.

Krijgen ze nu standaard ademhalingsondersteuning met low-flow of nog met een CPAP? En de caffeïne helpt inderdaad goed, Diyana heeft die ook heel lang gehad.
    Met haar heb ik ook doodsangsten uitgestaan. Ze had een flinke open ductus en heeft heel lang dipjes gehad. Caffeïne totdat ze naar huis mocht ongeveer. Ik heb ook soms urenlang huilend naast haar couv gezeten, en was zo bang dat ze iets zou overhouden aan die dipjes. Je leest zoveel horror-verhalen op internet.
    Maar is het gelukkig allemaal goed gekomen. Ze is de grootste en de sterkste van de 3. Ook loopt ze mentaal vóór. Vaak zeggen we dat ze die vechtersmentaliteit overgehouden heeft aan die eerste periode.

Ik lees dagelijks op hyves hoe het met jullie gaat, en ik duim heel hard dat je kleintjes snel naar huis mogen!!!

(oh, ik ga je pb zo beantwoorden, maar het opsturen wordt eind van de week, het wordt behoorlijk hectische week dit ;))

Suzanne en Duda, hoe gaat het met jullie? Suzanne, al een goed ritme gevonden? Kolf je nog steeds zoveel?

Groetjes allemaal!!!

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Inmiddels ben ik m'n dipje wel weer een beetje te boven hoor ;) - al blijft het vervelend en moeilijk om niet te weten hoe lang ze zo blijven dippen en zuurstof nodig hebben.
    Rutger doet het inmiddels weer super nou hij weer coffeine krijgt, spuugt alleen nog wel regelmatig. Hij drinkt nu een paar keer per dag rond de 15/20cc, halve fles dus. Vandaag heeft hij voor het eerst ook echt wat bij mij gedronken!

Anna en Noor zijn weer iets omlaag in zuurstof. Anna ligt nu ook in een bedje (warmtebedje heeft ze maar een halve dag in gelegen - na een voeding moet ze echt even op haar buikje om haar saturatie boven de 88% te houden) en heeft regelmatig nog dat ze even rond de 85% hangt, maar dat wordt wel weer minder nu ze gewend is aan het bedje. Noor dipt soms nog diep, maar we zijn er achter dat ze dan altijd een vieze luier heeft. Heb liever dat ze gaat huilen dan, maar blijkbaar is haar adem inhouden de manier waarop zij het laat weten, haha. In elk geval fijn dat er een 'oorzaak' is.

Vanmiddag weer een artsengesprek, zal dan eens vragen hoe zij het zien.

Duda, zag jullie van het weekend met z'n allen samen zitten, wat een prachtig gezin! Beetje van kunnen genieten?

Adi, thanks!!

Ik ga weer, nog even kolven in het zh voor we het gesprek hebben ;).

5. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoi meiden,

Suzanne, alles goed met jou en de kleintjes? Lekker hè de zon. Heerlijk km te wandelen. Alleen is de wind soms erg koud. Ik vind dat ik met twee al veel bekijk heb; ben benieuwd hoe het met drie is.

Jetje, fijn dat je echo goed was. Hoe is het met de buik? Groeit hij al goed? Had jij nou de vraag over zwangerschapsgym? Of was dat op een ander forum? Ik heb dat wel gedaan. Ik ben vroeg ingestroomd. Ik begon met de kleinste buik en was uiteindelijk de grootste. Ik zit nu in de nazwangerschapslessen en het is erg leuk om alle verhalen te horen. Ik heb ook gezwommen. Dat was met de grote buik echt heerlijk. Even de last "kwijt".

Adi, leuk hoor de verhalen over en de foto's van jouw kinderen op hyves. Volgens mij heeft elke leeftijd wel zijn charmes.

Miepie, dank je voor de kleertjes. Sommige zijn wat groot voor mijn smurf, maar andere passen perfect. En inderdaad hebben we L en I meegenomen naar W. Leuk voor hen en voor ons. Zien we elkaar ook vaker.
    Wat betreft dipjes, mijn ervaring is dat de weg misschien hobbelig us, maar wel stijgt. Beter dus in grote lijnen kijken, maar ik weet dat dat moeilijk is.

Iedereen, hier een hoop gebeurt, dat ik niet op hyves kwijt kon. Donderdag kregen we te horen dat W misschien met monitor en zuurstof naar huis zou komen. Ze wilde niet een eindeloos ziekenhuisopname, dus werd de datum op 1 mei gezet. We zouden dan les krijgen en de brandweer moet langskomen vanwege de zuurstof en er moet heel wat papierwerk gedaan worden. Als W het eerder beter zou doen dan zou hij natuurlijk eerder mogen. Alsof W ons het niet wou aandoen om met monitor naar huis te gaan, is hij het heel goed gaan doen. Gisteren is hij van de monitor gehaald en mag hij morgen mee naar huis. Heerlijk. Ik heb gisteren zijn hele kamer laten zien nu die niet meer aan snoeren hangt.
    I is echt een schat en is de wereld om haar heen aan het ontdekken. L is erg onrustig, maait veel met zijn armen en kan daardoor moeilijk slapen. Gelukkig alleen overdag en in de avond, maar we gaan hem wel inbakeren. Het is baddertijd, dus ik maak er snel een eind aan.

6. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Wat heerlijk Duda, om te lezen dat W het zo goed doet! Wat moet jij je gelukkig voelen! Ik had een smile van oor tot oor bij het lezen ervan, B)
    Veel plezier morgen, lekker genieten!!

Overigens heb ik niets over gym gevraagd, dus dat zal vast op een ander forum geweest zijn. Mijn buik groeit idd gestaag en zit behoorlijk in de weg bij diverse handelingen. Ik zal er toch aan moeten wennen, want volgens mij wordt dat alleen nog maar erger, toch? ;)

Hoeveel kilo zijn jullie dames aangekomen tijdens de gehele zwangerschap?

Groeten,
    Jet

7. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Ik was 22 kilo aangekomen, waarvan denk 10 in de laatste 2 weken doof vocht vasthouden. Ik moet er nu nog 6 kwijtraken.
    Mijn taille ging van 81 naar 117 cm.

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Duda, wat super dat W eindelijk mee naar huis mag en wat goed dat dat zonder monitor is! Houdt hij nog wel zuurstof?
    Fijn dat je wat hebt aan de kleertjes. Laat maar weten als er dingen zijn waar ze uitgegroeid is, kom ik het ophalen. Bij R werd gisteren al gemopperd door de verpleging dat de rompertjes mt44 zo krap werden :$ (ik vind het nog wel meevallen hoor... komt meer door die mega-luier. Meeste pakjes zitten nog ruim). R doet hetzelfde als L; zichzelf wakker 'slaan' en daar heel geirriteerd over zijn, zo zielig. Hij vindt in bad gaan ook vervelend door zijn maaiende armen (want dat spettert), dus we bakeren hem zaterdag voor zijn badje maar in in een luier. Ik hoop dat het voor L gaat schelen als hij ingebakerd is!
    Geniet van je drietal thuis straks...

Jet, fijn dat je echo goed was! Blijft toch elke keer weer een beetje spannend he? Ik was een week voor de bevalling 1kg zwaarder dan voordat ik zwanger werd - geen idee hoeveel dat uiteindelijk was, misschien 2. Ik ben eerst 6kg afgevallen, toen een tijd stilgestaan. Voor ik het ziekenhuis in ging stond ik op +6, maar ben in het zh dus weer wat afgevallen (kon gewoon bijna niks meer eten, maag zat klem ;)). Volgens mij na de bevalling wel in een week tijd weer flink aangekomen, want ik had echt een week lang een onstilbare honger na de bevalling, hele dag en nacht door aan het eten geweest toen. Ik ben pas 2 weken na de bevalling weer op de weegschaal gaan staan, sta nu nog op -7kg (en dat is wel prima, want ik was zeker 15kg te zwaar voor ik zwanger werd, waarvan 10 door de medicijnen afgelopen 2 jaar... )

Suzanne, hoe is het daar? Is Fleur weer helemaal opgeknapt?

Arts hier was maandag wel duidelijk; het is niet echt normaal om met 35/36 weken nog zuurstof nodig te hebben, ze stoppen het liefst met 36 weken met de coffeine en dat zit er nog lang niet in voor de meiden. Ze proberen nu af te bouwen; elke dag een procentje minder en daarna de druk elke dag 0.1 minder en dan hopelijk na volgend weekend (=37 weken) de flowsnor gaan afbouwen. Als alles meezit zullen ze dus rond de 38 weken dan van het zuurstof af zijn, maar dan moet ook echt alles meezitten. Bij R hebben ze vorige week de coffeine gestopt, maar dat bleek nog wat te vroeg. R drinkt nu wel halve flesjes (3 of 4 keer per dag, rest via sonde) en A heeft gisteren voor het eerst gedronken; gelijk 10cc. N is er duidelijk nog niet aan toe, zij gaat vandaag wel voor het eerst in bad.
    Dips blijven ze wel een beetje houden, maar dat zijn weinig diepe dips meer gelukkig - en alleen Noor heeft van de week nog 1x een prikkel nodig gehad. Zit dus vooruitgang in, maar heel kleine stapjes....

9. adi

adi Niet meer actief

Hallo Meiden, wat een verhalen zeg!

Duda, super dat W toch zonder hulpstukken naar huis mag! Ook geen zuurstof dus?
    Wij hebben Aldin ook ingebakerd, dat heeft enorm veel geholpen. Slapen ze bij jou in een wiegje of de ledikant? Aldin verzoop in de ledikant, werd daar heel onrustig van. Daarom heeft hij een tijdje ingebakerd in de kinderwagenbak gelegen. Pas met 5 maanden konden we dit gaan afbouwen.

Miepie, het is inderdaad best lange periode dat je kleintjes aan de zuurstof zitten. Maar ze zijn ook best vroeg geboren natuurlijk. Ik heb verhalen gehoord van kindjes die tot aan de uitgerekende datum nog hulp hadden.
    Misschien is het voor jou geruststellen om met andere mama's van premature kindjes te praten. Die zijn niet allemaal een meerling natuurlijk, maar je kunt zoveel kwijt over dingen die je meemaakt en de herkenning is zoo belangrijk. Mij heeft het heel goed gedaan iig.

Jetje, ik was in totaal 12kilo aangekomen. Het zat ook puur in de buik, mijn armen en benen waren behoorlijk afgevallen. De kindjes hebben mij 'opgegeten' ;)

10. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hoi Meiden,

Hoe gaat het bij jullie allemaal? Heerlijk met de kindjes van het mooie weer genieten, of slechts rennen en vliegen en daartussen ook volop genieten?

Ik heb een vraag aan jullie, ervaringsdeskundigen.
    Ben nu 25 weken en sinds dit weekend ervaar ik die buik ineens als enorm zwaar, vooral aan de onderkant. Ik waggel bij elke stap, slapen kan alleen half zittend en gaan zitten doet pijn aan mijn stuitje. Lopen geeft een heel naar gevoel onder aan mijn buik. Soms heb ik het idee dat het onderste kind gewoon laat weten dat hij/zij er is, maar evenveel keer lijkt het alsof ineens mijn weke delen het gewoon heel zwaar gaan vinden nu.

Wat is jullie ervaring: herkennen jullie dit? Wanneer kregen jullie deze ongemakkelijkheden?

Ben benieuwd hoe jullie dit hebben ervaren.

Groeten,
    Jet

11. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoi hoi

W doet het echt goed thuis. Ik kreeg hem bijna niet mee donderdag omdat hij 50 gram was afgevallen. Maar als ik dan gisteren of vandaag langskwam om te wegen mocht het wel. Nou W drinkt bijna al zijn flesjes leeg en is dus165 gram aangekomen in 4 dagen! Vanmiddag belt de ka hier nog over. L slaapt gelukkig een stuk beter nu hij ingebakerd is, maar moet wel even vijf minuten huilen om in slaap te vallen. I wordt de laatste tijd vroeg wakker. Al 2 uur na de voeding. Ze is ook de enige waarvoor we 's nachts onze bed uit moeten.

Miepie, mooi hoor de foto's. Ze krijgen echt heerlijke wangetjes al. Is de onderkin ook al in zicht?

Adi, ze slapen in een ledikant, maar gelukkig helpt het inbakeren op zich wel. I moeten we gewoon goed strak instoppen en W slaapt gewoon goed.

Jetje. Ik had op een gegeven moment ook last van de zwaarte. Ik had een ondersteunende band van Anita. Hierdoor kon ik tenminste een stukje lopen. Ik denk dat het bij mij ook rond 25 weken was. Je vroeg in je PB met hoeveel weken ik bevallen was. 29 w en 5dagen. Werk je nog?

Liefs,

Duda

12. adi

adi Niet meer actief

Meiden, ik vroeg me af of jullie nog volledig kunnen kolven nu de kids thuis zijn?

13. adi

adi Niet meer actief

Ik had dezelfde band als Duda, alleen mocht ik hem heel weinig gebruiken omdat één kindje heel laag lag. Met die band zou ik haar dus helemaal strak 'binden'.
    Maar met 25 weken lag ik voornamelijk in bed hoor, ik ben echt weinig mobiel geweest na 24 weken, en v.a. 27 weken kreeg ik voorgeschreven bedrust.

Slapen kon ik alleen op mijn zij, met een kussentje onder mijn buik, en een kussentje tussen mijn benen.

Vraag anders aan je gynecoloog om tips. laat haar ook even kijken naar de liggen van de kindjes, misschien ligt eentje 'ongelukkig' te drukken in je liezen e.d.

14. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Bedankt Duda en Adi; ik ga morgen weer voor een echo, dus ik zal even overleggen of ik de gyn ook even kan spreken (die staat eigenlijk maar 1x per 4 weken gepland).
    En die band heb ik overigens ook, maar die voelt heel beknellend bij het onderste kindje inderdaad (terwijl de echoscopist steeds zegt dat dat kindje helemaal niet zo laag ligt).

Ik ben in ieder geval opgelucht om te horen dat ook jullie het rond deze periode als zwaar hebben ervaren. Het voelt dan alweer minder bezwaarlijk.

En wat een heerlijk nieuws Duda! Lekker thuis genieten van je drie wondertjes!

Fijne avond,
    Jetje

15. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Adi, Ik kolf nog fulltime 4 x per dag. Daar kan ik ze niet meer volledig mee voeden. L en I krijgen nu 2x per dag kunstvoeding. W krijgt nog volledig moedermelk. Ik ga nu wel afbouwen, want Kolven en voeden als ik alleen thuis ben zie ik niet zitten. Ik ben wel blij dat ik ze drie maanden het hen heb kunnen geven. Ik wil het alleen niet ten koste van mezelf laten gaan. Ze hebben niets aan een uitgeputte moeder.

Jetje, vanaf 25 weken ben ik gestopt met werken en kwam vanaf toen ook niet meer het huis uit. Ook vanwege de sneeuw, maar ik kon niet veel meer. Ik had ook veel moeite met zitten. Ik lag overdag voornamelijk op de bank.

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Eindelijk een manier gevonden om te internetten terwijl ik kolf ;)...

Duda, fijn te horen dat W het zo goed doet thuis! Eindelijk allemaal samen...wat moet dat ondanks de drukte fijn zijn! Moet wel wennen dat ik niet meer even naar m kan zwaaien als ik naar R, A en N ga, haha.
    Kolf jij alleen, of geef je ook bv? En hoe doe jij dat, Suzanne?

Ik kolf nu zes of zeven keer, heb dus ruim voldoende voor alledrie voorlopig, maar zie het niet zitten om straks thuis te kolven en dan via de fles te voeden, lijkt me bijna niet te doen toch? Gelukkig lijkt ook Rutger nu door te hebben wat ie moet doen aan de borst - de meiden snappen juist alleen de borst en zijn nog niet echt toe aan de fles, verslikken zich.

Jet, herken het helemaal, had dat vanaf 24 weken (werd wel flink versterkt door de TTS, vruchtwater nam daardoor erg toe). Ik had ook een band, maar zelfs daarmee ging het lopen moeizaam en ook opstaan van de bank enzo was erg lastig. Miepman heeft rond de 21 weken het koken helemaal overgenomen en kwam ook steeds minder buiten de deur - gelukkig had ik toen de touran al, dus kon nog wel op stap met de auto, met moeite op het laatst.

Adi, hoe is het daar met de ziekenboeg?

17. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hoi Meiden,

Net terug uit het ziekenhuis. De kindjes zijn weer keurig gegroeid: a = 772, b = 881, c = 928. Het vruchtwater is mooi verdeeld en ook de bloedstroom ziet er goed uit. Tevreden en gerustgesteld dus op naar de volgende controle over 2 wkn!

Wel nog even met de arts gesproken. De klachten horen inderdaad 'gewoon' bij de periode van een drielingzwangerschap, maarrrrrr ze heeft me wel heel duidelijk verteld dat ik toch echt nóg minder moet gaan doen. Geloof me, ik deed al zo weinig. Maar goed, natuurlijk volg ik de instructies op.
    Mijn schoonmoeder heeft direct een rolstoel voor me geregeld, zodat ik niet continu op 1 plek hoef te blijven, B). Iemand ook ervaring hiermee toevallig?

Overigens ligt kindje A met het hoofd naar beneden dus dat zal zijn wat zo vervelend voelt bij opstaan, lopen etc.

Meiden, willen jullie het geboortegewicht van de kindjes nog eens laten weten?

Groeten,
    Jet

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Jet, fijn dat alles goed was! Krijg jij inmiddels ook de gyn niet vaker te zien? Ik zag haar elke 2 weken en de bedoeling was dat ik vanaf de 24 weken elke week zou gaan - ben alleen nooit zover gekomen omdat ik met 24+5 werd opgenomen.

Ik heb vanaf mijn opname alles in de rolstoel gedaan. Ik liep zelf nog wat in mijn kamer, op en neer naar de wc enzo, maar mocht alleen in rolstoel van mijn kamer af. Zelfs voor de echo verderop in de gang moest ik in de rolstoel. Pas met 28 weken (toen het erop leek dat het nog weken door zou gaan) mocht ik weer wat meer gaan lopen. De twee weken na de bevalling heb ik ook alles nog in een rolstoel gedaan, Miepman reed me op en neer vanaf het Ronald Mc Donaldhuis, alleen binnnen liep ik.

Gewicht; Noor heeft 2 weken stilgestaan ivm de TTS - zij werd met 24,4 weken geschat op 421 gram (de andere twee rond de 790). Bij geboorte met 29+1 was Rutger 1317 gram (nu 2320), Anna 1190 (nu 2225) en Noor 997 (zondag 1885). Rutger dus netjes op de curve, Anna er iets onder en Noor bungelde/bungelt rond de ondergrens.

Hou je rustig, echt doen hoor! Je krijgt het straks al heel druk, dus probeer niet al je reserves op te gebruiken. Moeilijk, maar je zal er toch echt aan toe moeten geven dat je weinig meer kan....

19. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Hoi Meiden,

Door alle drukte hier in huis niet eerder kunnen reageren.

Duda, super joh, je gezinnetje thuis. Heerlijk dat je er nog maar voor 1 je bed uit hoeft 's nachts. Wij hebben ze nog alledrie. tussen 3 en 5 ergens worden ze nog wakker voor een rondje.
    Wij slapen dus gemiddeld 3 a 4 uur op een nacht. ( als we geluk hebben)

Miepie, wat hebben jouw kids ook al mooie gewichten! Goed hoor!!

Jetje, ze doen het goed, kun je blij mee zijn.
    F woog met haar geboorte 1970, E 2285 en R 2390 en ze zijn met 34 wkn en 1 dg geboren.
    Je moet het echt rustig aan doen hoor. Het is moeilijk, maar het wordt nog véééé'l zwaarder, zowel tijdens als na je zwangerschap.
    Ik ben ook een deel van mijn zwangerschap de deur bijna niet meer uitgeweest. Mijn uitjes waren de bezoekjes aan het ziekenhuis. Ik had op den duur ook een rolstoel, maar ik kon daar niet meer inzitten omdat het een smal stoeltje was en ik mijn benen niet meer bij elkaar kon houden, dus ik kwam ruimte te kort. het zat echt niet lekker meer voor mij.

Ik had afgelopen week even een terugval, was zooooooooo moe en veel last van mijn rug en buik. Zat er even doorheen. Ik heb even een paar daagjes mogen uitslapen en voel me alweer een stuk beter.

Ik kolf 8 keer per dag (soms iets vaker en soms iets minder) Ze krijgen alleen voor het slapengaan flesvoeding, dit omdat ze hier langer op slapen. Verder probeer ik ze alleen nog maar moedermelk te geven. Een enkele keer krijgen ze een 2e gift flesvoeding, hangt ook een beetje van mijn gestel af en hoeveel productie ik heb. Het echte aanleggen komt er thuis niet van, ik had het graag gewild, maar het is veel te druk én ze hebben 9 van de 10 keer met zijn drieen tegelijk trek en dan zit je ook niet rustig.
    R drinkt gemiddeld 120 per voeding, E zit nu rond de 100 en F ook. Soms drinken de meiden iets meer en dan weer iets minder. Ze hebben nog wel 7 voedingen per dag. Hoeveel voedingen hebben jullie kids en hoeveel per voeding??
    duda, leg jij ze ook nog aan of krijgen ze alleen de fles??

Hier gaat alles lekker, alleen heeft F een beetje last van spruw, arm moppie.
    R is nog steeds aan het snotteren en de meiden gaan weer enthousiast meedoen.

Hoe gaan jullie dat doen na jullie verlof??
    Mijn verlof loop 24 mei af, maar ik blijf nog wel even ziek thuis, het is voor mij nog niet haalbaar om al te gaan werken.
    Opvang is ook nog niet 100% geregeld.
    Gastouder kan niet, er zijn 3 kinderen onder de 1, dus dan mag het niet tenzij er een ander persoon bij is, maar dan betaal ik voor 4 kinderen zoveel dat mijn hele maandsalaris eraan opgaat.Een creche is ook geen optie, want dan moeten we 3 baby's en een peuter om 7 uur op de creche hebben en dat is echt niet haalbaar.

we waren laatst op het consultatiebureau (tijdens een voedingstijd) dat was een bende. Haha, volgende keer een persoontje meer meenemen ;) en vooral niet meer afspreken als ze trek hebben.
    Alles was goed. Morgen nog een afspraak met de kinderarts. Ben erg benieuwd naar de gewichten.
    Vorige week: R 4005 gram, F3165 gram,E 3385 gram. Alleen F woog die dag daarvoor in het ziekenhuis 3070 en wij geloven niet dat ze zoveel is aangekomen in 1 dag. Dus er zit wel verschil in weegschaal van het ziekenhuis en het consultatiebureau.

Duda, hebben jouw moppies al vaccinaties gehad?? Wij hebben het een maandje uitgesteld. ze krijgen nu 18 mei hun eerste prikjes.

Adi, heerlijk om te lezen dat je moppies het zo goed doen. Lekker om te zien, dat ze al lopend de hele wereld ontdekken. Ook leuk om te lezen dat ze nu ook meer met elkaar gaan delen.

M is hier echt een hele grote en vooral trotse zus, Ze geeft echt zoveel liefde, knuffels, kusjes etc aan de floepsies.
    M kletst sinds deze week zoveel, echt grappig om te zien dat zij nu ook weer een grote sprong maakt.

morgen krijgen we onze nieuwe auto en kunnen dan eindelijk met zijn 6en weg!

Als ik ergens niet op heb gereageerd sorry!

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Wow, Suzan, dat je dat volhoudt, kolven en flesvoeding. En wat een enorme productie heb je dan! Ik kolf voor vier, maar hier hebben ze 8 voedingen van 45, 40 en 35 per voeding, dus 'maar' 960cc per dag alles samen (en 1200 kolven vond ik al heel wat, haha). Petje af hoor....maar denk ook genoeg aan jezelf hè!
    Fijn dat ze goed groeien. Gewichten één dag later weer bekijken zegt zo weinig, flinke plasluier of poepbroek maakt al een enorm verschil.

Noor heeft vandaag weer goed uit de borst gedronken en de verpleging heeft er zowaar ook voor het eerst 10cc uit de fles in gekregen - gevolgd door een enorme verspilling met diepe dip :(. Rutger heeft vanmorgen ook weer 10 uit de borst oP, maar vanavond had ie geen zin en ben ik maar overgegaan op de fles. Anna vanavond 10 uit de borst en geen fles geprobeerd vandaag, ging gisteren weer helemaal fout. Begin is er dus, maar ze hebben nog een lange weg te gaan. Meiden gaan morgen wel een paar uur van de flow en bij alledrie is de coffeine gestopt begin vd week!

Deel Deze Pagina