drieling mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne26, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijke Jetje

Vrolijke Jetje Actief lid

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hier heb je praktisch gezien helemaal niets aan Miepie, maar:
    GENIET, GENIET, GENIET!!

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Grrr... zit met 39 graden koorts en borstontsteking thuis... wat moeilijk om níet naar de kids te gaan maar 'lui' in bed te liggen om bij te slapen!

Noor heeft vanmorgen haar sonde eruit getrokken, haha, was 'm zat. Ze drinkt bijna al haar flesjes goed leeg, dus hij blijft er ook uit!

3. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    zo ging het bij onze kids ook. Alledrie zelf de sonde eruit getrokken en hij is er nooit meer ingegaan. Ik hoop zo voor je dat ze vrijdag mee naar huis mogen!ik duim voor je!!!

4. adi

adi Niet meer actief

Hier precies hetzelfde!!!
    Bij ons in het zkh zeiden ze dat het meestal zo gebeurt, de verpleegsters zien het als signaal van de kinderen dat ze het graag zelf willen.

Oh meiden:

Deze week in het blad Kinderen is een artikel en fotorapportage van een gezin met een drieling van 20 maanden. Die vrouw is samen met mij zwanger geweest, we hebben samen 'gezwangerd' op een andere forum, en ik heb haar nu ook op hyves.
    Zij heeft een spontane één-eiïge drieling (3 meisjes) en daarnaast nog twee oudere meisjes. Echt super leuk!!!

5. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hey Miepie, balen van je koorts en borstontsteking joh! Probeer het positieve er maar van te zien: energie opdoen voor als je kindjes naar huis mogen vrijdag. Ik hoop het zo voor jullie!

Leuke tip Adi! Ik ga iemand op boodschappen uit sturen, ;)

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Adi, wat leuk. Zal proberen er aan te denken 'm te kopen als ik boodschappen doe! Wow, een eeneiige drieling :O.

Suzan, hoe is het daar? Lukt het allemaal nu J weer aan het werk is? En bij jou, Duda? Heb je nog hulp van je schoonmoeder? Wanneer is je eigen moeder weer genoeg opgeknapt om te komen helpen denk je? Mijn moeder heeft aangeboden om (ondanks de 110km reisafstand) elke week een dag te komen helpen straks... fijn!
    O, en kan ik binnenkort even langskomen om dingen op te halen die te klein zijn? Meiden krijgen we hier nog maar met moeite in 44 gepropt ;).

Hier straks voor het laatst naar het zh zonder daarna de kids mee naar huis te nemen. Ga vandaag wat later, maar blijf dan de hele dag. Raar idee dat we ze morgen zomaar mee mogen nemen. We krijgen gelukkig nog wel 30 uur kraamhulp, hopelijk hebben we er ook wat aan ;). En Miepman heeft in elk geval 3 weken vrij (kan dat nog langer maken als het nodig is). En net op de valreep hebben de meiden besloten toch maar echt aan de borst te gaan!! N heeft gisteren bijna een hele voeding op, A 1x 5cc 'te weinig' en 1x 10cc 'teveel'! Geloof dat het bij R echt niet meer gaat lukken, maar blijf nog even eigenwijs proberen ;).

We sluiten ons trouwens eerst een weekje thuis op - alleen de kraamhulp komt erin ;). Hopelijk komen we zo alle vijf snel in een ritme en wennen de kinderen thuis snel zonder teveel extra prikkels. Grootouders en ooms en tantes moeten dus nog maar een een weekje langer wachten voor ze mogen knuffelen ;).

7. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hoi Meiden,

Gisteren weer controle gehad in het zh: het onderste kind is niet te meten doordat deze gedraaid is en van dwars ligt van lies naar lies. Bovendien denken haar medebewoners dat het handig is om er dan maar deels voor te gaan liggen, ;)
    De toename van het gewicht is door de dubieuze meting maar 100 gram van de onderste baby. Verder is vruchtwater en flow in orde. Daarnaast zijn de andere 2 baby's met 260 gram per baby gegroeid, dus we nemen aan dat er geen reden is om ons zorgen te maken over de onderste baby.

Verder voorlichting gehad over de voors en tegens van natuurlijk bevallen versus ks. Ik was voor de voorlichting heel duidelijk in mijn keuze, nl natuurlijk bevallen. Nu, na de voorlichting is mijn keuze ook heel duidelijk, nl ks.
    Waar hebben jullie destijds voor gekozen?

Groeten,
    Jetje

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Jet, fijn dat alles goed was! Anna lag de laatste weken met haar hoofdje achter Rutger en Rutger lag al snel heel diep, waardoor beiden niet meer goed te meten waren. Volgens de laatste meting zou R kleiner zijn dan A....
    Ik had na de voorlichting hetzelfde, en heb uiteindelijk op het moment suPremetro nogmaals moeten kiezen..ks dus.

9. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Bij ons was er eigelijk geen keuze wat betreft bevallen. Het wkz doet standaard een ks bij een drielingzwangerschap. tenzij de situatie zo acuut is en er geen tijd is voor een ks, dan kan het natuurlijk...

Daarnaast lag E bij ons in stuit en lag F in een AAA ligging, dus dat was ook al een reden voor een ks...en daarbij had ik al eerder een ks gehad wat ook voor complicaties kan leiden en zeker tijdens de geboorte van een drieling.
    Verder vond ik de risico's na zo'n zware zwangerschap te groot. Ik heb er dit maal geen verdriet over gehad. Dat had ik bij mijn eerste wel, maar dat kwam omdat ik tot het proces van het persen was gekomen en zelfs nahet gebruik van de vacuumpomp mijn dochter er nog niet was, toen had ik het gevoel van falen en daar heb ik nu geen last van gehad. De ks was nu gewoon gezellig :)

Miepie,
    geniet van je bijzondere dag morgen!!!!!!!!!!!!!!!!

10. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoi

Miepie, veel plezier vandaag! En groot gelijk om je even op te sluiten. Dat hebben wij ook gedaan. Eind april is ook de eerste niet-familie-kraamvisite geweest. Vandaag pas de tweede en die komt ook echt om mee te helpen.

Mijn schoonmoeder kwam elke zaterdag, maar aangezien S dan thuis is, komt ze nu elke maandag en soms ook op donderdag. Mijn moeder is afgelopen dinsdag nog geweest. Het ging ging goed met haar knie, alleen traplopen was ze niet gewend.

Ik moet nog even de kast doorspitten voor te kleine kleertjes. Veel zal het niet zijn. Ik heb tot nu toe twee boxpakjes en 1 rompertje. Misschien nog een romper en een broekje, maar die moet ik nog passen. Straks gaat I onder de douche met papa, dus dan moet het wel kunnen. Ik heb ondertussen wel kleertjes van mijn schoonzus gekregen, dus als je je eigen kleren wilt ophalen...

L was de enige die zelf zijn sonde had verwijderd. W en I hadden het heel vaak gedaan,maar toen hij er echt uit mocht niet meer.

Suzanne, hoe gaat het nu je alleen thuis bent?

Jetje, bij mij hetzelfde als Suzanne. Onder de 32w had ik in het WKZ moeten bevallen, er boven in het Antonius. Beide doen alleen ks behalve als er echt spoed was.

Adi, bonnen ontvangen?

Hier zijn gangetje. Ben tot nu toe maar twee dagen echt alleen geweest. De ene dag was wat drukker dan de ander, maar nog wel te doen. Ik vind de dagen dat er iemand is zelfs vermoeiender. Alleen I is een makkelijke eter. W doen we nog altijd zelf. En bij L moeten we goed oplettenbij het aanhappen. Dus ook al geven we zelf de fles niet, je bent wel bezig. Maar ik ben nu zelf ook even uit huis geweest zonder de kleintjes en ben sinds,maanden weer naar de kapper geweest.

Maandag met W naar de kinderarts. Ik ben benieuwd hoe hij gegroeid is. Ten opzichte van de andere twee is hij een beer; langer en steviger. Grappig, want hij krijgt het minste. 80cc. De andere twee zitten nu op 100cc.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik word door jullie verhalen weer helemaal teruggevoerd naar die tijd, heerlijk :)

- Duda, de bonnen zijn binnen THNX!!!!
    - Miepie, ik beloof dat ik dit weekend de slaapzaken opstuur, ik ben echt een ramp als het om post gaat, heb ook 3 weken over gedaan om het vestje van Merel op te sturen :(

- Jetje: wat ga jij goed meid! Super dat ze zo goed zijn gegroeid, en dat de controle prima is. Krijg jij ook bmm-metingen, of is er daar geen reden voor?
    Mijn dochter heeft ook dwars gelegen van lies tot lies. Als we een natuurlijk bevalling hadden gedaan, zou zij dus vanuit een volkomen stuit worden geboren. Dit was te gevaarlijk met nog twee babys in de buik, en te vroege termijn. Voor ons was de KS eigenlijk ook een natuurlijke keuze. Vanwege alle risico's en vanwege de ligging.

- Miepie, geniet vandaag meid!!! Wat super dat je nog zoveel kraamzorg krijgt! Hoe hebben jullie dat geregeld meiden?
    En geweldig dat de meiden al aan de borst kunnen. mijn tip: stop met wegen!

- Duda: herkenbaar van die voedingen. Ik kon ook alleen Diyana door andere laten voeden.
    Aldin had last van reflux, en moest op speciale manier worden vastgehouden en 2x stoppen tussendoor enz. En Melisa vergat weleens te ademen tijdens het drinken.
    Maar ik 'gebruikte' de hulp vooral om de was weg te werken, het huis even te poetsen, voor ons te koken, flessen steriliseren enz. Daar kwam ik zelf echt helemaal niet aan toe.

12. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Miepie wat een super spannende dag vandaag voor jullie! Ben zo benieuwd naar hoe je je voelt!

Adi: er is tot nu toe 3x een bmm-meting gedaan. 1x gewoon als basis/uitgangsmeting, 1x omdat ik zelf ineens veel last kreeg van pijn in mijn bekken en 1x omdat ik die buikomvangstoename had en ze er zeker van wilden zijn dat ik niet per ongeluk toch al ontsluiting had. Afgelopen woensdag is het weer niet gemeten omdat er eigenlijk geen reden voor is.

Fijn weekend allemaal!

Jetje

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Jaaaa!! Ze zijn thuis! Rutger ligt nu een beetje te prutten en kreunen in de box; de meiden liggen samen te slapen in de wandelwagenbak. Vanmorgen nog een laatste flesje in het zh gegeven (waar Noor zich nog enorm bij verslikte) en daarna ons boeltje gepakt en naar huis gegaan. Wat apart om het ziekenhuis uit te lopen mét je kinderen (en wat veel mensen die een opmerking maken over het feit dat je met een drieling rondloopt) - had de hele tijd het gevoel weer terug geroepen te gaan worden, dat er toch iets was waardoor ze niet naar huis konden, haha.
    Thuis ook gelijk weer een voeding (Anna uit de borst en ik weeg idd niet. Weet dat ze een hele voeding eruit kan halen, dus als ze klaar is, is ze klaar) en daarna beneden te slapen gelegd. Gaan eind vd dag wel het bedje proberen, nu nog even lekker bij ons slapen (hier is wat meer geluid dan boven, zijn ze rustiger bij).

Jolijn, is bij jou je productie erg teruggelopen toen ze thuiskwamen, of niet? (Werd ervoor gewaarschuwd - ivm drukte) Heb nu nét niet meer genoeg voor alledrie (2x7x65 en 1x7x60), dus maak nu wel alle verse melk die ik nog heb staan op, maar ga vanaf morgen de laatste voeding van de meiden denk ik nenatal doen... of toch ontdooien... zie het wel.

Jet, wat fijn dat het bij jou nog zo goed gaat. Hoop dat je Suzanne voorbij gaat!!

Duda, kan me helemaal voorstellen dat alleen soms rustiger is dan 'hulp' hebben. Die van ons hebben ook alledrie een flinke gebruiksaanwijzing bij het drinken (R is vooral traag en drinkt vaak moeilijk; N verslikt zich heel makkelijk en A ook, alleen bij A komt het door gulzigheid en bij N door reflux. N en R móeten tussendoor echt een paar keer boeren).

Adi, ik had met mijn aanvullende pakket recht op 15 uur couveusezorg - mijn verzekering heeft daar gelukkig niet de voorwaarde bij dat dat alleen is als ze korter dan 6 weken in het zh hebben gelegen. Ik heb de verzekering gebeld en aangegeven dat het om een drieling ging en gevraagd of ik dan meer kreeg. Dat kon, mits ze gelijk naar huis kwamen - dan werden de uren verdubbeld, en wel over 5 dagen (dus 10x3 mocht niet).
    Ik zie wel of het iets is, heb toegezegd gekregen een ervaren kraamhulp te krijgen en als het lukt een met prematuren/meerlingenervaring. Als het niks is stuur ik 'r weer weg, wil er geen extra tijd aan kwijt zijn ;).

Ga even een half uurtje liggen voor de volgende voeding...

14. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Wat klinkt dat allemaal heerlijk knus Miepie! Hoe is de rest van jullie weekend geweest?

Meiden: hebben jullie peetouders gevraagd/benoemd voor als er met jullie beiden wat gebeurt waardoor je niet meer kunt zorgen? En de vraag die daarop volgt is dan: 1 voor 3 kindjes, of 3 voor 3 kindjes of iets wat er tussen zit?
    Wanneer hebben jullie dat gevraagd?

't Houdt je van de straat om over dat soort dingen na te denken he..... ;)

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    @miepie, gefeliciteerd meid!!!! na alle strijd en tranen, geluk en blijdschap, spanning en avontuur nu écht je kindjes thuis!!! waar ze horen!!
    fijne moederdag!!!

16. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Dames, nog eens even een ander vraagje aan jullie:
    Hebben jullie iets van de indaling gevoeld en wanneer was dat dan?

Groeten,
    Jet

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Jet, Rutger lag wel helemaal ingedaald, maar kan me niet echt een moment ofzo herinneren dat het ineens anders voelde. Was bij mij ook rond de tijd van de TTS - is toen 2 liter vruchtwater weggehaald, dus buik voelde toen sowieso anders aan. Had wel toen ik toen weer af en toe mijn bed uit kwam een ander gevoel rond mijn enorm weke bekken - zal achteraf gezien dus waarschijnlijk van Rutger's hoofdje geweest zijn ;).

Adi, geen haast hoor! Ze mogen er nu toch nog niet in...

Duda, zag dat W weer goed was aangekomen, fijn! Vind dat wel raar, niet meer wegen... geen idee of ze nu goed groeien of niet - ze zien er wel gezond uit, dus ga daar maar vanuit, haha. N zag er gisterochtend wel heel moe uit, maar die heeft ook de eerste twee nachten flink liggen spoken, vond het grote bed en de vreemde geluiden wat eng geloof ik. Gisteren overdag en vannacht goed geslapen en ze is weer haar oude zelf gelukkig. Ze hebben wel alledrie erge last van krampjes, dus we lopen bijna de hele dag wel met een kind op onze arm / zitten met een kind op de borst. Hoop dat ze vannacht weer net zo goed slapen als afgelopen nacht.... vijf uur kunnen slapen! (1x3 en 1x2)

18. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    maar miepie, wel heerlijk dat je thuis rondloopt met zo'n moppie op je arm;) ! En logisch dat ze even moeten wennen, het is tenslotte een andere omgeving.

19. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Hai Ladies,

Hoe gaat het met alle drielingmoeders?

Was vandaag in het LUMC en toevallig stond jouw geboortekaartje daar op het bureau van de gynaecoloog Miepie: leuk!!

De kindjes zijn vandaag weer gemeten:
    Kindje A: van 885 gram naar 1129 gram (bij benadering)
    Kindje B: van 1148 gram naar 1327 gram
    Kindje C: van 1181 gram naar 1604 gram

Vanaf nu wordt 2x per week een echo gemaakt ivm de lengteduur zwangerschap, in combi met de groei van A (onder de onderste curve) en de onregelmatige navelstrengflow. Nog geen paniek of iets dergelijks, maar gewoon extra monitoren.

Hoe was dat rond deze periode van de zwangerschap (29+3) bij jullie?

Groeten,
    Jetje

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Jet, was dan dr. O, of niet? Hij heeft het kaderen en de spoedks gedaan, hebben hem nog apart een bedank/ geboortelaartje gestuurd....twee keer onze Juda gered, superarts ;).

Ik beviel met 29w1d. Had in de weken ervoor eerst dagelijks en toen twee keer pw een echo voor de flow - bij jou en mij is dat denk ik ook belangrijker dan bij de anderen ivm eeneiige tweeling. Tip voor als de flow minder wordt: laat je vast goed voorlichten over de bevalling en vraag om een rondleiding op de IC en een gesprek met de kinderarts. Ik hoop dat het nog een paar weken goed blijft gaan, maar kan als er een achteruit gaat ineens snel gaan! Wel mooie gwichten trouwens, de kleinste was bij ons maar 997 bij 29w! (nu, na 11 weken, ruim 2600). Apart idee dat jij nu rondloopt/rijdt waar ik zoveel weken heb rondgereden en dat jouw kindjes straks komen te liggen waar die van mij lagen. Als de verpleging ze kan herinneren: doe ze de groeten!

Hoe is het met de andere mama's? Duda, gisteren controle gehad, was alles goed?

Wanneer zijn jullie naar zes voedingen gegaan? We moeten ze best vaak wakker maken voor de voeding, terwijl v

Deel Deze Pagina